Rødvinsfilosofen Skrevet 6. desember 2025 #21 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke hvis man møtes personlig og gir varen. Jeg har aldri solgt via fiks ferdig. Kun møtt kjøper personlig Anonymkode: ce396...5ed Bestiller man fiks ferdig kan avsender gjerne levere i sin egen postkasse og mottakeren motta pakken i sin postkasse. Folk benytter ikke Fiks Ferdig når de måtes personlig. Da benytter folk stort sett Vipps, kontanter eller bankoverføring. 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #22 Skrevet 6. desember 2025 Ingenting suspekt med det. Noen ganger orker jeg ikke styret med å pakke inn tingen, sende og dra til nærmeste innleveringssted.. Vil bare bli kvitt tingen, at noen kommer på døra er så mye enklere. Anonymkode: b35eb...12e 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #23 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingenting suspekt med det. Noen ganger orker jeg ikke styret med å pakke inn tingen, sende og dra til nærmeste innleveringssted.. Vil bare bli kvitt tingen, at noen kommer på døra er så mye enklere. Anonymkode: b35eb...12e Så enig. Sånn jeg selger varer. Anonymkode: ce396...5ed 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #24 Skrevet 6. desember 2025 Veldig mye lettere å svindle selger med fiks ferdig. Sende med leverandør selv og få betalt på vipps først er tryggest. Anonymkode: f4bcd...c66 8 3
Sticker Skrevet 6. desember 2025 #25 Skrevet 6. desember 2025 Fiks Ferdig koster vanligvis mer pga avgiftene Finn putter i egen lomme. unødvendig dyrt for rimelig ting. Jeg liker ikke kjøpe med Fiks Ferdig pga merkostnaden. Har flere ganger bedt om å kjøpe uten. 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #26 Skrevet 6. desember 2025 Ingen fordeler for meg som selger å bruke fiks ferdig så det velger jeg bort. Enten så henter man der jeg bor eller så kan jeg sende det selv med posten men da skal det varen og frakt betaler på forhånd. Jeg må jo ikke selge, det er jo bare en hobby så lenge jeg gidder. Aldri vært et problem å sende det med Posten heller og få betaling på forhånd heller. Anonymkode: 9b1e4...ae8 8 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #27 Skrevet 7. desember 2025 Har nettopp solgt noe via Finn (og mange ganger de siste årene). Jeg skriver i annonsen at jeg ikke bruker fiks ferdig. Tar forhåndsbetaling på vipps og sender med posten. Jeg er ikke en svindler. Liker å få pengene med en gang. Anonymkode: f9a80...da0 6
Rødvinsfilosofen Skrevet 7. desember 2025 #28 Skrevet 7. desember 2025 Sticker skrev (1 time siden): Fiks Ferdig koster vanligvis mer pga avgiftene Finn putter i egen lomme. unødvendig dyrt for rimelig ting. Jeg liker ikke kjøpe med Fiks Ferdig pga merkostnaden. Har flere ganger bedt om å kjøpe uten. Ikke min erfaring, hvis du sammenligner med posten og heltgjem. Når en vriompeis ikke vil benytte fiks ferdig så må vedkommende VIPPSE beløp+frakt. Jeg må da bruke tid på å legge inn en frakt-bestilling hos. f.eks. Helthjem. Det tar mye mer tid og energi, og koster 82,-. Da har man spart +/- 8 kroner på å ikke ha valgt Fiks ferdig. Jeg er en slik psykopat-pedant som sender kopi av kvittering ved innlevering, sporingslenke, og tar kontakt hvis det går mer enn 7-10 dager fra jeg har sendt pakken til vedkommende har mottatt den. Alle er derimot ikke sånn. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #29 Skrevet 7. desember 2025 Jeg opplevde tull med Fiksferdig 2 ganger i løpet av kort tid. Fikk annen sin pakke og min egen pakke kom 1 mnd for sent. Veldig surt når det var en barnebunad til 900 kr som kom 2 uker etter 17.mai og jenta ikke passer den neste år.. FiksFerdig ga ingen kompensasjon for feilen sin og pakken som kom til meg ved en feil ligger fortsatt her. FilsFerdig/Helthjem svarte ikke på henvendelsen min. Så null service der. Antagelig fikk ikke de som mistet varen kompensasjon heller. Etter dette ønsket jeg ikke å bruke Fiksferdig en stund. Vi betaler 40 kr for ‘trygg betaling’, men det er jo ingen trygg betaling når de ikke en gang svarer på henvendelsene våre når noe er feil. Derfor har jeg foretrukket Postnord. Både billigere og man kan sende større pakker til 69 kr. Men selv om jeg helst ikke ønsker å bruke FiksFerdig har jeg opplevd at jeg fikk dårlig anmeldelse nettopp pga det valget. Jeg henvendte meg og spurte om jeg kunne kjøpe varen med Postnord i stedet for FiksFerdig og fortalte om mine dårlige erfaringer. Null problem og full forståelse fra selger. S ahun ihvertfall. Alt gikk smurt etter det. Helt til jeg likevel fikk lunken anmeldelse av henne mest sannsynlig trakk hun ned fordi hun ikke syntes overleveringen var like enkel som ved Fiks ferdig. Etter dette skjønte jeg at jeg bare måtte gi etter og gå tilbake til FiksFerdig fordi folk forventer det. De ønsker varen fra postkasse til postkasse. Anonymkode: 28f5d...719 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #30 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo ingen fordeler for selger å bruke Fiks Ferdig, så synes ikke det er suspekt Anonymkode: b10c6...ae9 Jeg synes det er en fordel at jeg ikke må inn på de ulike appene for å bestille porto. Og at jeg ikke må sende telefonnummeret mitt. Anonymkode: 80f28...be5 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #31 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke hvis man møtes personlig og gir varen. Jeg har aldri solgt via fiks ferdig. Kun møtt kjøper personlig Anonymkode: ce396...5ed Ja, men da sender du ikke varer, og da er det litt rart at du svarer i tråden. Jeg synes det er bedre å sende varen enn å måtte avtale overlevering. Anonymkode: 80f28...be5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #32 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg selger heller aldri med Fiks ferdig. Sender med posten eller henting. Det er pga at det ofte er tyveri fra postkassene på natten. Anonymkode: aa391...722 Man må ikke krysse av for helt hjem på fiks ferdig, man kan velge det bort som fraktalternativ. Er all denne motstanden mot fiks ferdig fordi folk går rundt og tror man bare kan sende med helt hjem?! Anonymkode: 80f28...be5 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #33 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, det er sikkert nok selgere som tilbyr den tjenesten. Min kommentar var dog ment til hovedinnlegget og påstanden der om at det er vanskeligere å få solgt ting om man ikke sender. Anonymkode: 3ef3c...949 Hvis man bor på et bittelitte sted kan man bli sittende lenge med varen om man ikke er villig til å sende. Da er det ikke en stor potensiell kjøpergruppe i nærheten. Varer jeg har lagt ut, blir sjelden kjøpt av andre bergensere, men av folk som bor andre steder i landet. Det hadde tatt lengre tid om jeg ventet på at en kjøper fra Bergen skulle melde seg. Derfor sender jeg, fordi jeg ikke er interessert i å sitte lenge med varene selv bare fordi jeg skal ha et prinsipp om ikke å sende. Anonymkode: 80f28...be5 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #34 Skrevet 7. desember 2025 Jeg gidder ikke å styre med å sende ting jeg selger. Her må det hentes. Bor sentralt på østlandsområdet så mange har kort vei. Funker bra det Anonymkode: a1ca5...04b 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #35 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gidder ikke å styre med å sende ting jeg selger. Her må det hentes. Bor sentralt på østlandsområdet så mange har kort vei. Funker bra det Anonymkode: a1ca5...04b Ja, vi er alle forskjellige. Jeg synes det er mer styr med x antall meldinger om henting og avtaler som endres. For standard klesplagg og småting synes jeg det er mer masete enn å sende. Dyrere klesplagg og ting er jeg villig til å strekke meg lengre for og avtale henting dersom kjøper virker seriøs. Anonymkode: 80f28...be5 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #36 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men da sender du ikke varer, og da er det litt rart at du svarer i tråden. Jeg synes det er bedre å sende varen enn å måtte avtale overlevering. Anonymkode: 80f28...be5 Hvor står det at denne tråden bare handler om varer som sendes? Anonymkode: 9f3cd...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #37 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor står det at denne tråden bare handler om varer som sendes? Anonymkode: 9f3cd...6c9 Fiks ferdig brukes kun ved sending av varer. Siden ts har opprettet en tråd om bruk av fiks ferdig, vil jeg tro at vedkommende ønsker å få varen tilsendt. Men jeg synes ikke det er «suspekt» å ikke ville bruke fiks ferdig, slik ts spør om. Anonymkode: 80f28...be5 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #38 Skrevet 7. desember 2025 Runnah skrev (10 timer siden): Passiv aggressiv much? Selger heller ikke med fiks ferdig og har aldri hatt problemer. Anonymkode: 2814a...eec 10 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #39 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg opplevde tull med Fiksferdig 2 ganger i løpet av kort tid. Fikk annen sin pakke og min egen pakke kom 1 mnd for sent. Veldig surt når det var en barnebunad til 900 kr som kom 2 uker etter 17.mai og jenta ikke passer den neste år.. FiksFerdig ga ingen kompensasjon for feilen sin og pakken som kom til meg ved en feil ligger fortsatt her. FilsFerdig/Helthjem svarte ikke på henvendelsen min. Så null service der. Antagelig fikk ikke de som mistet varen kompensasjon heller. Etter dette ønsket jeg ikke å bruke Fiksferdig en stund. Vi betaler 40 kr for ‘trygg betaling’, men det er jo ingen trygg betaling når de ikke en gang svarer på henvendelsene våre når noe er feil. Derfor har jeg foretrukket Postnord. Både billigere og man kan sende større pakker til 69 kr. Men selv om jeg helst ikke ønsker å bruke FiksFerdig har jeg opplevd at jeg fikk dårlig anmeldelse nettopp pga det valget. Jeg henvendte meg og spurte om jeg kunne kjøpe varen med Postnord i stedet for FiksFerdig og fortalte om mine dårlige erfaringer. Null problem og full forståelse fra selger. S ahun ihvertfall. Alt gikk smurt etter det. Helt til jeg likevel fikk lunken anmeldelse av henne mest sannsynlig trakk hun ned fordi hun ikke syntes overleveringen var like enkel som ved Fiks ferdig. Etter dette skjønte jeg at jeg bare måtte gi etter og gå tilbake til FiksFerdig fordi folk forventer det. De ønsker varen fra postkasse til postkasse. Anonymkode: 28f5d...719 Men dette er ikke Fiks ferdig son feil, det er fraktselskapet. Det hadde skjedd selv om du fikk betaling på vips og la inn forsendelsen hos fraktlevetandøren selv. Har du et problemmed et selskapet lar du være å huke av for at du bruker det Anonymkode: 4e508...8e4 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #40 Skrevet 7. desember 2025 Runnah skrev (10 timer siden): Fikk du ikke mulighet til å svindle selger? Anonymkode: b67c0...3ca 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå