Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hva om du blir langvarig syk - hvem skal da drive? Vil du da ha økonomi til å dekke inn tapt inntekt for deg selv pluss utgifter til vikar?

Anonymkode: e8f8d...85b

Jeg kommer til å beholde min vanlige jobb og gjøre denne administrative jobben ved siden av sammen med mannen min. 

ts

Anonymkode: 26196...e2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 timer siden):

Om du skal ansette assistenter må du selv være på jobb. Iallefall 2-3 ganger i uka.

Jeg er førskolelærer og jobbet i 2 forskjellige familie barnehager og de trengte meg 2 ganger i uken for at de skulle få lov å være åpen. For at jeg skulle være den pedagogiske.

Ville absolutt ikke ansatt en assistent å jobbe alene med barna, her er det du som må ha full kontroll. Du står ansvarlig om noe skjer med barna på jobben 

Det er kun to timer i uka som er kravet. Det kan jeg få til med å redusere min vanlige jobb med 10-20%. Assistentene blir de som har det daglige tilsynet. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I lønnsutregningen din går jeg ut i fra at du tenker å ansette en ufaglært assistent med lite ansiennitet. Ønsker du virkelig å ha ansvaret for dette? Og hva med vikarer, eller blir du å steppe inn som vikar? Nå vet ikke jeg hvilken pedagogisk bakgrunn du har, men det er slett ikke sikkert du får være barnehagelærer. Det er veldig strengt, så det bør du så absolutt ta med inn i beregningen.

Anonymkode: 2ad7a...f37

Ja, det er helt vanlig det. Det finnes flere vikarbaser som man kan bruke ved sykdom. Det er ikke sikkert jeg kan være det nei, men vi får se… er ikke verre enn å leie inn. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hmmm, i min kommune er driftstilskuddet 332 000 per småbarn så er det vel en tusenlapp i foreldrebetaling i tillegg. Da er vi på 343 000 x 4 er 1372 000. Så lønner jeg en assistent for ca. 400 000. Jeg er som sagt pedagogisk utdannet selv, så er jeg heldig kan jeg få jobbe som pedagogisk leder selv og spare den 20% stillingen. Hvis ikke får jeg bare ansette. 

Men hvilke utgifter mangler jeg? Arbeidsgiveravgift? Noe vikarbudsjett, Strøm, hva mer???

ts

Du trenger ikke lønne en assistent om du skal jobbe selv !?  Men om du bare skal ansette noen og ikke være der selv blir det verre . Utgifter på mat, leker, slitasje 

Anonymkode: b5dce...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Du er helt nødt til å ha en barnehagelærer ansatt, du kommer ikke utenom. Barnehagelærer er en profesjon. Det du må gjøre først er å snakke med kommunen om de vil betale støtte til en familiebarnehage. I vår kommune er alle familiebarnehager lagt ned, kommunen vil ikke ha de og avviklet støtten og overførte den til de større barnehagene så de kunne ta inn flere barn. I nabokommunen gjorde de det samme. Kommunen er ikke forpliktet til å gi støtte til nye barnehager. 

Anonymkode: adfea...06e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man må ha 1.25 time per barn. Det er 5 timer i uka . Koster lite 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du trenger ikke lønne en assistent om du skal jobbe selv !?  Men om du bare skal ansette noen og ikke være der selv blir det verre . Utgifter på mat, leker, slitasje 

Jeg skal enten ikke jobbe der, eller jobbe der noen få timer i uka som pedagog. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du er helt nødt til å ha en barnehagelærer ansatt, du kommer ikke utenom. Barnehagelærer er en profesjon. Det du må gjøre først er å snakke med kommunen om de vil betale støtte til en familiebarnehage. I vår kommune er alle familiebarnehager lagt ned, kommunen vil ikke ha de og avviklet støtten og overførte den til de større barnehagene så de kunne ta inn flere barn. I nabokommunen gjorde de det samme. Kommunen er ikke forpliktet til å gi støtte til nye barnehager. 

Mange jobber som barnehagelærer på dispensasjon. Enten sosionomer, spesialpedagoger eller annet. Jeg må sjekke med kommunen ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mange jobber som barnehagelærer på dispensasjon. Enten sosionomer, spesialpedagoger eller annet. Jeg må sjekke med kommunen ja. 

Men du kan ikke drive på fast basis som pedagog uten utdanning. Dispensasjon innvilges bare for en kortere periode

Anonymkode: cfedd...147

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I familie barnehagen jeg jobbet fikk vi inn en barnehagelærer inn 1 gang i uka. Den personen var der da hele dagen. Denne personen reiste rundt i 4 forskjellige private små barnehager: gårdsbarnehage, naturbarnehage, familiebarnehage og en barnehage for kun småbarn 0- 2.5 år.

Anonymkode: fd052...fe8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hmmm, i min kommune er driftstilskuddet 332 000 per småbarn så er det vel en tusenlapp i foreldrebetaling i tillegg. Da er vi på 343 000 x 4 er 1372 000. Så lønner jeg en assistent for ca. 400 000. Jeg er som sagt pedagogisk utdannet selv, så er jeg heldig kan jeg få jobbe som pedagogisk leder selv og spare den 20% stillingen. Hvis ikke får jeg bare ansette. 

Men hvilke utgifter mangler jeg? Arbeidsgiveravgift? Noe vikarbudsjett, Strøm, hva mer???

ts

Jeg forstår ikke helt.
Har du tenkt til å lønne assistenten, som er sammen med alle barna og gjør mer eller mindre all jobben, 400 000,- i året?

Anonymkode: ac35c...ea2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at assistenten skal jobbe fra 7-16.30 da, eller? 

Jeg ville ALDRI levert barnet mitt til en nyoppstartet barnehage der eier ikke har kjennskap til barnehage, eller er utdannet Barnehagelærer. Hvert fall ikke hvis du heller ikke er på jobb selv! 

Hvordan skal assistenten få avviklet pause? 
Hva hvis hun skal på tur? Kan ikke gå alene med fire små barn! 

Det er også strenge regler ift lovverk. BHG er en institusjon på lik linje med skole, og det er mange krav som må følges opp ift sikkerhet, pedagogisk (Rammeplan), areal, brannvern osv. 

Hvorfor vil du drive bhg om du ikke vil være med barna selv? Jobber du med barn bør du ha med deg hjertet, ikke bare lommeboka ❤️

Anonymkode: bdafe...5b2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men du kan ikke drive på fast basis som pedagog uten utdanning. Dispensasjon innvilges bare for en kortere periode

Anonymkode: cfedd...147

Mulig, vi får se. Det er uansett ikke så viktig. I verste fall får vi bare leie inn noen. 

ts

Skrevet

Jeg skal enten ikke jobbe der, eller jobbe der noen få timer i uka som pedagog. 

ts

Er poenget kun å tjene penger? En familiebarnehage er jo noe man åpner fordi man ønsker å starte en barnehage å tilbringe tid med barn. Tviler på at dette er lønnsomt i lengden og det høres lite gjennomtenkt ut.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt.
Har du tenkt til å lønne assistenten, som er sammen med alle barna og gjør mer eller mindre all jobben, 400 000,- i året?

Anonymkode: ac35c...ea2

Det er vanlig lønn ja. Må nok plusse på noe for pensjon etc. så litt mer blir det jo, tok et rundt tall. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
Krabbekrølle skrev (Akkurat nå):

Er poenget kun å tjene penger? En familiebarnehage er jo noe man åpner fordi man ønsker å starte en barnehage å tilbringe tid med barn. Tviler på at dette er lønnsomt i lengden og det høres lite gjennomtenkt ut.

Det er jo et firma, så ja det må nesten tjene penger, hvis ikke går det jo ikke rundt. 

Du har rett det er ikke gjennomtenkt, er heeelt i startfasen av å tenke på det. Det er bare en idé. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Om det bare er for å tjene penger blir det for dumt. Kommunen her godtar ikke det lenger. Har blitt veldig strengt. Men vil tro lønnsutgifter vil bli 7-800.000 . Med arbeidsgiveravgift og forsikringer på den ansatte. Pensjonsparing osv. du må nok å ha to ansatte da en ikke kan gå mer enn 7.5 time. Vil tippe du får et par hundre tusen selv i overskudd 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det bare er for å tjene penger blir det for dumt. Kommunen her godtar ikke det lenger. Har blitt veldig strengt. Men vil tro lønnsutgifter vil bli 7-800.000 . Med arbeidsgiveravgift og forsikringer på den ansatte. Pensjonsparing osv. du må nok å ha to ansatte da en ikke kan gå mer enn 7.5 time. Vil tippe du får et par hundre tusen selv i overskudd 

Hehe, godt DU ikke driver familiebarnehage😅

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Håper du ikke kommer til å gjøre det heller. Trist at noen vil starte opp en familiebarnehage kun med tanke på gevinst. 

Anonymkode: 5c78e...145

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Det er jo sant. Du må iallefall ha 2 assistenter som kan fordeles på 1 dag. De skal ha pauser etc. Forsikringen etc

Og du kan jo ikke bare ansette noen assistenter..du nå jo finne noen som er kvalifisert... ikke har barn. 

De som har familie barnehager jobber jo faktisk der selv 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...