ThereGoesBob Skrevet 28. april #81 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har du sikkert truffet på de som kun ønsker å selge med FF, og ikke ønsker å kommuniserer noe utover det. Det tenker jeg må være greit, man er ikke forplikta til å svare på meldinger på Finn. Anonymkode: 65831...456 Du tenker det er greit altså at folk tror de bare kan drite i å svare for seg? 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #82 Skrevet 28. april ThereGoesBob skrev (Akkurat nå): Du tenker det er greit altså at folk tror de bare kan drite i å svare for seg? Ja, jeg tenker det er greit å ikke svare folk på FInn. Det er ikke så dypt, noen har ikke tid / orker ikke / har sosial angst - sånt må man bare leve med på en plattform som Finn. Anonymkode: 65831...456
AnonymBruker Skrevet 28. april #83 Skrevet 28. april ThereGoesBob skrev (Akkurat nå): Du tenker det er greit altså at folk tror de bare kan drite i å svare for seg? Greit nok? De selger via fiks ferdig. En løsning som gjør at man slipper å vippse og styre med adresse. Bare skrive noen tall på pakka og sende avgårde Jeg svarer heller ikke på pruting og spørsmål om å sende utenom fiks ferdig Anonymkode: 37987...efc 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #84 Skrevet 28. april Fiks Ferdig blir jo stort sett noe dyrere for kjøper totalt sett (inkludert såkalt "trygg betaling"-gebyr). Unntaket er under kampanjer, da kan det være noen få kroner å spare per pakke. Jeg er ingen stor fan av konseptet, men kvier meg også for å spørre selgere om jeg kan vippse, da jeg har lest her at mange blir så innmari sure av å få en melding eller spørsmål. Så dropper stort sett hele kjøpet med mindre det er noe jeg har utrolig lyst. Kjøper stort sett småsaker til en hundrelapp eller to (og enkelte ganger mindre), så vanlig forsikring på småpakker holder for meg. Anonymkode: 1a033...268 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #85 Skrevet 28. april Jeg bor i Oslo. Har aldri sendt noe jeg har solgt på Finn med posten. Alle MÅ komme hjem til meg og hente. Har solgt mobiler, klær, datamaskiner, bilder, sofaer. Anonymkode: dd8a8...daf 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #86 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i Oslo. Har aldri sendt noe jeg har solgt på Finn med posten. Alle MÅ komme hjem til meg og hente. Har solgt mobiler, klær, datamaskiner, bilder, sofaer. Anonymkode: dd8a8...daf Samme her. Det jeg ikke får solgt ved at folk kommer hit går i containeren. Anonymkode: 51364...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #87 Skrevet 28. april ThereGoesBob skrev (1 time siden): Det er virkelig påfallende hvor selektive disse Fiks Ferdig selgerne velger å fremstå. Gang på gang opplever jeg fullstendig stillhet etter at jeg ber om en helt ordinær handel uten FF. De gidder ikke en gang å svare folk som bare ønsker å kjøpe varen, så her er det en veldig dårlig holdning blant mange av disse Fiks Ferdig selgerne som alt annet enn bidrar til en positiv kjøpsopplevelse. Jeg foretrekker å sende med FF, men jeg svarer «ja» når noen sier de vil kjøpe og spør om jeg kan sende utenom. Gang på gang har jeg opplevd at vedkommende forsvinner og jeg hører aldri noe mer, så det er sannelig ikke bare FF-selgerne som har dårlige holdninger. Anonymkode: 80f28...be5 1
ThereGoesBob Skrevet 28. april #88 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Fiks Ferdig blir jo stort sett noe dyrere for kjøper totalt sett (inkludert såkalt "trygg betaling"-gebyr). Unntaket er under kampanjer, da kan det være noen få kroner å spare per pakke. Jeg er ingen stor fan av konseptet, men kvier meg også for å spørre selgere om jeg kan vippse, da jeg har lest her at mange blir så innmari sure av å få en melding eller spørsmål. Så dropper stort sett hele kjøpet med mindre det er noe jeg har utrolig lyst. Kjøper stort sett småsaker til en hundrelapp eller to (og enkelte ganger mindre), så vanlig forsikring på småpakker holder for meg. Anonymkode: 1a033...268 Forsikring?? Hva slags planet bor du på egentlig? Det er aldri snakk om noe forsikring på småhandel. At pakker "forsvinner" er såpass astronomisk sjeldent at det ikke finnes noe behov heller. Rett og slett ikke verdt å nevne dette engang.
AnonymBruker Skrevet 28. april #89 Skrevet 28. april ThereGoesBob skrev (2 timer siden): Du tenker det er greit altså at folk tror de bare kan drite i å svare for seg? Ja, hvorfor skal de måtte forholde seg til de som har andre ønsker enn forutsetningen de har satt? Anonymkode: b67c0...3ca
AnonymBruker Skrevet 28. april #90 Skrevet 28. april Jeg liker veldig godt fiks ferdig, og kjøper egentlig bare av dem som selger med fiks ferdig. Anonymkode: 772eb...8d1 1
ThereGoesBob Skrevet 28. april #91 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg foretrekker å sende med FF, men jeg svarer «ja» når noen sier de vil kjøpe og spør om jeg kan sende utenom. Gang på gang har jeg opplevd at vedkommende forsvinner og jeg hører aldri noe mer, så det er sannelig ikke bare FF-selgerne som har dårlige holdninger. Anonymkode: 80f28...be5 Fiks Ferdig selgere er soleklart de eneste selgerne som tror de kan velge og vrake hvem de vil selge til. Det finnes et ganske så treffende uttrykk for slike typer. https://www.urbandictionary.com/define.php?term=entitled 1
ThereGoesBob Skrevet 28. april #92 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker veldig godt fiks ferdig, og kjøper egentlig bare av dem som selger med fiks ferdig. Anonymkode: 772eb...8d1 Da må jeg nesten spørre deg hva du drev på med før Finn.no introduserte dette konseptet.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #93 Skrevet 28. april ThereGoesBob skrev (6 minutter siden): Forsikring?? Hva slags planet bor du på egentlig? Det er aldri snakk om noe forsikring på småhandel. At pakker "forsvinner" er såpass astronomisk sjeldent at det ikke finnes noe behov heller. Rett og slett ikke verdt å nevne dette engang. Mente forsikring som er inkludert når man kjøper vanlige Norgespakker, små eller store. Betaler ikke ekstra for annen forsikring i tillegg når det er ganske små og rimelige ting jeg kjøper. Anonymkode: 1a033...268
AnonymBruker Skrevet 28. april #94 Skrevet 28. april ThereGoesBob skrev (4 minutter siden): Fiks Ferdig selgere er soleklart de eneste selgerne som tror de kan velge og vrake hvem de vil selge til. Det finnes et ganske så treffende uttrykk for slike typer. https://www.urbandictionary.com/define.php?term=entitled Det virker ikke som du leste innlegget du siterte. Det er også grunnen til at jeg foretrekker FF som selger, jeg må bare godkjenne en kjøpsforespørsel. Jeg behøver ikke å vente på treige folk som bruker dagevis å komme tilbake til meldingstråden, eller som fordufter etter å ha sagt at de vil kjøpe. Anonymkode: 80f28...be5 1
ThereGoesBob Skrevet 28. april #95 Skrevet 28. april (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det virker ikke som du leste innlegget du siterte. Det er også grunnen til at jeg foretrekker FF som selger, jeg må bare godkjenne en kjøpsforespørsel. Jeg behøver ikke å vente på treige folk som bruker dagevis å komme tilbake til meldingstråden, eller som fordufter etter å ha sagt at de vil kjøpe. Anonymkode: 80f28...be5 Du feier med andre ord alle "vanlige" kjøpere over èn kam, og kaller de samtidig treige og uansvarlige. Skamfullt. Endret 28. april av ThereGoesBob 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #96 Skrevet 28. april ThereGoesBob skrev (34 minutter siden): Du feier med andre ord alle "vanlige" kjøpere over èn kam, og kaller de samtidig treige og uansvarlige. Skamfullt. Du skjærer alle FF-selgere over én kam, så det er ganske ironisk at du kritiserer meg. Anonymkode: 80f28...be5 2
ThereGoesBob Skrevet 28. april #97 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skjærer alle FF-selgere over én kam, så det er ganske ironisk at du kritiserer meg. Anonymkode: 80f28...be5 Håper dere forblir en evig minoritet i sinn og på finn. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #98 Skrevet 28. april ThereGoesBob skrev (39 minutter siden): Håper dere forblir en evig minoritet i sinn og på finn. Håper du en dag kommer over din irrasjonelle frykt for å kjøpe noe via FF. Anonymkode: 80f28...be5
AnonymBruker Skrevet 28. april #99 Skrevet 28. april Finn sin trygg betaling er faktisk sykt dyrt når det er snakk om billigere varer. Eksempel: Vare 150 kr Trygg betaling 39 kr Frakt med Posten 50 kr Totalt 239 kr Her utgjør altså trygg betaling 26% av varens verdi! Det er jo helt vilt. Anonymkode: 0c79c...e1c 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #100 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Finn sin trygg betaling er faktisk sykt dyrt når det er snakk om billigere varer. Eksempel: Vare 150 kr Trygg betaling 39 kr Frakt med Posten 50 kr Totalt 239 kr Her utgjør altså trygg betaling 26% av varens verdi! Det er jo helt vilt. Anonymkode: 0c79c...e1c Skal du ha det tilsendt med Posten utenom, blir kostnaden for frakt kr. 76 i Postens app. Så du vil spare hele kr. 12 på den måten. Anonymkode: 80f28...be5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå