NoaideBiehtar Skrevet 14. januar #121 Skrevet 14. januar Tidsklemmen skrev (Akkurat nå): Det er unødvendig å kverulere. Like nødvendig som at du bruker mange innlegg på å si at det smaker jord 😎 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #122 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): For de av oss som ikke synes rødbeter er der verste i verden, så er det ikke umulig at langtidskokte rødbeter i tomatsausen faktisk tilfører en del sødme og rødfarge, og dermed gir en ganske god og balansert saus. Jeg er en sånn galning som søter min tomatsaus til pasta med revne gulrøtter, som da kokes godt inn. Jeg antar jo at revne gulrøtter i tomatsausen ikke er noe som er spesielt utbredt i Italia, men jeg foretrekker å ha det i min saus likevel. (Men nå kaller ikke jeg dette for annet enn pastasaus eller tomatsaus da. Jeg er ikke så opptatt av hva ting heter, egentlig.) Anonymkode: 2fd94...996 Det er gulrot i omtrent alle tomatbaserte sauser i Italia Anonymkode: e8f0f...d1c 4 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #123 Skrevet 14. januar Jeg har sett en million videoer av mat. Spesielt italiensk mat. Aldri sett rødbete git. Anonymkode: c56b4...4a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #124 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kald pasta klebrer sånn at man må spise den med kniv og gaffel ved siden av bolognesen. Bedre å holde den varm i kjelen har vi funnet ut, men det ser ikke så pent ut. Så når vi har gjester serveres pastaen på et fat, bolognesen i en egen bolle med pent dryss av persille eller koriander, og så løk, ost og sånn på skåler man kan ta fra og drysse over. Krydder tar man etter eget ønske. Anonymkode: 81cb8...48c Det der ligner ikke engang på bolognese. Hvorfor ikke kalle det for kjøttsaus? Eller Kåre? Roger? Emma? Hva som helst, bare ikke bolognese. Anonymkode: e8f0f...d1c 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #125 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hjemme blir vi ikke enige om kjøttsausen. Kjøttdeig, hermetiske tomater, løk, chili og sånn er greit, men fra jeg var liten har jeg alltid pleid å ha hakkede rødbeter i. Det gir god smak og drøyer kjøttet. Mannen min påstår at det er helt feil og der står vi. Krydder-uenighet løser vi ved å krydre selv (ikke i sausen), så vi har boksene med oregano, hvitløk og ingefær og sånn på bordet, sausen for seg og vannkjelen med pasta på lunk. Alt er greit. Det er dette med rødbetene, og det blir ikke det samme hvis de ikke koker med sausen lenge. Har andre sånne uenigheter? Lager folk to sauser for å løse det? Anonymkode: 81cb8...48c Kan du ikke stavmikse rødbetene i sausen? Tviler på om mannen din kommer til å merke det. Da får du ihvertfall smaken 😂 Anonymkode: 9e261...15c
Maskinfører Skrevet 14. januar #126 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, må ha med et glass rødbeter . Uten er så 2025. Anonymkode: 608c4...97b Aldri hørt om og jeg er 37 år og spist masse bolognese 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #127 Skrevet 14. januar If my grandmother was a bike she would have wheel. Anonymkode: 2e065...373 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 14. januar #129 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hjemme blir vi ikke enige om kjøttsausen. Kjøttdeig, hermetiske tomater, løk, chili og sånn er greit, men fra jeg var liten har jeg alltid pleid å ha hakkede rødbeter i. Det gir god smak og drøyer kjøttet. Mannen min påstår at det er helt feil og der står vi. Krydder-uenighet løser vi ved å krydre selv (ikke i sausen), så vi har boksene med oregano, hvitløk og ingefær og sånn på bordet, sausen for seg og vannkjelen med pasta på lunk. Alt er greit. Det er dette med rødbetene, og det blir ikke det samme hvis de ikke koker med sausen lenge. Har andre sånne uenigheter? Lager folk to sauser for å løse det? Anonymkode: 81cb8...48c Nei, overskrift er feil Dere har en uenighet rundt saus til pasta. Den som lager har siste ordet rundt hvilken saus og den andre skal bare takke og være glad og heller lage annen saus når hen lager 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar #130 Skrevet 14. januar Andrea59 skrev (9 timer siden): Vi er verken fattige eller veldig fattige (er ikke ts) - men vi sparer på utgifter det vi kan (innen rimelighetens grenser). Kjøper en del tilbud, og drøyer gjerne f eks kjøttdeig/karbonadedeig, med sunne ting, da. Så dere fjerner næring, og tilsetter noe næringsfattig isteden? Gir jo ikke mening. Anonymkode: 7f618...08e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar #131 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hjemme blir vi ikke enige om kjøttsausen. Kjøttdeig, hermetiske tomater, løk, chili og sånn er greit, men fra jeg var liten har jeg alltid pleid å ha hakkede rødbeter i. Det gir god smak og drøyer kjøttet. Mannen min påstår at det er helt feil og der står vi. Krydder-uenighet løser vi ved å krydre selv (ikke i sausen), så vi har boksene med oregano, hvitløk og ingefær og sånn på bordet, sausen for seg og vannkjelen med pasta på lunk. Alt er greit. Det er dette med rødbetene, og det blir ikke det samme hvis de ikke koker med sausen lenge. Har andre sånne uenigheter? Lager folk to sauser for å løse det? Anonymkode: 81cb8...48c Hæ?! Rareste jeg har hørt.. Når jeg lager så står sausen gjerne i en hel dag, godgjør seg og blir veldig god. Har rødvin og alt i. Ingefær - nei… rødbeter - nei…. Krydre det må man mens man lager sausen. Dette høres helt vilt ut 😅 men! Om det funker for dere så kjør deres greie. Anonymkode: ff1c3...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #132 Skrevet 14. januar Maleficenta skrev (6 timer siden): Den klebrer ikke lenger når man blander i sausen da Kan kanskje være forskjell på spaghettien? Jeg liker de korte, litt tykke spaghetti-rørene. Men like ofte har vi sånn lang, flat spaghetti, men den er dyrere. "Vanlig" spaghetti låser seg liksom i endend hvis man ikke knekker bunten før man legger den i vannet og skrur på varmen. Anonymkode: 81cb8...48c
AnonymBruker Skrevet 14. januar #133 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kan kanskje være forskjell på spaghettien? Jeg liker de korte, litt tykke spaghetti-rørene. Men like ofte har vi sånn lang, flat spaghetti, men den er dyrere. "Vanlig" spaghetti låser seg liksom i endend hvis man ikke knekker bunten før man legger den i vannet og skrur på varmen. Anonymkode: 81cb8...48c Du kan jo ikke koke pasta. Alt du gjør med denne bolognesen er helligbrøde. Man knekker selvsagt aldri spaghetti. Anonymkode: 4a5cd...014 9 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #134 Skrevet 14. januar Test ut den ene først, og så den andre. Så kjenner dere smaken. Er dere ikke enig da, så kjør annenhver gang Anonymkode: 117b4...cbd
AnonymBruker Skrevet 14. januar #135 Skrevet 14. januar Kan dere ikke bytte på det? Annenhver gang den sausen. Anonymkode: 0c44e...f5e
AnonymBruker Skrevet 14. januar #136 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er enig, om du leser svarene mine! Jeg lager alltid bolognese med soffritto som base. Jeg påpekte bare at det du kaller jordsmak kalles unami. Anonymkode: 47351...204 Umami kalles det. Anonymkode: dbb06...b0f 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar #137 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan dere ikke bytte på det? Annenhver gang den sausen. Anonymkode: 0c44e...f5e Sausen til ts er uspiselig bør slutte å lage mat eller ta begynne på kokkekurs stakkars gubbe! Anonymkode: 1fee2...079 4
Taffel Skrevet 14. januar #138 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kan kanskje være forskjell på spaghettien? Jeg liker de korte, litt tykke spaghetti-rørene. Men like ofte har vi sånn lang, flat spaghetti, men den er dyrere. "Vanlig" spaghetti låser seg liksom i endend hvis man ikke knekker bunten før man legger den i vannet og skrur på varmen. Anonymkode: 81cb8...48c Nå er det i allefall garrrantert bevist at du kødder med oss! Dråpen var den knekte spaghettien, bare vent til pastapolitiet ser DEN! Men uansett takk for god underholdning;) 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar #139 Skrevet 14. januar Underholdende tråd hvor jeg må si at rødbetene viser seg å være det minste problemet i denne «bolognesen». Jeg har større problem med boksene med hvitløkspulver, ingefær og oregano som man kan drysse oppå maten sammen med koriander og rå løk. For ikke å glemme pastaen som man fisker ut av pastavannet underveis. Kreativ trolling 😂 Anonymkode: d7c96...ff4 13 1
Maleficenta Skrevet 14. januar #140 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Underholdende tråd hvor jeg må si at rødbetene viser seg å være det minste problemet i denne «bolognesen». Jeg har større problem med boksene med hvitløkspulver, ingefær og oregano som man kan drysse oppå maten sammen med koriander og rå løk. For ikke å glemme pastaen som man fisker ut av pastavannet underveis. Kreativ trolling 😂 Anonymkode: d7c96...ff4 Haha ja det er et merkverdig måltid. Det er sikkert 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå