AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Leietager har felles varmeanlegg med meg. Det funker slik at vi får samme temperatur. Leietager har oppvarming i leia og krever 24 grader pga at det står i kontrakten at oppvarming er inkludert. Men jeg kan ikke bare gi henne det, da må jeg betale for at anlegget bruker mer strøm. Jeg har 20 grader inne og kan ikke ta meg råd til mer. Skal hun ha 24 grader må jeg betale for det tilsvarende hele boligen. Har hun rett til 24 grader? Anonymkode: ffd18...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar Hun har rett til å ikke fryse. Du burde oppdatere kontrakten slik at leieboer betaler mer ,enten permanent eller i vinterhalvåret. Kan du gi henne en panelovn? Anonymkode: b8390...306 37 8
Populært innlegg Mei88 Skrevet 11. januar Populært innlegg #3 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leietager har felles varmeanlegg med meg. Det funker slik at vi får samme temperatur. Leietager har oppvarming i leia og krever 24 grader pga at det står i kontrakten at oppvarming er inkludert. Men jeg kan ikke bare gi henne det, da må jeg betale for at anlegget bruker mer strøm. Jeg har 20 grader inne og kan ikke ta meg råd til mer. Skal hun ha 24 grader må jeg betale for det tilsvarende hele boligen. Har hun rett til 24 grader? Anonymkode: ffd18...0b7 Folk har da rett til å ikke fryse i eget hjem. Når du har valgt å ha varme inkl er dette noe du risikerer. Hva i alle dager slags greier er det som tar betalt pr grad? Og hva slags oppvarmingsanlegg er dette? 61 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar Det kan da ingen her vite uten å lese kontrakten deres. Anonymkode: c207d...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Skrevet 11. januar Trudde du virkelig at dette skulle gå knirkefritt? 20 grader inne er for kaldt, hva med å inngå et kompromiss på 22 grader? Anonymkode: 99c53...15e 38 8
newman01 Skrevet 11. januar #6 Skrevet 11. januar Dårlig anlegg om du ikke kan stille inn forskjellige temperaturer i boligen. Åssen har du klart det? 13
Margeritt Skrevet 11. januar #7 Skrevet 11. januar Da får hun kjøpe en vifteovn, er vel ikke verre enn det 😊 11 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leietager har felles varmeanlegg med meg. Det funker slik at vi får samme temperatur. Leietager har oppvarming i leia og krever 24 grader pga at det står i kontrakten at oppvarming er inkludert. Men jeg kan ikke bare gi henne det, da må jeg betale for at anlegget bruker mer strøm. Jeg har 20 grader inne og kan ikke ta meg råd til mer. Skal hun ha 24 grader må jeg betale for det tilsvarende hele boligen. Har hun rett til 24 grader? Anonymkode: ffd18...0b7 20 grader er jo dritkaldt, feks jeg har betennelse i slimposer rundt hofte og en giktisk skulder etter brudd, det er der jeg kjenner det først med en gang det blir trekk eller kjølig, gjør forferdelig vondt. Så ikke alle kan bare kle på seg eller sitte under tepper, har man vondter og betennelse så blir kulde mye verre. Anonymkode: 6de01...35a 24 2 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. januar Populært innlegg #9 Skrevet 11. januar 20 grader inne er KALDT, forstår leietaker godt her. Anonymkode: d9539...554 56 11
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Skrevet 11. januar Bli enige om 22 grade. 20 er for kaldt, og 24 er for varmt. Anonymkode: 46070...d4a 15 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Skrevet 11. januar Jeg har 24 g inne, senkes til 22 om natten, såpass må de nesten være..kjøp henne en ovn! Anonymkode: 59472...7c6 8 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Skrevet 11. januar Om det står oppvarming er inkl. så bør du jo sette opp temperaturen. Så her har du dummet deg ut. En gylden middelvei må være løsningen når du først har tabbet deg ut. Men hvorfor har du ikke anlegg hvor du kan ha ulike temperaturer i ulike deler av huset? Anonymkode: 52e03...e56 21 4
skeiv-ostepop Skrevet 11. januar #13 Skrevet 11. januar Du har tatt bevisste valg her om å ikke skille ut varmesonene og å inkludere oppvarming ei leieprisen. Dette er konsekvensen. 22 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar #14 Skrevet 11. januar Leier du ut inkludert oppvarming, eller inkludert oppvarming som huseier bestemmer temperaturen på? Tror du må krype til korset. Evt skaffe panelovner til leieboligen så hun kan styre det selv (og du må selvfølgelige da betale strømmen). Anonymkode: 2f047...974 11 4
Mei88 Skrevet 11. januar #15 Skrevet 11. januar Margeritt skrev (5 minutter siden): Da får hun kjøpe en vifteovn, er vel ikke verre enn det 😊 Vifte ovn for kontinuerlig oppvarming? De er den største brannfaren når det kommer til dette. 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #16 Skrevet 11. januar Mei88 skrev (Akkurat nå): Vifte ovn for kontinuerlig oppvarming? De er den største brannfaren når det kommer til dette. Pluss at det er ikke spesielt god eller jevn varme heller Anonymkode: 6de01...35a 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #17 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om det står oppvarming er inkl. så bør du jo sette opp temperaturen. Så her har du dummet deg ut. En gylden middelvei må være løsningen når du først har tabbet deg ut. Men hvorfor har du ikke anlegg hvor du kan ha ulike temperaturer i ulike deler av huset? Anonymkode: 52e03...e56 Det er vannbåren varme. Må stå på maks temperatur og er i realiteten vanskelig å slå ned. Vil heller ikke spille noen rolle på pris om jeg slår ned. Samme vann i samme rør Anonymkode: ffd18...0b7
Beneath the Moon Skrevet 11. januar #18 Skrevet 11. januar Hadde jeg måtte leve med 20 grader inne om vinteren, måtte jeg ha gått rundt med yttertøy inne. 19 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #19 Skrevet 11. januar newman01 skrev (9 minutter siden): Dårlig anlegg om du ikke kan stille inn forskjellige temperaturer i boligen. Åssen har du klart det? Samme vann i samme rør i vannbåren varme Anonymkode: ffd18...0b7
AnonymBruker Skrevet 11. januar #20 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Leietager har felles varmeanlegg med meg. Det funker slik at vi får samme temperatur. Leietager har oppvarming i leia og krever 24 grader pga at det står i kontrakten at oppvarming er inkludert. Men jeg kan ikke bare gi henne det, da må jeg betale for at anlegget bruker mer strøm. Jeg har 20 grader inne og kan ikke ta meg råd til mer. Skal hun ha 24 grader må jeg betale for det tilsvarende hele boligen. Har hun rett til 24 grader? Anonymkode: ffd18...0b7 Du gir henne 24 grader og skriver det av på kontoen for at du tjener penger på at andre ikke har anledning til å kjøpe eget. Det er faen meg ingen som er så gjerrige som utleiere. Drittfolk hele gjengen. Anonymkode: 6aac3...77e 32 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå