Gå til innhold

Glemte rampenisser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Purple1 skrev (7 minutter siden):

Har svart flere her også, ingen av oss er arrestert altså :) vi bare lurte på hvordan det var mulig å forstå det som den andre gjorde, og ville sjekke hva folk flest forstod av meldingene :) 

Dere må øve på å la ting gå. Virkelig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
BobbySocks skrev (3 minutter siden):

Dere må øve på å la ting gå. Virkelig. 

Du leser jo ikke hva TS skriver. De er nysgjerrige. Det er god stemning. 

Jeg og mannen er like. Når det oppstår misforståelser er vi oppriktig interessert i å forstå hva som skjedde. Mulig derfor konfliktnivået har vært nærmest 0 gjennom 20 års samliv. Vi søker forståelse, i stedet for å bare legge lokk på ting. 

Anonymkode: 1c0ec...699

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg leser ofte litt for fort og kan lese feil, i første sekund, så leser jeg Rampenissen er tatt hånd om, og matpakke? Men når jeg ser litt ekstra, så ser jeg jo at det står er Rampenissen tatt hånd om? 

Men nr 2 svarer tydelig nei, så jeg ville forstått at Rampenissen ikke var tatt hånd om, bare halvparten av matpakken. Men hvis nr 2 leser litt feil, kan nr 2 lese den som nr 1 har tatt hånd om Rampenissen. Men da bør nr 1 lese at nr 2 svarer nei, å tenke at Rampenissen ikke er tatt hånd om. 

Anonymkode: c5c6c...afb

• Nyttig 1
Skrevet

Partner 2 har rett, det er tydelig at hen svarer nei.

Det er også veldig rart av Partner 1 å sende melding til den andre forelderen når hen har lagt seg. Partner 1 er jo tydeligvis hjemme og våken og kan selv sjekke om rampenissen er fremme og om matpakker er ordnet istedet for å melde en som kanskje sover. 

Anonymkode: eec62...804

• Liker 3
Skrevet

Partner 2 har rett. Det ble spurt om rampenissen og matpakkene var tatt hånd om, og svaret var bare en del av matpakkene. Altså inngikk ikke rampenissen i det som var tatt hånd om. 

I tillegg burde partner 1 fanget opp at det ble spurt om to ting, men bare en ting ble nevnt i svaret. Man bør da ikke anta ting slik som partner 1, men heller stille kontrollspørsmål. «Hva med rampenissen?»

Ellers er dette noe advokater som tar opp forklaring fra vitner lærer: still aldri et spørsmål som inneholder mange spørsmål på en gang. Fordi det er godt kjent at det har høy risiko for å generere misforståelser, og nettopp typisk av typen der vitnet bare svarer på ett av delspørsmålene og det blir gjort feilaktige antakelser om det som blir spurt om.

Anonymkode: 8284e...302

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Partner 2 har rett, det er tydelig at hen svarer nei.

Det er også veldig rart av Partner 1 å sende melding til den andre forelderen når hen har lagt seg. Partner 1 er jo tydeligvis hjemme og våken og kan selv sjekke om rampenissen er fremme og om matpakker er ordnet istedet for å melde en som kanskje sover. 

Anonymkode: eec62...804

Reagerte litt på dette selv. Men var typisk slik jeg og mannen kommuniserte kort når man var opptatt med nattevåk, stod på vaskerom to etasjer under, eller var på tredemøllen. Får man ikke svar så sjekker man. Men å gjennomsøke hus og hage etter noe ramp - nei..

Skrevet

Alvorlig talt, glem disse rampenissene. Var heldigvis ikke en trend da jeg hadde småbarn. 
Har et skolebarn fortsatt, han skulle absolutt ha rampenisse m fullt utstyr men det er han som pranker oss 😝 Fex:

(Gratis tips: Sett opp mixeren på bordet, og så står liksom rampenissen og tar betaling av en kø med kosedyr som skal ta karusell)

Er vel nok å passe på i disse tider om man ikke skal drive med dette også. Passer best for folk som ikke jobber. 

Skrevet
  • Ja, det kan misforstås.
  • Ja, partner 2 vet selv hva han/hun mente.
  • La én person ha ansvar for alle matpakkene pr gang
  • Bruk mer tid på barna og hverandre i stedet for å bruke tid på å krangle og diskutere hvem som har RETT

Anonymkode: bf4e8...21e

• Liker 1
Skrevet
Bacteria skrev (3 timer siden):

Alvorlig talt, glem disse rampenissene. Var heldigvis ikke en trend da jeg hadde småbarn. 
Har et skolebarn fortsatt, han skulle absolutt ha rampenisse m fullt utstyr men det er han som pranker oss 😝 Fex:

(Gratis tips: Sett opp mixeren på bordet, og så står liksom rampenissen og tar betaling av en kø med kosedyr som skal ta karusell)

Er vel nok å passe på i disse tider om man ikke skal drive med dette også. Passer best for folk som ikke jobber. 

Nå er det vel stort sett de mest ressurssterke i samfunnet som følger opp slikt som dette for barna ;) Mens uføre gjerne synes det er "nok å passe på". 

Skrevet

Slik jeg forstår meldingene er rampenissen ikke tatt hånd om, kun nr. 2 sin del av matpakkene.

Anonymkode: 91c91...60a

• Liker 1
Skrevet

nr 2 har rett. Hen har ikke nissene, bare matpakkene

Anonymkode: ff6fc...568

• Liker 1
Skrevet
Bacteria skrev (3 timer siden):

Å ordne en rampestrek behøver slett ikke ta lang tid. Ikke lenger tid enn det tar å skrive et par innlegg på KG. 

Anonymkode: ff6fc...568

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå er det vel stort sett de mest ressurssterke i samfunnet som følger opp slikt som dette for barna ;) Mens uføre gjerne synes det er "nok å passe på". 

Ressurssterke og skilte.

Skrevet

Part 2. 

Selv om svaret ikke er 100% presist, står det ikke 'ja' noet sted. 

Anonymkode: 4b650...c3e

• Liker 1
Skrevet

Ikke mulig å misforstå. Partner 2 sa klart at de ikke hadde fikset rampenissene.

Anonymkode: dbbfc...918

• Liker 1
Skrevet

Partner 2 var helt klar. Rampenissene var ikke ordnet.

Anonymkode: 7d3b3...beb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...