Purple1 Skrevet 8. desember 2025 #1 Skrevet 8. desember 2025 (endret) Hei! Rampenissene ble glemt i natt hjemme hos oss pga en misforståelse. Og nå ønsker vi å sjekke hvem av oss som egentlig misforstod, for begge mener den andre. Disse meldingene ble utvekslet i går kveld, og jeg lurer på hva dere forstår av dem. Partner 1: er Rampenissene tatt hånd om, og matpakkene? Partner 2: nei, bare min del av matpakkene. Partner 1 mener det var åpenbart at partner 2 hadde tatt Rampenissene og bare svart om matpakkene. Partner 2 mener at hen har svart nei på begge, men at hens del av matpakkene er i orden (vi lager halvparten hver). Hva hadde dere forstått i denne situasjonen? Endret 8. desember 2025 av Purple1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #2 Skrevet 8. desember 2025 Enig med partner 2. Anonymkode: 21464...a19 13 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #3 Skrevet 8. desember 2025 Seriøst? 🤣🙈 Anonymkode: 7245b...a64 2 1
Purple1 Skrevet 8. desember 2025 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst? 🤣🙈 Anonymkode: 7245b...a64 Ja, ikke noe alvorlig til diskusjon i det hele tatt, bare for gøy egentlig
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #5 Skrevet 8. desember 2025 Jeg ville forstått det slik som partner 2. Når rampenissen glemmes pleier vi å legge et brev eller postkort i postkassen hans. Da har han enten vært ute og reist, besøkt julenissen eller vært syk. Anonymkode: c9e06...535 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #6 Skrevet 8. desember 2025 Purple1 skrev (10 minutter siden): Hei! Rampenissene ble glemt i natt hjemme hos oss pga en misforståelse. Og nå ønsker vi å sjekke hvem av oss som egentlig misforstod, for begge mener den andre. Disse meldingene ble utvekslet i går kveld, og jeg lurer på hva dere forstår av dem. Partner 1: er Rampenissene tatt hånd om, og matpakkene? Partner 2: nei, bare min del av matpakkene. Partner 1 mener det var åpenbart at partner 2 hadde tatt Rampenissene og bare svart om matpakkene. Partner 2 mener at hen har svart nei på begge, men at hens del av matpakkene er i orden (vi lager halvparten hver). Hva hadde dere forstått i denne situasjonen? Ingen tvil, nr 1 misforstår, nr 2 svarer helt tydelig nei. Anonymkode: 1b790...ca3 8 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #7 Skrevet 8. desember 2025 Meldingene var uklare. Det kan tolkes slik: Partner 1: Jeg har ordnet rampenissene. Har du tatt hånd om matpakkene (som ikke er tatt hånd om)? 2 som forstår meldingen slik svarer: Bare halvparten av matpakkene er klare (den delen som er mitt ansvar). Eller 2 svarer: matpakkene (som er mitt ansvar) er klare. Alternativt: 1 mener å skrive: Har du ordnet rampenissene, og har du ordnet matpakkene? Er begge deler tatt hånd om av deg? 2 svarer: Bare matpakkene (som er mitt ansvar) er klare, ikke rampenisser (det regner jeg med at du gjør, siden du spør og jeg fikset matpakker). Begge misforstå, det er slikt som skjer, ikke krangle om dette, le av det. Anonymkode: 07d88...75a 1
Verbena Skrevet 8. desember 2025 #8 Skrevet 8. desember 2025 Nr 2 svarer tydelig nei. Kan ikke skjønne at det der kan misforstås. 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #9 Skrevet 8. desember 2025 Dette er grunnen til at jeg har ansvar for matpakker. Og han for rampenisse. Litt forenklet sagt. Ellers blir det alt for mye "har vi?", "husket du?", eller i det hele tatt missforståelser og frustrasjon, i stedet for å bare ha dedikerte områder i utgangspunktet. Sett bort fra det - Nr 2 er tydelig her. Den svarer at rampenissene ikke er fikset. Men; hvorfor meldes det i det hele tatt om dette? Hvem var det som ikke var hjemme? Om Nr 1 er opptatt utenfor huset så ville jeg gjennom denne meldingskorrespondansen tatt det som en selvfølge at 2 fulgte opp alt. Anonymkode: 1c0ec...699
Purple1 Skrevet 8. desember 2025 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er grunnen til at jeg har ansvar for matpakker. Og han for rampenisse. Litt forenklet sagt. Ellers blir det alt for mye "har vi?", "husket du?", eller i det hele tatt missforståelser og frustrasjon, i stedet for å bare ha dedikerte områder i utgangspunktet. Sett bort fra det - Nr 2 er tydelig her. Den svarer at rampenissene ikke er fikset. Men; hvorfor meldes det i det hele tatt om dette? Hvem var det som ikke var hjemme? Om Nr 1 er opptatt utenfor huset så ville jeg gjennom denne meldingskorrespondansen tatt det som en selvfølge at 2 fulgte opp alt. Anonymkode: 1c0ec...699 Begge er hjemme i huset, nummer 2 og gått og lagt seg
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #11 Skrevet 8. desember 2025 Den er da virkelig krystallklar, og nr. 1 bør legge seg flat. Denne samtalen burde vært fulgt opp av en melding fra 1: "Tar du med rampenisse også?" eller "Ok, da tar jeg med rampenisse" Anonymkode: 20941...63f 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #12 Skrevet 8. desember 2025 Hvorfor deler dere oppgaven med matpakker i 2? Det tar da ikke så lang tid å smøre matpakker og hvis én person gjør det så vet man at oppgaven er gjort. Istede går dere tydeligvis og passer på hverandre og i det lange løp skaper det gnisninger mellom dere. Samtidig helt idiotisk å lage en tråd om dette. Ta dere sammen begge to og omfordel oppgavene i hjemmet så det ikke blir misforståelser. Anonymkode: afb61...ea7 4
BobbySocks Skrevet 8. desember 2025 #13 Skrevet 8. desember 2025 Men, har dere et forhold der dere pleier å arrestere hverandre etter små feil? I såfall tenker jeg at det er svært ødeleggende. La det gå. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #14 Skrevet 8. desember 2025 Purple1 skrev (2 minutter siden): Begge er hjemme i huset, nummer 2 og gått og lagt seg Ut i fra dette senarioet så utgår det enes varet over her og nr.1 burde svart "Ok, da tar jeg med rampenisse". Regner forresten med at TS er nr.1 Anonymkode: 20941...63f 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #15 Skrevet 8. desember 2025 Purple1 skrev (6 minutter siden): Begge er hjemme i huset, nummer 2 og gått og lagt seg Nummer 2 svarer at rampenissene ikke er tatt... Og har også lagt seg, så kommer jo heller ikke til å gjøre det. Forstår ikke at dette kan være en diskusjon en gang. Anonymkode: 1c0ec...699 4
Purple1 Skrevet 8. desember 2025 Forfatter #16 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor deler dere oppgaven med matpakker i 2? Det tar da ikke så lang tid å smøre matpakker og hvis én person gjør det så vet man at oppgaven er gjort. Istede går dere tydeligvis og passer på hverandre og i det lange løp skaper det gnisninger mellom dere. Samtidig helt idiotisk å lage en tråd om dette. Ta dere sammen begge to og omfordel oppgavene i hjemmet så det ikke blir misforståelser. Anonymkode: afb61...ea7 Ingen av oss er sure på den andre altså, bare mer forundret over at vi så det så forskjellig. Også ville vi bare se hvem av oss som egentlig misforstod ikke noe dårlig stemning her, mer nysgjerrighet.
Purple1 Skrevet 8. desember 2025 Forfatter #17 Skrevet 8. desember 2025 BobbySocks skrev (6 minutter siden): Men, har dere et forhold der dere pleier å arrestere hverandre etter små feil? I såfall tenker jeg at det er svært ødeleggende. La det gå. Har svart flere her også, ingen av oss er arrestert altså vi bare lurte på hvordan det var mulig å forstå det som den andre gjorde, og ville sjekke hva folk flest forstod av meldingene
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #18 Skrevet 8. desember 2025 Purple1 skrev (1 minutt siden): Har svart flere her også, ingen av oss er arrestert altså vi bare lurte på hvordan det var mulig å forstå det som den andre gjorde, og ville sjekke hva folk flest forstod av meldingene Ref den andre tråden så er det denne typen "forholdsproblematikk" jeg liker å bruke ChatGPT til. For gøy. Her er konfliktnivået lavt, men vi er genuint interessert i mellommenneskelige responsmønstre, herunder misforståelser. Men du må huske at du er på KG. Der flertallet er vant til skyhøyt konfliktnivå i forholdet. Og sikkert kunne trengt en god parterapitime eller ti. Anonymkode: 1c0ec...699
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #19 Skrevet 8. desember 2025 Er dette noe å bruke tid på? Er det så viktig for dere å finne ut hvem som har "rett" at dere må starte en tråd for å mikroanalysere meldingene? Anonymkode: ce92f...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #20 Skrevet 8. desember 2025 Nr 2 har rett. Anonymkode: f0167...e24 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå