AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #21 Skrevet 7. desember 2025 Nei vi sa bare nei. Måtte vente til dem var 13 år. Er bare å stå på krava det. Mine er store no. Men dem sier at det var bra at jeg var streng med mobil. Dem takker meg no lell om dem syntes jeg var teit da. Anonymkode: 7d8dd...427 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #22 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Oi.. stakkars fjortis sier nå jeg. Anonymkode: 81a41...4f9 At det var? Anonymkode: f8963...d83
MissStiles Skrevet 7. desember 2025 #23 Skrevet 7. desember 2025 Stå i det og si nei. Jeg kommer ikke til å ja til snap, Instagram eller noe annet før 13 år, eller senere hvis mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #24 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er jeg så lei. Barnet mitt på 9 år maser om snap hele tiden. Dette fordi enkelte andre venner har det og at hun begynner å bli holdt utenfor fordi hun ikke har det. De samme vennene er også opptatt av posering på bilder, sminke og korte topper. Av prinsipp så står jeg på mitt. En 9 åring har ingenting med snap å gjøre, og det er en grunn til at aldersgrensa er satt som den er. Sminke i hverdagen, kropp og utseendefiksering hos barn er jeg også helt i mot. De blir tidsnok ungdommer og voksne. Hva gjør andre i slike situasjoner? Anonymkode: c9a2d...bc6 Man blir holdt utenfor om man har snap også. Se på scrolling2death på instagram om du virkelig vil se hva snap er. Anonymkode: 1964e...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #25 Skrevet 7. desember 2025 Hvorfor har en 9 åring smarttelefon? Anonymkode: 99776...9c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #26 Skrevet 7. desember 2025 Trist å se barn i det hele tatt vet om insta og snap. Hvor er det disse barna får det fra? Antakeligvis fra foreldrene sine. Hvorfor må foreldre ha snap og insta? Antakeligvis pga andre har det. Så hvem sin skyld er det? Foreldrene. Samme foreldre som er imot at deres barn gjør akkurat som sine foreldre. Ironisk! Anonymkode: 20e9d...c7b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #27 Skrevet 7. desember 2025 Er man opptatt av at ungene sine ikke skal ha SOME, så spør deg selv, hvorfor skal du ha det? Samme grunn som barnet ditt vil jeg tro? Anonymkode: 20e9d...c7b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #28 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er man opptatt av at ungene sine ikke skal ha SOME, så spør deg selv, hvorfor skal du ha det? Samme grunn som barnet ditt vil jeg tro? Anonymkode: 20e9d...c7b Jeg har verken Snapchat eller Tiktok, ikke mannen min, heller. Og vår femteklassing har ikke telefon og skal selvfølgelig ikke være på sosiale medier på mange år enda. Anonymkode: f0a97...036 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #29 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har verken Snapchat eller Tiktok, ikke mannen min, heller. Og vår femteklassing har ikke telefon og skal selvfølgelig ikke være på sosiale medier på mange år enda. Anonymkode: f0a97...036 Om bare flere hadde fulgt deg og mange andre, så hadde ikke dette vært et problem. Dessverre så dukker det stadig opp tråder om deres barn som maser om SoMe. Takket være dem selv... meeeen, det har dem ikke innsikt til. Det er andres sine feil. Selvmotsigende delux! Anonymkode: 20e9d...c7b
DesmondMiles Skrevet 8. desember 2025 #30 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er man opptatt av at ungene sine ikke skal ha SOME, så spør deg selv, hvorfor skal du ha det? Samme grunn som barnet ditt vil jeg tro? Anonymkode: 20e9d...c7b Man kan ikke sammenlikne barn og voksne på denne måten 🙄 Og nei, jeg har ikke sosiale medier for å ikke være "utenfor". Jeg har Instagram for å se på korte, men morsomme videoer om temaer jeg liker, og jeg er på Snapchat for å dele ting med familien min. That's it. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #31 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nå er jeg så lei. Barnet mitt på 9 år maser om snap hele tiden. Dette fordi enkelte andre venner har det og at hun begynner å bli holdt utenfor fordi hun ikke har det. De samme vennene er også opptatt av posering på bilder, sminke og korte topper. Av prinsipp så står jeg på mitt. En 9 åring har ingenting med snap å gjøre, og det er en grunn til at aldersgrensa er satt som den er. Sminke i hverdagen, kropp og utseendefiksering hos barn er jeg også helt i mot. De blir tidsnok ungdommer og voksne. Hva gjør andre i slike situasjoner? Anonymkode: c9a2d...bc6 Du gjør som mange andre, og meg selv - du står støtt i din avgjørelse som forelder og gjør det som er både rett og best for ditt barn. Anonymkode: d82f7...e88 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #32 Skrevet 8. desember 2025 Her vi bor har ingen barn vi kjenner smarttelefon eller ipad. . Noen har klokke, de fleste har ikke. Alle jeg har snakket med vil vente til barna er 15 år, etter anbefalinger av myndighetene og faginstanser. Det er opprettet en egen foreldregruppe på skolen som informerer og holder fast i dette. Anonymkode: 4837f...e32 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #33 Skrevet 8. desember 2025 Her hadde hele klassen Snapchat så da sa jeg ja. Men går igjennom chatter og ventelister hver kveld. Anonymkode: 9fb2b...ba5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #34 Skrevet 8. desember 2025 Her bør du lytte til egne prinsipper å vente. 9 åringer er alt for små. Her i hus fra de lov fra de er 12, litt fordi jeg ikke syns 12 og 13 er så stor forskjell, pluss at når de er 12 så er det såpass mange som har det at man faktisk fort BLIR utenfor. Men at 9 åringer blir utenfor uten snap? Tror ikke helt på det……. Her er man sær om man lar 9 åringer ha snap Anonymkode: ee9bf...f5b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #35 Skrevet 8. desember 2025 En kan kun velge regler i sitt eget hjem. Det vil alltid være noen. Vi har valgt å stå i det. Det er fremdeles 3 jenter i klassen til frøkna som ikke har snap og de går i 7.klasse. Vår må vente til hun fyller 13 og da får hun kun, dersom jeg har tilgang til å ta en sjekk med jevne mellomrom. Vi kaller det opplæring. Anonymkode: ffcaf...261
Vibelator Skrevet 8. desember 2025 #36 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men hvorfor har 9-åringen din smarttelfon??? Anonymkode: 3808e...70c Verden er SYK SYK SYK SYK Kriminelle henter jo oppdragsutførere via snap Alt var bedre før Internett kom.ALT 2
DesmondMiles Skrevet 8. desember 2025 #37 Skrevet 8. desember 2025 Vibelator skrev (54 minutter siden): Verden er SYK SYK SYK SYK Kriminelle henter jo oppdragsutførere via snap Alt var bedre før Internett kom.ALT Internett eller smarttelefon er ikke det faktiske problemet. Ting var ganske herlig frem til 2011, når diverse sosiale medier gjorde sitt absolutte inntog. Før det var internett og smarttelefon revolusjonerende hjelpemidler. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #38 Skrevet 8. desember 2025 DesmondMiles skrev (27 minutter siden): Internett eller smarttelefon er ikke det faktiske problemet. Ting var ganske herlig frem til 2011, når diverse sosiale medier gjorde sitt absolutte inntog. Før det var internett og smarttelefon revolusjonerende hjelpemidler. Hvis de fjerner SoMe og algoritmer. Og like/share. Da er vi der. Men det blir som å putte tannkrem tilbake i tuben. Anonymkode: 8162e...8d6 1
DesmondMiles Skrevet 8. desember 2025 #39 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis de fjerner SoMe og algoritmer. Og like/share. Da er vi der. Men det blir som å putte tannkrem tilbake i tuben. Anonymkode: 8162e...8d6 Det er jeg ikke uenig i. Ville bare poengtere hva som er det reelle problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #40 Skrevet 8. desember 2025 DesmondMiles skrev (4 timer siden): Internett eller smarttelefon er ikke det faktiske problemet. Ting var ganske herlig frem til 2011, når diverse sosiale medier gjorde sitt absolutte inntog. Før det var internett og smarttelefon revolusjonerende hjelpemidler. At sosiale medier er fordummende, er det lite tvil om, men man bør heller ikke glemme hva utviklingen i teknologien fører til; kan ikke huske at det var så mange som stirret på en Nokia 3310 mens de gikk på fortauet i motsetning til dagens smarttelefonzombier, og fotografering av andre i dusjen etter gymtimen var heller ikke et problem før man fikk kameramobiler til en overkommelig pris, slik at hele skolen plutselig begynte å ta bilder i tide og utide. Anonymkode: 5e7f3...83a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå