Gå til innhold

Skolemat

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme hos oss. Vi har ikke en eneste voksen til overs. Hvis en av oss blir syk (selv hvis det er en kontaktlærer for nærmere 30 elever) så settes det ikke inn vikar, da må andre lærere ta seg av to klasser samtidig. Fysak har vi måttet legge til storefri siden vi må kutte timer på mellomtrinnet (kjedelig for de elevene som liker å rusle rundt og småprate i storefri) og leksehjelp har vi ikke lenger. Men å lage mat til 500 elever hver dag, det skal vi få ressurser til å gjennomføre? Jeg tror det når jeg ser det 🤣

Anonymkode: a34b6...29a

Kan legge til at jeg har én elev i min klasse som sjelden har med seg skolemat. Jeg har et lite lager med havregryn, brød og pålegg til denne eleven, og lager noe til eleven når det er nødvendig. Resten av klassen har overdådige matpakker som de ofte får varmet i micro, og de har ikke behov for skolemat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Samme hos oss. Vi har ikke en eneste voksen til overs. Hvis en av oss blir syk (selv hvis det er en kontaktlærer for nærmere 30 elever) så settes det ikke inn vikar, da må andre lærere ta seg av to klasser samtidig. Fysak har vi måttet legge til storefri siden vi må kutte timer på mellomtrinnet (kjedelig for de elevene som liker å rusle rundt og småprate i storefri) og leksehjelp har vi ikke lenger. Men å lage mat til 500 elever hver dag, det skal vi få ressurser til å gjennomføre? Jeg tror det når jeg ser det 🤣

Jeg ser heller ikke hvordan skolen vår plutselig skal ha folk nok til å fikse et måltid pr. dag til 400 elever. Det er ille nok som det er, når vi omtrent haler inn ungdommer like etter vgs for å være lærervikarer. 

Anonymkode: b55b8...f9b

• Liker 1
Skrevet
endo skrev (1 time siden):

Helt enig(sarkastisk) Hva med barn som har foreldre som ikke har råd til å sende med barna sunn mat, eller mat i hele tatt? Foreldre som nå kanskje får 20-30 kr mer å bruke i uka på andre ting. Bare fordi du ikke er fattig, så betyr det ikke at andre ikke er det!  Hadde Norge bare innført skole uniform også, så hadde det vært topp. Alle hadde blitt likt behandlet i skolegården angående klær.

Ps: Om barn kommer til å kaste maten, så sier det mer om foreldrene som oppdrar barna, enn barna. 

Nei takk til skoleuniform og nei det løser. Ikke noe for det er forskjell på kvaliteten uansett 

Anonymkode: 6bf7e...566

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke så gira på dette. Er ikke noen helsefrik men synes det er greit å lage en traust niste jeg, så barna får okey mat med litt variasjon. Det går gjerne i grovbrød med ost og skinke, med en gulrot eller eple. Hvis skolemat blir innført her i kommunen, så blir det kneipp med syltetøy som på sfo. Hotdog den dagen det er "varmmat". Frukt og grønnsaker kan vi bare glemme. 

Anonymkode: 73b47...c0c

Jeg tviler på at de kommer til å nekte deg å sende med niste.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du tror at ungen min kommer til å spise nista når hen får velge å spise lyst brød med syltetøy / pølse i brød hver dag og de andre spiser dette? 

Jaja får håpe at hen blir lei syltetøy og pølser etter hvert. 

Anonymkode: 73b47...c0c

Oppdra ungen din til å spise nista si.

Anonymkode: 809df...37d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...