Gå til innhold

Kan jeg ikke bli brun?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

NÅ! Har jeg tatt sol 25 min, og ser ennå like blass og kjip ut. Når jeg ser meg i speilet sammen med andre i butikker o.l. så ser jeg at jeg trenger virkelig farge, så ikke kom her og si at hvit hud er fint, for jeg ser jo syk og galen ut.

Selvbruning er ikke noe alternativ, da jeg får utlsett og ikke tåler det. Naturlig soling må jeg vente med noen måneder og kreftsenga er det eneste alternativet mitt nå.

Setter fargen seg på etter hvert, eller merkes det med en gang?

Jeg skulle aldri blitt gother da jeg var yngre og holdt meg inne 3 sommere på rad :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

du kan ikke regne med å få noe farge etter en gang, du må nok ta det noen ganger iløpe av en uke for å kunne se noe hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som heller aldri blir brun. Vi kunne ligge i flere timer i sola og vi kunne ikke se noe farge på henne i det hele tatt. Men ettersom du har ligget 25 min i solarium er det jo litt rart da...fargen syns bedre utover kvelden syns jeg.

Du må uansett prøve flere ganger hvis dette er eneste gang du har tatt i år. Får jo ikke så mye farge etter bare en gang....Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har tatt 3 ganger i år, en gang for ca ei uke siden (nehei, 6 dager!).

Jeg tror jeg er litt for utålmodig..

Skal se om jeg har fått skille når jeg legger meg eller står opp :)

Jeg er bare vant med å se skillet mens jeg ligger og soler meg når det er sommer, men det er kanskje en helt annen greie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg blir heller aldri brun! Ble det fortere når jeg var yngre, men nå har det sagt toalt stopp! 2 uker i 45 grader med stekende sol i syden satte ikke så mye mer spor en fler fregner i ansiktet, kroppen var uforandret! 3 uker i oslo i sommar(da det var nydelig ver) gav meg et bittelite skille rundt kravepartiet, men ellers ingenting. Så i sommer skal jeg ta spraytan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg er også ganske sein til å få farge, men erfaringsmessig ser jeg ikke effekten av noen timer i solen før senere ut på kvelden. Hva selvbruning angår - kan du ikke bare øve deg, eller får du eksem av alt? Vel og greit at det er enklere å legge seg i solarium, men jeg studerer med jenter som har tatt mye sol i ungdommen og som allerede helt tidlig i tjueårene ser en del eldre ut enn hva som er nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg vil jo ikke se gammel ut heller :( men på polet trodde de ikke jeg var 20! Så kanskje jeg bør fikse på det i solarium :D (greit, er ikke i det seriøse hjørnet i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte faktisk ligge hver dag/annehver dag i solarium i omtrent en måned før jeg fikk farge for første gang i mitt liv.

Har du først fått skikkelig farge èn gang, blir pigmentene mye mer medgjørlig senere.

Mitt eneste alternativ er også kreftsenga, og nå bare vedlikeholder jeg fargen jeg opparbeidet meg den gangen for noen år siden.

Går det for lang tid mellom hver gang jeg ligger der og fargen blir borte, er det ikke mer enn en halvtimes økt annehver dag et par-tre ganger som skal til før fargen er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Binna

Du kan jo prøve å ta Betakaroten- tilskudd? Ellers finnes det sånne bli- brun- i- en- fei kremer ol, selger det i automater på f.eks brun og blid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje du heller skal skifte hårfarge/farge på klær e.l..? (Nå aner ikke jeg hvordan du ser ut da men..) Kanskje disse gjør hudfargen din mindre pen rett og slett? Kan være små nyanseforskjeller som gjør utslaget! Greit nok, du vil kanskje bli brun, men hvis du virkelig har problemer med det kan fargebruk være en løsning. (Istedet for masse rynker og kanskje til og med kreft fra solarium)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...