Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg kjøpte en pakke kylling i en butikk og fant ut da jeg kom hjem at det var hull i pakningen og den luktet. Tok den med til annen, nærmere butikk i samme kjeden og regnet med at jeg skulle få en ny pakke uten problemer. Hadde med både pakken og kvitteringen for ordens skyld.

Men nei, det var ikke mulig, for den andre butikken var en franchisebutikk! Ved å gi en ny vare ville de tape pengene og det ville bli feil i systemet deres. Dessuten tok de heller ikke tilbake kjølevarer, noe som var helt urelevant da dette uansett ikke var et produkt som var ment å selge igjen. Ikke ble det sagt på en høflig måte heller, det var rett i forsvarsmodus.

Dette ga faktisk hakeslepp for en kunde som kun ser butikkjeden fra utsiden og forventet at dette skulle være en smal sak å få byttet inn en pakke med feil. Greit nok at det er forskjell på vanlige butikker og franchise, men er det ikke her kundeservicen burde tre inn? Jeg trodde kundeservice sto som regel nr 1. Å stå å gjøre seg vanskelig for kunden for småsummer syns jeg blir for dumt når de presenterer hele kjeden utad.

Hadde bare behov for å høre deres mening her, vil jo ikke være «den kunden», men føler jo virkelig det bare skulle mangle å få ny vare, da!! 😅

Anonymkode: 33615...dd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde selvfølgelig gått tilbake til den butikken du handlet fra. Den ansatte har helt rett i at de ikke kan ta retur fra andre butikker når hver butikk er en selvstendig enhet. 

Anonymkode: 63cd7...7a9

• Liker 30
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt går du til den spesifikke butikken hvor du kjøpte kyllingen. 

Anonymkode: c502c...c90

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg jobber i matbutikk. Du må gå der du kjøpte varen! Nå har vi noe å legge til på listen ''dumme ting kundene sier''. 😂

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du burde selvfølgelig gått tilbake til den butikken du handlet fra. Den ansatte har helt rett i at de ikke kan ta retur fra andre butikker når hver butikk er en selvstendig enhet. 

Det var alt for langt borte, dessverre

Skrevet

Du må nok gå der du kjøpte varen ja, samme kjede, forskjellige butikkeiere.
Ikke noe å reagere på det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg mener bestemt at her burde kundeservicen komme først. Kunden kan ikke vite hva som er selvstendig og ikke når det er samme kjede. Hilsen en som jobber i matbutikk og gått på servicekurs

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hadde bare behov for å høre deres mening her, vil jo ikke være «den kunden», men føler jo virkelig det bare skulle mangle å få ny vare, da!!

Helt greit å spørre.

Men det er greit å få nei og bli henvist til butikken man handlet i også.

Anonymkode: cb9fb...626

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt greit å spørre.

Men det er greit å få nei og bli henvist til butikken man handlet i også.

Anonymkode: cb9fb...626

Hadde ikke butikken vært så langt unna så hadde jeg dratt tilbake dit. Syns fortsatt det var dårlig service og mener butikkene kunne ordnet opp seg imellom istedenfor å la det gå utover kunden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer nok fra toppen. Jeg jobber også i butikk, men vi får ikke ta returer fra andre butikker. Vi får heller ikke ta retur fra nettbutikken. Det er helt riktig det den ansatte sa, du må be om my vare i butikken du handlet i. 

Anonymkode: c0795...2f9

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det lettere med Elkjøp og lignende kjeder.

Anonymkode: cbe49...2f4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis søsteren din låner penger av noen er det greit at utlånet kommer og ber om penger fra deg? For dere er jo samme familie.

Selvfølgelig må du gå til butikken du kjøpte varen. Ev. kontakte produsenten direkte, det går også alltid.

Anonymkode: 079a4...348

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Her gjorde den ansatte helt riktig. Det er forskjellige butikkeiere selv om det er samme kjede. Han/hun burde kanskje ikke gått i forsvarsmodus, men vil tro at denne ansatte har fått en bøtte med kjeft for lignende ting før, og reagerte deretter. Veldig mange kunder er jo ikke helt riktig skrudd sammen... Sier ikke at du gjorde noe feil TS. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde aldri regnet med å få bytte en vare (som det var feil med eller ei) i en ANNEN butikk enn der jeg kjøpte varen. Hadde gått til den butikken der det var kjøpt, og om det ikke går an, så ville jeg tatt det tapet. Ville aldri tenkt at det er min rett å få byttet den inn i en annen butikk i samme kjede. De har jo ulike regnskaper og folk som driver butikkene. Selv om det står samme skilt over døren så er de forskjellige butikker.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne historien minner meg om en historie om en annen kunde som ikke kunne forstå… 

Eldre dame fant en pantelapp i lomma fra coop extra i nabobygda. Sto foran meg i køen og kjefta dama i kassa huden full for at hun ikke kunne få pante-penga i den butikken hun var i nå, det var jo nemlig coop extra det og. Den stakkars dama i kassa prøvde å forklare at de kunne ikke gi henne penger for flasker de ikke hadde fått…. 

Anonymkode: 8b00f...680

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg mener bestemt at her burde kundeservicen komme først. Kunden kan ikke vite hva som er selvstendig og ikke når det er samme kjede. Hilsen en som jobber i matbutikk og gått på servicekurs

Du jobber i matbutikk og tenkte likevel det skulle være greit å få bytta kyllingen din på en annen butikk enn der du kjøpte den? Tvilsomt. 

Anonymkode: 5137d...8ac

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Franchisebutikker har forholdsvis lave limiter for svinn, så naturlig prøver de å unngå å ta på seg andres svinn. De kunne ha ordnet opp i dette her, men det ville kreve å ringe den andre butikken og avtale varen refundert eller erstattet, altså tid og styr. Hadde de vært service innstilt, ville de gjort det, men det er lettere å bortvise kunden uten tanke på fremtidige salg. 

Ganske tåpelig av butikken egentlig, men ikke rart de behandler kunder som kveg når kundene selv har kveg mentalitet som vist i denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Du er helt på viddene, TS.

Ikke helt sammenlignbart, men jeg har jobbet mange år i apotek, og kunder her har hatt problemer med å forstå at de ikke kan gå til hvilket som helst apotek i samme kjede hvis de har blitt feilekspedert et reseptlegemiddel.

Man kan bytte/returnere handelsvarer (som kosttilskudd eller hudpleieprodukter) innenfor samme apotekkjede, så lenge man har kvittering. Men med medisiner er det annerledes. De har ikke bytterett, fordi apoteket av kvalitetshensyn ikke har lov å videreselge dem til en annen kunde etter de har vært utlevert til sluttbruker. Det apoteket som greide å utlevere feil medisin må derfor selv rette opp i det overfor kunden. Et annet apotek i samme kjede skal ikke bære den økonomiske byrden for det (og vi er selvsagt selvstendige regnskapsmessige enheter uansett).

Og, i tillegg skal det selvsagt, som ellers i helsevesenet, skrives avvik ved slike hendelser, der målet er å finne ut hvordan det kunne skje, og hvilke rutiner som eventuelt må endres for å unngå at det skjer igjen. Og dette må selvfølgelig gjøres av de menneskene som var involvert i avviket. Men nei, ikke alle forstår dette heller, selv om de får det forklart.

(Takk og lov for vårt nye datasystem, der det rett og slett ikke er mulig å ta i retur en resept som er utlevert fra et annet apotek. Nå kan vi endelig vise til at systemet hindrer oss, hoho.)

Anonymkode: 342e0...28b

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Sioux skrev (20 minutter siden):

Franchisebutikker har forholdsvis lave limiter for svinn, så naturlig prøver de å unngå å ta på seg andres svinn. De kunne ha ordnet opp i dette her, men det ville kreve å ringe den andre butikken og avtale varen refundert eller erstattet, altså tid og styr. Hadde de vært service innstilt, ville de gjort det, men det er lettere å bortvise kunden uten tanke på fremtidige salg. 

Ganske tåpelig av butikken egentlig, men ikke rart de behandler kunder som kveg når kundene selv har kveg mentalitet som vist i denne tråden.

Du har førstehåndskjennskap til kveg, skjønner jeg ut i fra svaret ditt, så jeg regner med at du er ei ku selv da?

Det er ikke å behandle kundene "som kveg" å ikke ville ta på seg andre butikkers feilvare. Såpass burde du skjønne.

Anonymkode: 9d0bd...7c5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Send mail til butikken? Er det Eurospar kan du reklamere i appen deres, hvis du har trumf. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...