Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Vi er faktisk ikke helt sikre på dette med delingen ennå. Regner med det tenkes mye på det utover høsten.

Det vi derimot er sikre på, er at vi skal forsøke å få til så begge får like stor del. (Om det går med Elsklingen jobb.)

Jeg ønsker jo egentlig en "opptrapping" til å jobbe igjen, sånn at vi i en periode har litt tid hjemme hver.

Men det kommer an på om han kan klare å gjennomføre! :tristbla: (Ellers er Elsklingen min ganske positiv til det meste han! :hjerter_rundt: )

Vil ha ferie nå! (Og baby straks! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke Lovehearts skulle hjelpe - så har det hjulpet meg med et par skiver med Norvegia.. :)

Hmmm.... ost... :klø: Ikke helt sikker på om jeg spiser det altså.

Mulig det går an nå. Det var hvertfall noe av det minst aktuelle å spise for bare noen uker siden!

Tenkte mest på at vaniljeis sikkert hjelper jeg. ;):ler: Melk i det også!

Men takk for tipset. Det må sikkert testes ut hvis dette fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

ååå... ferie og baby NÅ!! :hoppe:

Tenkte egentlig dele det halvt halvt..

Men mannen har så fleksibel jobb at han kan gå senere og komme hjem tidligere. ;)

Så skal jeg søke andre jobber i perm-tiden (lurer på om det er negativt at jeg har nettopp født for arb.givere??), og da er det godt med litt mer tid enn bare 6 mnd. :)

Veldig bra dere skal dele likt, håper det går iorden!

Har visst mye å si for et nært bånd mellom far og datter/sønn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deling er et stort tema her om dagen også. Jeg synes 50-50 høres veldig bra ut, men diverse praktiske hensyn gjør at vi neppe får til det. Det at jeg ukependler gjør det for eksempel mindre greit å begynne i jobb tidlig.... Mannens jobb gjør det også veldig vanskelig å få til deling. Jeg er nesten redd vi havner nede på minimum, men vi får vel se.

Uansett, det jeg egentlig skulle si var :klappe: for dere som får til 50-50.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo termin en god stund før deg, men vi har fremdeles ikke klart for oss hvordan vi skal fordele permen. Vi har heller ikke bestemt oss for om vi skal ta 100 eller 80% enda.. :sjenert: Jeg må si meg enig i at det står respekt av det dersom dere får til en 50 - 50 deling. En ting er å få det til praktisk, men mange jenter vil nok kvie seg for å "gi fra seg" så mye tid hjemme med ungen, og mange menn synes kanskje det blir vel lenge. Jeg er imponert over dere dersom dere faktisk gjennomfører det :klappe:

Vi kommer garantert ikke til å dele 50 - 50 på grunn av jobbsituasjon. Sannsynligvis blir det noe lignende Epica. Jeg tipper jeg blir hjemme 8-9 mnd, samboeren 2-3. Vi skal regne på det i helgen.

Halsbrann er ikke morsomt, så håper noen av triksene hjelper deg! Vaniljeis hørtes jo ikke ut som et vondt tips, og dersom det i tillegg hjelper... :sjarmor: Må jo være perfekt ;)

Ha en fin kveld da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epica:

Baby nå blir nok noe mer pes en selv jeg liker rundt forberedelsene til :bryllup: . Så vi satser på snart! (Med hurtigspoleknappen selvsagt! Ikke prematurbaby.)

Jeg tror også mer hjemmetid har mye å si for fars forhold til baby, og til foreldrenes arbeidsfordeling i hjemmet.

Fjellrypa og Valentine:

Takk for masse ros, men ikke ros meg for mye før vi tar avgjørelsen da!

Har heldigvis en mann som ikke hadde godtatt at jeg tok all permisjonen, og han bare fikk det som var pålagt han å ta. Dessuten er han mer "hjemmeegnet" enn meg. Jeg kan ikke rydde, og skaper et usansynlig kaos på få dager! (Så få meg fortest mulig tilbake på jobb, så han kan gi baby et ryddig hjem.) Økonomisk klarer vi oss nok uansett, men vi vet ikke helt hva det blir til av 80 eller 100% vi heller.

Men jeg gruer meg allerede til å reise fra baby hver morgen. Satser på at jeg kan amme, og at jeg kan ta ammefri selv om jeg begynner å jobbe "tidlig". (Har funnet ut at jeg får inntil 2t pr dag ammefri med lønn! :hoppe: )

Ønsket mitt hadde nok derfor vært at i "overgangsperioden" mellom hans og min permisjon, så hadde jeg tre dager hjemme og to på jobb, for så å ha to dager hjemme og tre på jobb, til ingen hjemme og alle på jobb... Og motsatt for han.

Men det lar seg visst ikke gjennomføre i det hele tatt med den jobben han har idag.

(Men nå kanskje han bytter jobb i høst da, så da kan det gå alikevel! :klø: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 dager til UL, og jeg må huske å få sendt inn Mor og Barn undersøkelsen i løpet av helga! (Noe som betyr at jeg må bruke litt tid på å fylle den ut i kveld!)

Men, men... Elsklingen sitter nesten klistret til skjermen og ser fotball, og sier at det blir værre når de begynner med "finalerunder" nå straks! :forvirret:

Nå sitter jeg med en rull LoveHearts på jobb, og tror at det hjelper mot halsbrannen jeg ikke har kjent ennå idag! ;) Og skulle gjort noe fornuftig, men det gjør jeg visst ikke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff.. kjedelig med fotball.. :sjenert:

Går vel kanskje ikke an å planlegge andre ting hvis han er hekta?.. ;)

Æsj, såmye sport på TV!

Jeg skulle også gjort noe fornuftig, men kommer ikke på noe! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ha en superduuuper St.Hans helg!! :klem:

Håper det lar seg gjennomføre med perm! :)

Åååå, jeg klarer ikke la vær å tenke på prinsessa mer enn 1 sekund! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Epica, håper du også får en flott St.Hans helg!

Jeg har faktisk gjort ganske mye fornuftig idag, inkludert å fortelle noen fler at jeg skal ha baby. (Tror han jeg sa det til ble litt satt ut, for han hadde ikke gjettet det. Og hvertfall ikke at jeg var så langt på vei. :legrine: )

Synes jo ikke akkurat på meg da, så direkte lett er det vel ikke å se!

Men, nå må jeg nok snart få snakket med bestefaren min, så han får vite det også! :sjenert: Har prøvd å si det før, men han hører dårlig stakkar! :)

Gleder meg til å gå hjem og kose meg med Elsklingen og babytanker, og ikke behøve å sitte her og tenke på hva det kanskje kan bety for jobben at jeg skal ha permisjon før jul... :tristbla: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare så flink til å skrive i dagboka mi, mens jeg helt glemmer din.... :sjenert:

Så flott at mannen din er så engasjert da, selv om jeg skjønner godt at det blir rart å måtte dra fra babyen for å gå på jobb. Min kjære får ikke noe permisjon i det hele tatt han, med mindre jeg begynner på skole neste høst.. Men vi får se hvordan det går.

Fotball går det i her også... Jeg har omtrent ikke sett på tv siden før VM, og værre blir det når Tour de France begynner også.... Jeg syns sport kan være greit jeg altså, men jeg gidder ikke sitte stille å se på at andre gjør noe! Regner med at vi komme til å få oss noen diskusjoner om fjernkontrollen etterhvert ja...

Håper du får en kjempefin St.hans helg! Stooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare så flink til å skrive i dagboka mi, mens jeg helt glemmer din....  :sjenert:

Så flott at mannen din er så engasjert da, selv om jeg skjønner godt at det blir rart å måtte dra fra babyen for å gå på jobb. Min kjære får ikke noe permisjon i det hele tatt han, med mindre jeg begynner på skole neste høst.. Men vi får se hvordan det går.

Fotball går det i her også... Jeg har omtrent ikke sett på tv siden før VM, og værre blir det når Tour de France begynner også....  Jeg syns sport kan være greit jeg altså, men jeg gidder ikke sitte stille å se på at andre gjør noe! Regner med at vi komme til å få oss noen diskusjoner om fjernkontrollen etterhvert ja...

Håper du får en kjempefin St.hans helg! Stooor  :klem:

Jeg er nå litt opp og ned flink jeg da, av og til har jeg kjempelange KG pauser, og føler meg utafor når jeg kommer tilbake og ser alt som har skjedd her!

Men nå er det litt sommerstemning på jobb, så da skjer ting i litt lavere tempo. :)

Bare hyggelig at du kommer innom av og til vet du! :blomst:

Så faktisk Tour de France i fjor. Litt spennende det. Men fotball, nei, det orker jeg ikke se. Regner med jeg må ordne TV kortet mitt, så jeg har min egen TV i et annet rom. Selv om PC stolen min ikke akkurat er like god som sofaen. (Men kanskje Elsklingen kan overtales til å ha PC-en min som TV? :klø: )

Ha en riktig god St.Hans helg du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Må IKKE tenke på jobben vennen! :klem:

Vi må produsere barn. sånn er det bare! :ler:

Fra spøk til alvor, ikke tenk på det, for da passer det nok aldri å få barn hvis man skal ta hensyn til alt annet.

Kose deg masse med darlingen og babytanker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du har rett Epica, det vil aldri passe, derfor har vi bare sagt at nå passer det oss, så vi prøver!

(Men så var det dette kurset da, som garantert er kjempebra, og som jeg trenger etter hvert. Det har jeg selvfølgelig ingen mulighet til å få med meg mer enn halvparten av. For jeg MÅ ut i permisjon 3 uker før termin.) :tristbla:

Tror desverre ikke det kommer flere muligheter til å ta det heller, så jeg må nok lese meg til mye av informasjonen på egenhånd! :overrasket:

Men, angrer ikke det minste på knøttet! Å få mitt eget lille knøtt er en glede som overskygger alt annet!

(Håper bare alt er OK med knøttet!)

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bekreftet påmelding til foreldreforberedende kurs til høsten. Vi ville ikke ta sjansen på å ikke få plass på kursene, for jeg har hørt det er stor pågang.

Nå har vi fått bekreftelse og informasjon om datoer og tider på alt.

Får også omvisning på føden på Ullevål.

Har hørt at disse kursene er bra, så jeg gleder meg!

Neste steg på veien er vel å få den endelige bekreftelsen på at vi har fødeplass på Ullevål. Det får vi forhåpentligvis når vi kommer på UL om 17 små dager! :)

Både JM og lege har sagt at de regnet det som sikkert når jeg var kalt inn dit til UL! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde besøk av venner med "nesten ettåring" igår, og fant vel ut en ting og to vi kommer til å måtte gjøre her hjemme før knøttet kommer.

Snakket litt med gravide venninna idag. Hun har begynt å merke at navelen strekker seg, så der er det ordentlig mage på vei. Hun kunne også se at det er en bitteliten gravidmmage hos meg. (Og det var jo litt morro!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så magen din har poppet litt frem ja? ;)

Min navle har også strekket seg litt, rart!

Ååå, nå vil jeg kjenne spark snart! ... :sjenert:

Kjent mer i helga? :sjarmor:

Så bra hvis du får fødeplass sikret!!

Nå må jeg stikke, take away'en er her!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bitteliten kul på magen som bare jeg og Elsklingen har sett så langt, men venninna vet vel hva hun skal se etter. Det er jo utrolig hvordan vi gravide "spotter" andre gravide. Skulle tro vi fikk en ekstra sans. :ler:

Ikke noe strekk på navlen min ennå, men det kan jo ha sammenheng med at livmoren ikke har krabbet seg opp til navlen ennå? ;)

Har kjent litt som kan være spark i helga, men er litt usikker, for jeg har hatt mye luft o.l. i magen som forstyrrer litt i "følingen".

Er nok ikke lenge før du kjenner noe du heller!

Tror forresten den lille har sparket litt mot blæra i det siste, siden jeg har sånne plutselige ønsker om dotur. (Som ofte går fort over igjen.)

Kjøpte forresten BH med D-cup igår! :overrasket: (Men den er en str. mindre rundt en de jeg har hatt hittil, så cupen er nok litt mindre også.)

Men det er 2 str. opp i forhold til hva jeg normalt bruker. (I cup, omkretsen er min normale!) :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare 14 dager igjen til jeg står og tripper og maser på Elsklingen om at vi må komme oss avgårde til UL timen! :hoppe:

Gleder meg masse til det!

Vil ikke engang tenke på at det kan være noe galt med baby! Alt MÅ være akkurat som det skal, for den UL timen skal bare være kos, både for meg og Elsklingen!

Tror han gleder seg masse han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...