Gå til innhold

Hvor mye skal man forandre seg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Etterlyser eksempler på hva hun ønsker du skal forandre.

Jeg ønsket at kjæresten min forbedret seg på enklete ting. Kommunikasjon og åpenhet for eksempel.

Han ønsket aldri at jeg skulle endre noe. Han sa faktisk at jeg aldri skulle endre meg for noen. 

Å si at man ønsker at man kan snakke mer sammen om tyngre temaer er ikke å be noen endre seg, egentlig. Men for en person som ikke evner å snakke om annet enn overfladiske ting så kan det føles slik. Jeg spurte om han ikke kunne sende en melding og skrive at han savnet meg innimellom. Det føle han var å be han endre personlighet.

Alle er forskjellige, så eksempler hadde vært fint.

Anonymkode: 1960c...f03

Du ba han faktisk om å forandre personlighet. Du må finne en som gjør disse tingene av seg selv.

Anonymkode: 46730...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.1.2026 den 17.19):

Selvsagt, og da tar han selvsagt konsekvensen av det valget og.

Jeg synes det er ekkelt å kysse og ha sex med en med skjegg. For meg er det en gedigen turn-off. Skjeggete menn blir kun mine venner, ikke noe mer.

Anonymkode: c117b...ff1

Men da kommer de vel ikke på date med deg, heller - slik at det ikke er noe å endre?

Endret av knooters
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette: Ønsker hun at TS skal delta mer aktivt i kommunikasjonen? :vetikke:

Anonymkode: 6b278...38e

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du ba han faktisk om å forandre personlighet. Du må finne en som gjør disse tingene av seg selv.

Hvis en kvinne ber en mann om å forandre på noe, også det å kommunisere mer med henne (om han er en mann av få ord) så er hun dårlig. Fordi hun skal ikke forsøke å forandre på mannen. 

Hvis en kvinne går ut fra et etablert forhold, så er hun dårlig. Fordi hun gir opp og går i stedet for å jobbe med forholdet. Hun får også flere i "bodycount" om må gjøre noen slike forsøk. 

Hvis en kvinne er har store krav i dating, så er hun dårlig. Rett og slett for å være en kravstor, bortskjemt prinsesse.

Hvis en kvinne ikke har tilfeldig sex med en lysten mann, så hindrer hun hans tilgang til sex... 

Jeg lurer på hva som er iq-grensen for å tro på incel-konspirasjonsteoriene. 

Anonymkode: c8693...40a

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis en kvinne ber en mann om å forandre på noe, også det å kommunisere mer med henne (om han er en mann av få ord) så er hun dårlig. Fordi hun skal ikke forsøke å forandre på mannen. 

Hvis en kvinne går ut fra et etablert forhold, så er hun dårlig. Fordi hun gir opp og går i stedet for å jobbe med forholdet. Hun får også flere i "bodycount" om må gjøre noen slike forsøk. 

Hvis en kvinne er har store krav i dating, så er hun dårlig. Rett og slett for å være en kravstor, bortskjemt prinsesse.

Hvis en kvinne ikke har tilfeldig sex med en lysten mann, så hindrer hun hans tilgang til sex... 

Jeg lurer på hva som er iq-grensen for å tro på incel-konspirasjonsteoriene. 

Det er nok p*kken som har overtatt ‘tenkningen’. 

Anonymkode: b12f5...7b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men som en nyansering av det jeg skrev i forrige innlegg:
Hvis jeg som ivrig vinylsamler (som jeg brukte som eksempel) har så sinnsyke mengder med vinylplater at det er nøyaktig 0,0% plass til partners hobbyer, eiendeler eller smak i vårt felles bosted etterhvert, så tenker jeg det er en viss rimelighet å kunne endre litt på hvordan akkurat det utarter seg. Kanskje må vi da rett og slett ha et LP-rom. 🤭

Anonymkode: 1f5ae...78c

Det er faktisk noe jeg tenkte over da jeg kjøpte huset her. Har "nerderom", men det er mulig både å flytte litt om på ting - og bygge ut noe i bakgården hvis det trengs et hobbyrom til når/hvis det kommer noen fler inn her.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det handler om at hun vil at jeg flytter inn til henne, jeg vil bo hver for oss. At vi skal reise til hennes hytte, hun spør aldri noe om min hytte, men hennes er leid ut, min står tom, hun vil da heller bo på hotell enn å reise på min hytte. Hun vil vi skal reise til de reise målene hun vil, mine er hun totalt uinteressert i. Hun vil at jeg skal ta til meg hennes hobbier og interesser og nå sist, det som fikk begeret til å renne over, at jeg skal begynne å spise maten hun liker. Jeg kan akseptere den hun liker å finne et kompromiss, men hun vil bare at jeg skal tilpasse meg henne.

Anonymkode: 6b2e5...685

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Det handler om at hun vil at jeg flytter inn til henne, jeg vil bo hver for oss. At vi skal reise til hennes hytte, hun spør aldri noe om min hytte, men hennes er leid ut, min står tom, hun vil da heller bo på hotell enn å reise på min hytte. Hun vil vi skal reise til de reise målene hun vil, mine er hun totalt uinteressert i. Hun vil at jeg skal ta til meg hennes hobbier og interesser og nå sist, det som fikk begeret til å renne over, at jeg skal begynne å spise maten hun liker. Jeg kan akseptere den hun liker å finne et kompromiss, men hun vil bare at jeg skal tilpasse meg henne.

Ja, det hadde ikke jeg giddet. Det er klart at man må gi og ta litt. Jeg synes egentlig det verste var at hun fikk deg til å slutte med rollespill. Folk som ikke liker at kjæresten har hobbyer, er ofte veldig kontrollerende. At hun krever at du skal spise kun det hun liker, tyder også på det. Jeg ville ikke ha flyttet sammen med henne.

Anonymkode: 9def7...c35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sorry, men, jeg har alltid lurt på hvorfor slike damer som dette alltid finner seg kjæreste så lett. 😅 er hun flink til å organisere eller noe? 

Anonymkode: b12f5...7b2

Skrevet

Man er god nok som man er, skal du si da.

Hun høres veldig kontrollerende ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

:hakeslepp: var min første reaksjon.

Men altså dette er kontroll. Dette er ikke kjærlighet. Så du kan trygt gå videre i livet ditt.

Hun vil at du skal spise det hun liker, men ikke det du liker. Crazy :forferdet:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten vært i forhold som dette og de endte i fysisk vold. Det skjer sikkert ikke at hun blir fysisk fordi kvinner som oftest er psykisk voldelige med menn pga forskjell i styrkeforholdet. Men psykisk vold er jo skadelig som bare fy det også. Og vanskeligere å spotte enn det fysiske.

Å kontrollere et annet menneske er forresten psykisk vold. Jeg ville passet meg 🚩🚩🚩🚩🚩.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 22.23):

Man legger jo alltid vekk noe gammelt. Jeg for eksempel sluttet med rollespill. Vi hadde spilt i den samme gruppa siden gikk på ungdomsskolen en gang i uka. Men hun ønsket mer fokus på oss og den virkelige verden. Da jeg sluttet med det barnslige, ble vi begge mer oppmerksomme. Ingen er den gamle hele tiden. 

Anonymkode: d337d...70d

Jeg synes det er helt ute å kreve at noen skal slutte med hobbyen sin. Så lenge den ikke krever enorme mengder ressurser i tid og penger som går utover forholdet, så kan da folk få ha den hobbyen de vil ha. Enormt stort rødt flagg for meg. Du er jo så kuet at du mener rollespill er barnslig... det er garantert hennes ord, ikke dine. Det er ikke barnslig, jeg synes det ser gøy ut og hadde respektert det fullt ut om en kjæreste drev med det på fritiden.

Og det går til deg også TS. Når hun begynner og skal bestemme hobbyene dine, så er det kontrollerende atferd. Også hva du spiser! Hvor man reiser kan for noen bli litt kompromiss, men da skal det gå begge veier, ikke bare ene som styrer alt..

Anonymkode: cb02e...4fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Å flytte sammen handler jo ikke om å "forandre seg". Det er livsvalg og hvilken retning man skal gå. Hvis du ikke ønsker at forholdet skal ende i å bo sammen, kun særboere/kjærester for alltid, så er jo det en sånn viktig ting man finner ut av for å avslutte forholdet om man ikke ønsker det samme. Spørsmålet er jo om dere har vært sammen i 6 mnd eller 2 år, om hun er for hastig eller om det er du som drar ut forholdet. Hvis du aldri vil ta steget og bli samboere, må jo det kommuniseres. Ellers holder du henne på gjerdet og er dú som forventer at hun skal forandre seg etter deg. 

Å reise til den utleide hytten for å bo på hotell, høres jo bare rart ut. Spesielt å ikke bruke den hytten som står tom. Men her må du jo si at DU VIL reise til din hytte. Invitere henne med. Må jo være ditt initiativ, ikke forvente å reise til din hytte på hennes initiativ. 

Å ta til seg andre sin hobby og interesse.. Men du sier ikke hva? Er det noe helt sært, eller noe "normalt" som kjærester kan gjøre sammen. Er det at hun har invitert deg med på det hun driver med og ønsker du kan prøve det? Eller har du allerede sagt nei og hun fortsatt driver og maser og krever?? Først er jo normalt, siste er ikke ok. 

Har hun laget maten hun selv liker? I stedet for å lage maten du liker? Eller kommanderer hun at du skal lage hennes mat? Har hun forsøkt å si at du skal spise sånn og sånn, ikke sånn osv. Først er normalt, kan jo ikke forvente at hun skal slutte å lage mat hun selv liker og bare lage din mat. Da krever jo du at hun skal forandre seg. 

Jeg tror ikke du hadde noe behov for å lufte dette spørsmålet i det hele tatt, sånn egentlig. Alle punktene dine var dine egne subjektive opplevelser, ingenting objektivt folk kunne gi noe tilbakemelding på. Hørtes jo nærmest oppdiktet ut. 

Om det er reell problemstilling er det helt klart at du opplever at kjæresten prøver å forandre deg, og da er det riktige å gjøre det slutt. Det blir aldri noe godt forhold når du allerede har fått en slik følelse. Alt av forslag og ønsker fra kjæresten vil fremover føles som en tvangstrøye og krav om å endre deg fra sånn som du egentlig vil ha det rundt deg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (19 timer siden):

Men da kommer de vel heller ikke på date med deg, heller - slik at det ikke er noe å endre?

Nei, det har du rett i, men  noen menn velger å spare til skjegg i forholdet, og det har samme resultat.  Skjegg = turn-off for meg.

Ja, jeg godtar at menn har sine preferanser.

Anonymkode: c117b...ff1

AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (På 5.1.2026 den 10.18):

Menn er opplært fra barnehagen at de skal være snille og imøtekommende mot jenter/kvinner.
Jenter tror fra tidlig alder at de er prinsesser og at menn er der for dem, de er jevnt over veldig dårlig på å selv reflektere.
Det er grunnen til at du føler dette er en "one way street". Jenter/kvinner har aldri fått spørsmålet hva de kan gjøre for sin mann!

Ehm… du vet at i veldig mange år var kvinner kun ment for å ta vare på mannen? De fleste kvinner nå er selvstendige damer som faktisk klarer seg veldig fint alene. Veldig mange velger faktisk å være singel fordi mange menn er egoisistiske mennesker som tror at damer kan skal gjøre alt de vil. 

Anonymkode: c1fbb...a02

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du spurt henne ordentlig hvorfor hun ikke vil på din hytte da? Er det ulik standard?

Og høres ut som dere bør ha en seriøs prat om hvordan du føler det. Mange menn har jo ikke så sterke meninger om ting, og bare labber etter det kvinnen vil. Ikke sikkert hun forstår at dette faktisk plager deg. Og blir det sagt på en ordentlig og ærlig måte, så tas det også bedre imot enn om man sier det irritert i kampens hete.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2026 den 10.00):

Jeg er nysgjerrig på hvilke farer du ser i mitt innlegg kontra det å være i forhold etter forhold - for det er alternativet, alt handler om nyanser.

Det røde flagget jeg påpeker er dem som kjenner trangen til å være i et forhold, som kjenner at livet er tomt alene og som derfor ikke klarer å gå singel den tiden det tar å finne den «riktige». 

Slik jeg forstår deg, så ser du langtidssingle som mennesker som bare vil ligge rundt, fremfor å finne en partner. Jeg er enig at disse menneskene også er røde flagg. Men det er grunnen til at man velger som man gjør som er viktig her, ikke at noen har gått lenge eller kort singel. Så jeg retter på meg selv. 
Disse grunnene vil i alle fall få meg til å lese denne CV’en som du kaller det med litt færre fordommer.

Anonymkode: 911f6...392

Jeg er ikke den du har denne diskusjonen med, men følte for å dele mine erfaringer og tanker rundt emnet. 

I dating, trakk jeg meg unna fra dem som hadde vært single 10 +/- år. Tilsvarende med de som konsekvent var i forhold - det finnes jo mange alternativ midt i mellom. 

Årsaken til at jeg ikke ønsket å innlede forhold med såpass langvarig single, er hvor høyt jeg verdsetter viktigheten av øvelse i forhold. Man vokser på ulikt vis og lærer mange viktige dynamikker, for ikke å nevne triggere som ofte kun er tilstede i parforhold. Disse blir man ikke utfordret på som singel, og jeg ønsket ikke å bli sammen med noen som deretter skulle oppdage slike triggere for første gang på nesten et tiår. 

Anonymkode: ea9a4...94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...