Gå til innhold

Reklame for plastisk kirurgi på KG


Diktern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, men jeg vil ikke tru at eit fleirtall av KG-brukerane ønsker seg en plastisk operasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men jeg vil ikke tru at eit fleirtall av KG-brukerane ønsker seg en plastisk operasjon:)

Nei det tror ikke jeg heller. Og derfor er jeg enig med deg i at det ikke bør være her.

Jeg er som sagt uenig i at de ikke kan få lov til å ha hvilke bilde de vil på sine egne sider.....hva syns du om den saken da? (Nysgjerrig....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det kan man vel ikke nekte dei i vår teknologiske tid:) Du har nok rett i at de som besøker disse sidene, er ute etter info. Det gjelder jo som du sier ikke KG brukerane. Jeg vil i alle fall ikke tru at KG-brukerar primært er på jakt etter info om plastisk kirurgi:)

Når det er sagt, synes jeg at både reklame og plastisk kirurgi er uting. Og spesielt ille er det at ein reklamerer for pl.kirurgi. men som sagt, det er ikke så mye ein kan få gjort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
OK, punktom...

Jeg mener fortsatt at dette er uheldig. Jeg føler at KG prøver å være et sånt "vær-deg-sjæl"-sted, så jeg føler det blir litt dobbeltmoralistisk med disse reklamene. Men for all del.

For øvrig er jeg enig med Mysan i at det ikke hjelper noe særlig og sitte å grine over PC'n, men det er noe som heiter bevisstgjøring også, da:)

Jeg prøver å gjøra noe aktivt med dette, bl.a demonstrasjoner og leserinnlegg m.m., så ikke klag på meg;)

Du er vel en av de få, om ikke den eneste her på KG som faktisk jobber aktivt for saken, og all ære til deg for det! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest

Jeg har alltid hatt små bryster, jeg har blitt mobbet hele skolegangen fordi jeg var tynn. Til og med voksne . eldre kvinner har holdt narr av meg.

Jeg hadde ei venninne som bestandig gikk med bar overkropp når jeg kom på besøk, hvet ikke hvorfor hun gjorde det men det var vel for å vise at hun hadde store bryster, latterlig spør du meg , nå kan jeg bare le av det.

Idag er jeg glad for at jeg har små bryster. Kanskje fint med store bryster når man er ung, men når man kommer i 30 årene så er det ikke så stas lenger, tyngdekraften tar over og mange tar brystløft, så ikke hold narr av andre som ikke er så utrustet. Derfor tror jeg mange tar opprasjoner fordi andre er med på å psyke dem ned. Jeg holder meg bra syns jeg selv, er slank og trives med det nå. Di som holdt narr av meg den gang, kunne jeg ledd av i dag med sine hengebryst osv, men jeg holder meg for god til det fordi jeg er en person som ikke tenker med brystene men med hodet. Så til alle der småbrystete kvinner ikke la andre påvirke dere. Og menn som bare er ute etter kvinner med store bryster er ikke seriøse de tenker kun på en ting. Jeg er ikke mot opprasjoner men gjør det for di du selv vil, ikke fordi du føler deg presset av sammfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

også er det kanskje noe med det at de aller beste kirurgene ikke trenger å reklamere. De lever av det gode ryktet sitt.

Selv kunne jeg ikke tenke meg å operere noe. Det jeg er misfornøyd med, er slikt som jeg kan fikse selv. Og det som ikke kan fikses, det er ikke så gæærnt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her har nevnt så vil man uansett finne info om plastisk kirurgi.

Det finnes som sagt mange personer med et dårlig selvbilde og det uten disse reklamene på f.eks KG.

Det jeg tror kan føre til et dårlig selvbilde er medias fokus på det ytre. B.l.a avisenes oppslag om disse "glamourmodellene" i annethvert nummer.

Ikke rart at 16-17 år gamle jenter får dårlig selvbilde når man får disse trykket opp i fjeste hele tiden.

Jeg syns heller ikke det er noe galt i plastisk kirurgi.

Jeg kommer sikkert til å fikse på f.eks magen min når jeg blir eldre og har fått barn (eller noe annet).

Plastisk kirurgi har kommet for å bli, og plastisk kirurgi kan hjelpe flere med selvtilliten også.

Noen tror at en kirurg på et sted som bedriver plastisk kirurgi opererer alt og alle.

Det er veldig feil.

Folk med psykiske problemer og spiseforstyrrelser blir ikke operert.

Jeg har en venninne som ville fettsuge lårene sine.

Hun ble sendt hjem igjen. Legen mente det var minimalt å ta av, og det lille som ville blitt borte ville ikke utgjøre særlig forskjell.

Her i Norge er de fleste plastiske kirurger veldig seriøse og fettsuger ikke for moroskyld slik enkelte her inne later til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykken kommer innenfra.

:klappe:

Hvorfor maser vi kvinner om at vi er feite , tynne små eller lange.

Store neser, hengebryst, hengemage, små bryster , store bryster.

En ting har jeg lurt på hvorfor skal vi kvinner opperere brystene våres så "STORE"

Hva er så flott med store bryster??? Man virker mere lubben og små fet ellers i

kroppen når brystene blir større. Greit å opperere seg litt større hvis man føler seg

flatbrystet men noen overdriver til di grader og jo større man oppererer dem, har di

lettere for å se kunstige ut.

Er det for å tekkes med mannfolk, synd at det ikke var mannfolk som ble født med

bryster så kunne di føle hva kvinner må slite med.

Hvorfor er vi kvinner så redde for å bli gamle.

Se på mannfolk i dag mange fete med store mager lite hår, sitter di der og skammer seg over ting ved seg selv , neida di tror di er guds gave til kvinnen samme hvordan di ser ut. Men å stille høye krav til kvinnen kan di selv om di ser ut som ræva til en bavian. Så slutt å sammenlign dere med andre , finn din indre lykke og bli fornøyd med deg selv, og begynn å still høyere krav til mannen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Hvorfor maser vi kvinner om at vi er feite , tynne små eller lange.

Store neser, hengebryst, hengemage, små bryster , store bryster.

En ting har jeg lurt på hvorfor skal vi kvinner opperere brystene våres så "STORE"

Hva er så flott med store bryster??? Man virker mere lubben og små fet ellers i

kroppen når brystene blir større. Greit å opperere seg litt større hvis man føler seg

flatbrystet men noen overdriver til di grader og jo større man oppererer dem, har di

lettere for å se kunstige ut.

Er det for å tekkes med mannfolk, synd at det ikke var mannfolk som ble født med

bryster så kunne di føle hva kvinner må slite med.

Hvorfor er vi kvinner så redde for å bli gamle.

Se på mannfolk i dag mange fete med store mager lite hår, sitter di der og skammer seg over ting ved seg selv , neida di tror di er guds gave til kvinnen samme hvordan di ser ut. Men å stille høye krav til kvinnen kan di selv om di ser ut som ræva til en bavian. Så slutt å sammenlign dere med andre , finn din indre lykke og bli fornøyd med deg selv, og begynn å still høyere krav til mannen!!!!

Tja, du har noen poenger. Jeg er enig i at store bryster ikke nødvendigvis er noe å trakte etter. Folk som tar plastiske operasjoner gjør det for å leve opp til et uoppnåelig skjønnhetsideal. Disse menneskene har ikke et problem med kroppen sin, det har et problem med å akseptere seg sjøl. Det blir feil å rette på noe på kroppen når "feilen" sitter i psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du har noen poenger. Jeg er enig i at store bryster ikke nødvendigvis er noe å trakte etter. Folk som tar plastiske operasjoner gjør det for å leve opp til et uoppnåelig skjønnhetsideal. Disse menneskene har ikke et problem med kroppen sin, det har et problem med å akseptere seg sjøl. Det blir feil å rette på noe på kroppen når "feilen" sitter i psyken.

Så du mener at disse uoppnåelige skjønnhetsidealene er pene?

Du kaller det jo et uoppnåelig skjønnhetsideal. Derfor den tolkningen.

Det er nok begge deler når det kommer til det å ikke ha akseptert seg selv og det å ha akseptert seg selv.

Man kan i grunn ikke sitte her å fortelle hvem det sitter i psyken hos eller ikke. Det er det nok bare den enkle personen som vet.

Har man der i mot en vrnagforestilling ang. kroppen sin så vær sikker på at du får det prentet inn av kirurgen.

Norge er et lite land. det skal ingenting til for at legen stiller seg selv i dårlig lys, så her til lands tør faktisk ikke kirurgene å operere "feil" kropp.

Vær klar over at de ikke opererer folk med anorexia eller psykiske problemer. Det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Om noen drar til utlandet for å gjøre det, vel, det blir en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slutt å sammenlign dere med andre , finn din indre lykke og bli fornøyd med deg selv, og begynn å still høyere krav til mannen!!!!

Hæ? :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjøp deg lykke, tilbyr reklamen.

:sjarmor:

Har du penger kan du fikse det meste , men det er utenpå.

Hva med det indre???????

Gå til psykolog heter det vist da, penger penger det er i grunnen det hele handler om.

Bladene i dag florerer med vakre veldreide og slanke mennesker.

Her sitter vi hjemme i stuen og spiser potetgull og trøstespiser og synes synd på oss selv, fordi vi ikke føler at vi kan sammenligne oss selv med disse vakre velpleiede modellene , kjendiser osv. De fråtser i skjønnhet for di di har råd til å kjøpe seg det.

Hva med oss som ikke har den muligheten.

Går man inn og ser på priser di legger ut, for forskjellige opperasjoner.

Så må man jaggu ha en feit bankonto!

:overrasket::overrasket::overrasket: Man skulle vist ha utdannet seg som plastisk kirurg, da har man ingen økonomiske bekymringer. Jeg tror ikke det er så bra med alle disse opprasjonene.

Hvet om en person som har fettsugd seg , en stund etterpå fikk vedkommende blodpropp på samme sted, da lurer jeg på om det kan oppstått en indre skade der legene fettsugde, har sett slike opperasjoner på tv det ser ut som di bruker mye krefter når di stikker inn dette preparatet, det må jo være belastende for kroppen man ser jo pasienter som er gul og blå lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Noen tror at en kirurg på et sted som bedriver plastisk kirurgi opererer alt og alle.

Det er veldig feil.

Folk med psykiske problemer og spiseforstyrrelser blir ikke operert.

(Off topic, men må bare nevne det.) Dette stemmer ikke. Snakker av personlig erfaring.

Har ikke lyst til å utlevere meg noe mer, men sliter med begge overnvente ting, og fikk likevel utført et større inngrep.

Men har ingenting imot at KG reklamerer for plastisk kirurgi. Det er mitt valg å trykke på linken. Om folk er så lettpåvirkelige må de slutte å lese Se&Hør, Elle og andre blader også, lukke øynene på T-banen og snu seg bort når de går på gata.

At samfunnet er på feil spor når det kommer til kroppsbilde og personlig verdi er en annen sak, men jeg vil si at reklame på KG blir som en fisk i havet i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har peng

Har du penger kan du fikse det meste , men det er utenpå.

Hvet om en person som har fettsugd seg , en stund etterpå fikk vedkommende blodpropp på samme sted, da lurer jeg på om det kan oppstått en indre skade der legene fettsugde, har sett slike opperasjoner på tv det ser ut som di bruker mye krefter når di stikker inn dette preparatet, det må jo være belastende for kroppen man ser jo pasienter som er gul og blå lenge etterpå.

du er bare misunnelig fordi du ikke har råd til fettsuging. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at disse uoppnåelige skjønnhetsidealene er pene?

Du kaller det jo et uoppnåelig skjønnhetsideal. Derfor den tolkningen.

Det er nok begge deler når det kommer til det å ikke ha akseptert seg selv og det å ha akseptert seg selv.

Man kan i grunn ikke sitte her å fortelle hvem det sitter i psyken hos eller ikke. Det er det nok bare den enkle personen som vet.

Har man der i mot en vrnagforestilling ang. kroppen sin så vær sikker på at du får det prentet inn av kirurgen.

Norge er et lite land. det skal ingenting til for at legen stiller seg selv i dårlig lys, så her til lands tør faktisk ikke kirurgene å operere "feil" kropp.

Vær klar over at de ikke opererer folk med anorexia eller psykiske problemer. Det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Om noen drar til utlandet for å gjøre det, vel, det blir en helt annen diskusjon.

Hva jeg mener om "skjønnhetsidealet", er vel ikke vesentlig i dette innlegget. Jeg mener ikke nødvendigvis at det er pent, jeg bare konstanterer at skjønnhetsidealet i dagens samfunn er å være tynn, ha store pupper, liten nese osv. og det vil folk fikse på. Jeg vet at anorektikere og folk med psykiske problemer ikke blir operert. Men folk kan fint ha problemer med selvaksept samt lav sjøltillitt uten å nødvendigvis være kategorisert som psykisk syke. Visste du at noe sånnt som 80% kvinner er misfornøyde med utseende sitt? Jeg tviler på at alle disse er psykisk syke, men at de har et problem, det er sikkert. Og det problemet er ikke nødvendigvis at kroppen deres er stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tanita

Jeg syns det bare er flott at vi får oplyst om hvor vi kan få plastisk kirurgi. Det er jo helt vanlig idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det bare er flott at vi får oplyst om hvor vi kan få plastisk kirurgi. Det er jo helt vanlig idag!

Glemte du ironiflagget eller mener du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
Glemte du ironiflagget eller mener du det?

Det var det første jeg tenkte på og, ja!

Jeg synes det er en skummel trend at det er blitt "så vanlig" med kosmetisk kirurgi. Det er blitt den logiske løsningen på problemer med selvbildet, framfor å jobbe med å akseptere at man er som man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Hehe, nei jeg MENTE det! Syns det er flott at folk som har problemer med utseendet kan få muligheten til å gjøre noe med det og øke livskvalieteten sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...