Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leietager har felles varmeanlegg med meg. Det funker slik at vi får samme temperatur.  Leietager har oppvarming i leia og krever 24 grader pga at det står i kontrakten at oppvarming er inkludert. Men jeg kan ikke bare gi henne det, da må jeg betale for at anlegget bruker mer strøm. Jeg har 20 grader inne og kan ikke ta meg råd til mer. Skal hun ha 24 grader må jeg betale for det tilsvarende hele boligen. Har hun rett til 24 grader?

Anonymkode: ffd18...0b7

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun har rett til å ikke fryse. Du burde oppdatere kontrakten slik at leieboer betaler mer ,enten permanent eller i vinterhalvåret. Kan du gi henne en panelovn?

Anonymkode: b8390...306

• Liker 37
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Det kan da ingen her vite uten å lese kontrakten deres. 

Anonymkode: c207d...f3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trudde du virkelig at dette skulle gå knirkefritt? 
20 grader inne er for kaldt, hva med å inngå et kompromiss på 22 grader?

Anonymkode: 99c53...15e

• Liker 38
  • Nyttig 8
Skrevet

Dårlig anlegg om du ikke kan stille inn forskjellige temperaturer i boligen. Åssen har du klart det? 

• Liker 13
Skrevet

Da får hun kjøpe en vifteovn, er vel ikke verre enn det 😊

• Liker 11
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leietager har felles varmeanlegg med meg. Det funker slik at vi får samme temperatur.  Leietager har oppvarming i leia og krever 24 grader pga at det står i kontrakten at oppvarming er inkludert. Men jeg kan ikke bare gi henne det, da må jeg betale for at anlegget bruker mer strøm. Jeg har 20 grader inne og kan ikke ta meg råd til mer. Skal hun ha 24 grader må jeg betale for det tilsvarende hele boligen. Har hun rett til 24 grader?

20 grader er jo dritkaldt, feks jeg har betennelse i slimposer rundt hofte og en giktisk skulder etter brudd, det er der jeg kjenner det først med en gang det blir trekk eller kjølig, gjør forferdelig vondt. Så ikke alle kan bare kle på seg eller sitte under tepper, har man vondter og betennelse så blir kulde mye verre.

Anonymkode: 6de01...35a

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Bli enige om 22 grade. 20 er for kaldt, og 24 er for varmt.

Anonymkode: 46070...d4a

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 24 g inne, senkes til 22 om natten, såpass må de nesten være..kjøp henne en ovn! 

Anonymkode: 59472...7c6

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Om det står oppvarming er inkl. så bør du jo sette opp temperaturen. Så her har du dummet deg ut. En gylden middelvei må være løsningen når du først har tabbet deg ut.

Men hvorfor har du ikke anlegg hvor du kan ha ulike temperaturer i ulike deler av huset?

Anonymkode: 52e03...e56

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Du har tatt bevisste valg her om å ikke skille ut varmesonene og å inkludere oppvarming ei leieprisen.

Dette er konsekvensen.

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Leier du ut inkludert oppvarming, eller inkludert oppvarming som huseier bestemmer temperaturen på?

Tror du må krype til korset. Evt skaffe panelovner til leieboligen så hun kan styre det selv (og du må selvfølgelige da betale strømmen).

Anonymkode: 2f047...974

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Margeritt skrev (5 minutter siden):

Da får hun kjøpe en vifteovn, er vel ikke verre enn det 😊

Vifte ovn for kontinuerlig oppvarming? De er den største brannfaren når det kommer til dette. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (Akkurat nå):

Vifte ovn for kontinuerlig oppvarming? De er den største brannfaren når det kommer til dette. 

Pluss at det er ikke spesielt god eller jevn varme heller

Anonymkode: 6de01...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om det står oppvarming er inkl. så bør du jo sette opp temperaturen. Så her har du dummet deg ut. En gylden middelvei må være løsningen når du først har tabbet deg ut.

Men hvorfor har du ikke anlegg hvor du kan ha ulike temperaturer i ulike deler av huset?

Anonymkode: 52e03...e56

Det er vannbåren varme. Må stå på maks temperatur og er i realiteten vanskelig å slå ned. Vil heller ikke spille noen rolle på pris om jeg slår ned. Samme vann i samme rør

Skrevet

Hadde jeg måtte leve med 20 grader inne om vinteren, måtte jeg ha gått rundt med yttertøy inne. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (9 minutter siden):

Dårlig anlegg om du ikke kan stille inn forskjellige temperaturer i boligen. Åssen har du klart det? 

Samme vann i samme rør i vannbåren varme

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du gir henne 24 grader og skriver det av på kontoen for at du tjener penger på at andre ikke har anledning til å kjøpe eget.

Det er faen meg ingen som er så gjerrige som utleiere. Drittfolk hele gjengen. 

Anonymkode: 6aac3...77e

• Liker 32
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...