Gå til innhold

Uenighet om pasta bolognese

Fremhevede innlegg

Skrevet
Alice123 skrev (På 15.1.2026 den 19.40):

Føler vi er oppe og nikker på "Godtesnop-Ronja" og "min svigerinne beregnet for lite pinnekjøtt"-nivå av potensiale for minneverdig tråd.

For å svare TS: det er ingen av dere som er i nærheten av å somle sammen noe som en gang ligner bolognese.

Jaaa, og tallerkenrulleringstråden! Det er også en kokko sak til om ei som må skifte alle klærne hvis noen koker pølser som har potensiale for å bli legendarisk, det er tydeligvis på matforumet det skjer her nå😄. Men lurer faktisk på om jeg skal lage pasta HELT etter Ts sin oppskrift og komme med et terningkast? 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Taffel skrev (3 timer siden):

Jaaa, og tallerkenrulleringstråden! Det er også en kokko sak til om ei som må skifte alle klærne hvis noen koker pølser som har potensiale for å bli legendarisk, det er tydeligvis på matforumet det skjer her nå😄. Men lurer faktisk på om jeg skal lage pasta HELT etter Ts sin oppskrift og komme med et terningkast? 

Og invitere ts på middag...

Anonymkode: 4a5cd...014

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (På 14.1.2026 den 17.59):

Og tilbereder du den skikkelig? 

Godt bakte rødbeter er helt nydelig. Ingen jordsmak. 😋

Jeg syns også at det smaker jord, og jeg har smakt det tilberedt i ulike restauranter. Men jeg syns det kan passe til noen retter, feks i en god salat med lun chevre, men jeg liker ikke å spise rødbeter alene.

Men jeg skulle gjerne prøvd godt bakte rødbeter, om du vil dele oppskrift?

Anonymkode: 0b05e...034

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Alice123 skrev (På 15.1.2026 den 19.40):

Føler vi er oppe og nikker på "Godtesnop-Ronja" og "min svigerinne beregnet for lite pinnekjøtt"-nivå av potensiale for minneverdig tråd.

For å svare TS: det er ingen av dere som er i nærheten av å somle sammen noe som en gang ligner bolognese.

Og den andre pastasaus-tråden! Husker ikke hva den het, men en eller annen som delte oppskriften på "verdens beste pastasaus" som var helt vill 😂

Anonymkode: e0f36...d06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og, jeg har ikke giddi å lese ti sider med svar. Men plis si at noen har reagert på INGEFÆR?!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og, jeg har ikke giddi å lese ti sider med svar. Men plis si at noen har reagert på INGEFÆR?!

Det har blitt kommentert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok lese deg opp på pasta bolognese. Det er en egen rett og har en oppskrift. Ikke bare kjøtt og tomatsaus med soggy spaghetti blanda i hop med det hva nå enn man hadde for hånden eller er vant til.

Anonymkode: e3b12...4db

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
luxifine skrev (8 timer siden):

Det har blitt kommentert.

Takk og lov, jeg tror jeg hadde mista troa på KG ellers 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Joda, det er blitt reagert på. Ingefær er heller ikke kokt inn i sausen, men serveres fra boks ved siden av, slik at man kan drysse det over retten sammen med hvitløkspulver, hvis man ønsker det.

Anonymkode: d7c96...ff4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei,nei. Man hakker ingefær og lar den koke med for å få god og dyp smak. Det er løk, ost, koriander/persille etc. som kan serveres i skåler ved siden av. Hvitløk blir jo som de krydderne man setter på bordet så folk kan forsyne seg etter egen smak. Hvis du ønsker å servere pasta bolognesen i langpanne ("al formo"), blir det festlig å drysse farger over, da - urtene og rødløk. Se an. Det meste er lov når det er godt! 

Anonymkode: 81cb8...48c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei,nei. Man hakker ingefær og lar den koke med for å få god og dyp smak. Det er løk, ost, koriander/persille etc. som kan serveres i skåler ved siden av. Hvitløk blir jo som de krydderne man setter på bordet så folk kan forsyne seg etter egen smak. Hvis du ønsker å servere pasta bolognesen i langpanne ("al formo"), blir det festlig å drysse farger over, da - urtene og rødløk. Se an. Det meste er lov når det er godt! 

Bortsett fra å kalle en rett for noe den ikke engang ligner på.....

Anonymkode: e8f0f...d1c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres helt absurd ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan lage akkurat den kjøttsausen du vil. Men du må slutte å kalle det bolognese, for det er det ikke. 

Anonymkode: 28cde...66c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Taffel skrev (På 17.1.2026 den 11.56):

AnonymBruker skrev (På 17.1.2026 den 15.26):

Og den andre pastasaus-tråden! Husker ikke hva den het, men en eller annen som delte oppskriften på "verdens beste pastasaus" som var helt vill 😂

Hvordan kunne jeg glemme disse fantastiske trådene?! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2026 den 10.16):

Er dette et forsøk på å kopiere en av KGs mest legendariske

Anonymkode: 6740e...27a

Throwback til da kvinneguiden var gøy. Nå skal man bare angripe hverandre og være så stygg mot ts som overhode mulig. Lo høyt av brukeren som foreslo at tråden var Billyboy og Antionette’s sexlek🤣🤣

Men 12 sider, 16 år og ingen oppskrift fra den franske dronninga.

Anonymkode: 74fe9...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...