Gå til innhold

Nye hårfargen ble for mørk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Farget håret mørkere, men det ble nesten sort. (farget det hos frisør).

Har dere noen tips til hvordan jeg kan få fargen til å falme fortere og dermed se lysere ut?

-Har sluttet å bruke shampoo for farget hår.

-Har også hørt at sitronsaft skal gjøre håret glansfullt. Vil ikke en runde med sitronsaft gjøre hårfargen lysere? Eller vil det bare bli skjoldete?

-Ser også at det finnes egne shampoer for lyst hår, som skal gjøre håret lysere (bla define har en slik shampoo). Vil det hjelpe på håret mitt?

-Og vil det være mulig å få lysebrune striper i håret mitt, eller er det veldig vanskelig å farge over så mørkt hår?

-andre tips?

og hvor vanlig er det at hårfargen falmer/vaskes ut? Er litt nervøs for hvordan etterveksten blir, siden egentlig har veldig lyst hår... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Så ikke at du spurte om striper også. Da har jeg løsningen for deg. Jeg farget håret mitt litt for mørkt jeg også for noen uker siden.. jeg kledde det, men syntes det var en smule for mørkt. Jeg kjøpte en pakke fra Loreal som heter Hi-light styliste og tok striper i håret. Nå har håret et mye lysere preg. Anbefaler det virkelig! Disse pakkene har farger for mørkbrunt, lysebrunt, mørk blond og lys blond. De kan brukes på farget hår. Jeg valgte striper for lysebrunt hår og fikk mange fine karamellfargede striper i håret. Verdt et forsøk absolutt! Stripene blir ikke oransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror du har 14 dagers "klagerett" hos frisøren hvis du ikke er fornøyd. Fortell dem at håret ble altfor mørkt og at det ikke var sånn du ville ha det. Da får du sannsynligvis gratis farging.

Jeg gikk fra mørkebrunt til lysebrunt hår for noen uker siden. Måtte først foreta en avfarging, (da ble håret orange) for deretter å tone det lysebrunt. Avfargingen sliter ganske mye på håret, så hvis du må gjøre det, husk hårkur. :) Går an å stripe det også, det har jeg gjort for noen år siden. Ble bra, det! Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...