Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 14.45):

Aner ikke. Tenker ikke over det. Det får @Kålrota regne ut. 

Anonymkode: ab33f...19f

Mao så har du ikke flysertifikat. En svært viktig del av utd er å kunne til enhver tid beregne fuel for en flytur. En med sertifikat ville aldri svart slik.

Anonymkode: 3c99e...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 16.03):

Hvorfor skal jeg ha flyskam? Mine flyvninger utgjør ikke så stor del, hvis man ser på hvordan massive land som f.eks. Kina, India osv, påvirker klimaet. Syns det er helt tullete hvor vi i lille Norge, skal ta ansvar for hele verdens klimakrise. 

Anonymkode: 6cb03...963

Gjennomsnittsnordmannen forurenser mye mer enn gjennomsnittskineseren eller -inderen.

Så det du sier er at du ikke har dårlig samvittighet fordi du bor i et land med få innbyggere? Logikken din gir absolutt ingen mening.

Har ikke dårlig samvittighet jeg heller, men jeg begrunner det ikke med rare påstander.

Anonymkode: 1f039...75d

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke flyskam. Alt som har med klima å gjøre velger jeg å håndtere stikk motsatt bare for pur F. Kjøpte nettopp plast sugerør, bruker kun restavfall og sorter ingenting. Flyskam kunne aldri falle meg inn i det hele.

Anonymkode: 06045...0f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er SKAM å ha flyskam.

Anonymkode: d306c...942

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kort fra Higren:

10-flyskam.jpg?v=1604831222

Anonymkode: 81721...3f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen flyskam. I 30 år fløy jeg aldri. 12 år med offentlig transport til og fra jobb. Nå kjører jeg elbil. 

Jeg flyr når det passer meg. Som regel blir det en tur i året. Et par år ble det 3 ganger. Framover kan det bli en tur hvert annet år. 

Anonymkode: a7dbd...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har null flyskam. Klimaendringer er for det meste hysteri, og i realiteten et fullt håndterbart problem selv om det skulle bli 3-4 grader C varmere en førindustriell tid. 

Anonymkode: c9c2c...42d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 1/6/2026 at 9:30 PM, AnonymBruker said:

Mao så har du ikke flysertifikat. En svært viktig del av utd er å kunne til enhver tid beregne fuel for en flytur. En med sertifikat ville aldri svart slik.

Anonymkode: 3c99e...f37

Jo. Det var et lite stikk til at jeg ikke bryr meg om klima hysteriet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jeg noen gang til å føle på flyskam, så tror jeg vil skamme meg litt over at jeg føler på det 

Anonymkode: 8d95b...b01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg personlig var det ingen utelandsturer med fly i fjor,kun innenlands. Ja vi tar fly til Oslo. For ellers bruker 1.5 time en veg til togstasjonen under forutsetning at det går et tog og det ikke er buss for tog.

Anonymkode: 3a874...630

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 8.10):

Absolutt ingen flyskam her what so ever!! 
Klimahysteriet er en gedigen bløff som bare brukes som pressmiddel av økonomiske og politiske grunner! 

Jeg tar vare på miljøet rundt meg så godt jeg bare kan, og tar mange valg i dagligdagse situasjoner som jeg tror er bra. 
Bruker mye gjenbruk, kildesorterer, plukker søppel og bruker ikke giftige kjemikalier osv. 

Men flyskam? Nei der får politikerene først gå foran med et godt eksempel og slutte med privat fly før jeg begynner å begrense meg. 

Anonymkode: 17297...81b

Fatter ikke at du har fått 29 likes på dette innlegget. Det er helt absurd at det er så mange som tror på konspirasjonsteorier i Norge med gratis utdanning.

Fra det, til derimot å ha flyskam, er det et stort gap.

Jeg er usikker på flyskam. Noe må gjøres med klimaendringene for vår skyld og for etterkommerne våre. Men jeg kjenner at det er vanskelig å gjøre noe konkret når lederne våre gjør så lite.

Per nå føles det som at å være miljøvennlig nesten blir en vits, for det legges ikke til rette for det, og jeg synes faktisk at lederne må ta mer ansvar.

Altså, jeg synes ikke folk skal ha en overdreven flyskam. Og politikerne våre må gidde å ta tak i infrastrukturen vår og sørge for bedre togforbindelser. Ja til nattog fra Oslo og nedover i Europa! Ja til elbiler. Ja til ny Bergensbane.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke barn så jeg flyr med god samvittighet.

Anonymkode: 0cf88...fca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir 2-5 turer i året her og har inntrykk av at det er ganske normalt.
- 1 tur til jul (all familie bor langt unna)

- 1-2 turer ellers i året for å treffe familie

- 1-2 ferieturer (feks sommerferie og evt påske/høstferie). 

Kjenner helt ærlig mindre og mindre flyskam når jeg ser på blant annet karbonavtrykket til temu/shein, oljebransjen, techbransjen, autobransjen, flypendlere m.m. Ting jeg deltar ingenting ellers særs lite i, har alt av aksjer og fond utenom klimaverstinger også. Alle monner drar, men mitt avtrykk er en dråpe piss i havet.

Anonymkode: 084ba...440

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyr mye ifm jobb, og jeg bor i en del av landet som verken har tog, T-bane eller trikk, og bussen går sjelden - jeg kan ikke kaste bort arbeidstida mi på reisen. Jeg har prøvd meg på arbeidsdager på hurtigruta, og internett om bord er blitt bedre men det er ikke mobildekning overalt. 
Sjekker ofte muligheten for tog mellom Oslo og Trondheim eller Bergen, men det er billigere med fly. Og tog videre nordover fra Trondheim frekventerer på samme måte som en ønskefinger i været. Intet nattog, og lite mobildekning. 
Privat flyr jeg kanskje ti flyturer i året, bare 2-4 av disse utenlands. Jeg kan faktisk ikke ha flyskam, det går ikke med min jobb. 

Anonymkode: d88f0...383

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi snart gi faen i alle disse skam-ordene?

Anonymkode: e29bf...095

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har absolutt ingen flyskam. Verden er til for å oppleves. Vi reiser så ofte som mulig. 

Anonymkode: 3c9e6...4e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi kom hjem fra Sør Afrika i forrige uke. Nå ser vi på flybilletter til Australia og New Zealand snart i vinterferien.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...