Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vannkopper på et barn er ikke «langtidssykdom», og det er ikke bare-bare med vikarsentraler, er jo en grunn til at det konstant underbemanning i bhg, selv der hvor det er penger til vikar, så er de ofte umulig å oppdrive.

Du virker ekstremt useriøs, men jeg antar dette er en tulletråd for å hisse på deg småbarnsmødre.

Anonymkode: f33a3...f3d

Vikarbyråer er kjempedyrt! 

Anonymkode: cfedd...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vikarbyråer er kjempedyrt! 

Anonymkode: cfedd...147

Og ts har tydeligvis glemt at arbeidsgiver må dekke de første 16 dagene med sykemefravær - hver gang - og betale for vikar.

Det blir langt i fra billig.

AnonymBruker
Skrevet

Det tryggeste er nok å drive selv. Det er nesten umulig å stole på at en vikar møter opp 9 timer hver dag og gir sitt alt ! Det er virkelig langt mellom sånne. Om den ansatte får styre mye av driften selv og får en skikkelig god lønn kan det gå bedre da . Og det må være en person som har stålkontroll . Å passe 4 barn helt alene krever enormt mye rutine og kontroll. Men dette vil jo vedkomne komme inn i etter hvert . Det økonomiske blir jo stort sett ikke noe problem og papirarbeid, ikt, risikoanalyser osv. må man jo bare utarbeide før oppstart.  Så med en skikkelig god ansatt er det ikke umulig, men blir dyrt om de er mye borte 

Anonymkode: b5dce...cd9

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (40 minutter siden):

Og ts har tydeligvis glemt at arbeidsgiver må dekke de første 16 dagene med sykemefravær - hver gang - og betale for vikar.

Det blir langt i fra billig.

Jeg har ikke glemt det nei. 

Anonymkode: 26196...e2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det tryggeste er nok å drive selv. Det er nesten umulig å stole på at en vikar møter opp 9 timer hver dag og gir sitt alt ! Det er virkelig langt mellom sånne. Om den ansatte får styre mye av driften selv og får en skikkelig god lønn kan det gå bedre da . Og det må være en person som har stålkontroll . Å passe 4 barn helt alene krever enormt mye rutine og kontroll. Men dette vil jo vedkomne komme inn i etter hvert . Det økonomiske blir jo stort sett ikke noe problem og papirarbeid, ikt, risikoanalyser osv. må man jo bare utarbeide før oppstart.  Så med en skikkelig god ansatt er det ikke umulig, men blir dyrt om de er mye borte 

Anonymkode: b5dce...cd9

Jeg håper på å drive barnehagen selv ja.  Jeg tenker ikke å ha en vikar hver dag nei. Tenker å ha en eller to faste assistenter. 

AnonymBruker
Skrevet

For mange år siden jobbet jeg som pedagogisk leder i en liten familiebarnehage ved siden av full jobb som pedagogisk leder i en kommunal bhg. Jeg var der en morgen og en ettermiddag pr uke. Hun jeg jobbet for jobbet selv i bhg i sitt eget hjem og ingen andre ansatt. 4 barn under 3 år. Fordi hun jobbet for seg selv var hun veldig dedikert og flink, aldri stengt pga sykdom etc. 

Men å få en ung ansatt med 0 års erfaring og ansiennitet til å bli engasjert, lavt sykefravær, være god på foreldrekontakt, ha pedagogisk innsikt og samtidig behandle eiers eiendom på en god måte høres for meg ut som en umulighet. 

Kommunene rundt her jeg bor gir ikke lenger støtte og tilskudd til familiebarnehager, derfor stengte den nevnte ned. 

Anonymkode: 80597...e59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2026 den 23.02):

Er det noen som har erfaringer med det? Jeg bare leker litt med tanken og lurer på om det i det hele tatt går rundt… har en utleiedel i huset som jeg nå leier ut for 12000kr. så det må jo dekke det for at det skal være verd det. Jeg har selv pedagogisk bakgrunn (dog ikke barnehagelærer) men mulig jeg kunne fått lov til å være pedagogisk leder selv… det er per nå 0 ledige barnehageplasser i bydelen min, så kan jo fort være kommunen er ivrig på det…

Hva skal til for å starte? Hvilke krav stilles for ute og inneområder? Hvilke utgifter er det jeg må regne med? Noen som har Ferrari og tips? 

Det er strenge krav da dette er en barnehage og ikke barnevakt

Må derfor få godkjent bolig, inventar og utemiljø

Riktig areal beregner pr barn

Stilles også krav for helse og klima

Husk også på at maksprisen for barn er 1200 pr mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...