AnonymBruker Skrevet 28. april #101 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal du ha det tilsendt med Posten utenom, blir kostnaden for frakt kr. 76 i Postens app. Så du vil spare hele kr. 12 på den måten. Anonymkode: 80f28...be5 Beklager. Hele kr. 13. Anonymkode: 80f28...be5
AnonymBruker Skrevet 28. april #102 Skrevet 28. april Nei, det er ikke suspekt. Det tar lang tid for selger å få betaling via fiks ferdig. Når jeg selger ting på Finn, så får de enten hente det hjemme hos meg, eller få det tilsendt med vanlig post. Jeg gidder aldri å bruke fiks ferdig. Får alltid solgt. Anonymkode: 2a0cf...879 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #103 Skrevet 28. april Ja, ikke så mye penger sier noen, men kjøper man brukt ti ganger, blir det jo 130 kr på "ingenting", og da kunne man fått noe ut av de 130 kronene i stedet... Tror faktisk en del selgere som ikke har solgt noe særlig før fiks ferdig ikke tenker over at totalkostnaden for kjøper blir høyere med denne ordningen. Av de få jeg har våget å spørre, virker det som om prisforskjellen overrasker noen. Anonymkode: 1a033...268 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #104 Skrevet 28. april Jeg elsker fiks ferdig. Har solgt over 1000 pakker på finn de siste to årene, og langt over 90% er solgt med fiksferdig. Har aldri hatt noen nevneverdige utfordringer. Har fått pengene hver gang. Tre pakker (av over 1000) har aldri komt frem. Da ordnet det seg greit med å sende inn en melding til kundeservice og både jeg og kjøper fikk pengene våre. Når man har solgt så mye så har fiks ferdig vært veldig enkelt. Man slipper å følge opp x antall meldinger, vente på at kjøper skriver adresse, vippser og generelt svartid. Det popper bare opp en melding om at noen har kjøpt varen og hvordan det skal sendes. Noen få personer har sendt melding for å kjøpe "manuelt" for å slippe fiksferdig-gebyret. Jeg svarer de også (med mindre det er av typen som vil ha, men kan ikke betale før om 25 dager, men helst få det tilsendt med det samme). Jeg gjør det, men synes i utgangspunktet det er en drittjobb. Det tar lang tid, kunden bruker evigheter på å svare, og det forstyrrer hele rutinen jeg har med daglig pakking av bestillinger. Anonymkode: 6d3a2...a1a 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #105 Skrevet 29. april For meg som ytterst i Finnmark, så tar det ca. 6 - 8 virkedager før pakken kommer til mottakeren, om det er noen som bor vest for Oslo. Type Sørlandet eller Vestlandet. Nå har jeg god økonomi, så det er ikke så veldig stress - men om jeg hadde vært blakk og selge fordi jeg trengte penger nå, så hadde fiks ferdig vært uaktuelt som selger. Anonymkode: 0c79c...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #106 Skrevet 29. april Selger har nok blitt svindlet før og fått 0 hjelp av finn. Jeg syns dette var en super ordning til jeg kom over en kjøper som stanset utbetalingen og mente jeg hadde solgt en ødelagt vare. Ingen kundesupport muligheter for selger de 10 første dagene av saken. Nå 3 mnd senere har jeg fortsatt ikke fått pengene mine og ingen svar fra finn. Anonymkode: 4ef8b...fc5 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #107 Skrevet 29. april Fiks ferdig passer dårlig når man bor slik at pakken må settes på fortau utenfor døra. Jeg hverken kjøper eller selger ting som via fiks ferdig som jeg ikke er 100% sikker på havner i postkassa. Det er utrolig mye tyveri av pakker der jeg bor etter at ett hus ble kommunalt og leid ut som rusbolig. Anonymkode: bcc48...c7e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå