Gå til innhold

Bryllupsdagbok : 20.04.07

marsy

Anbefalte innlegg

foreløpig svarliste fra gjestene:

JA: 31

NEI: 6

KANSKJE: 4

IKKE SVART: 5

+ oss to da :)

mangler altså bare klart svar fra 9 stk.. synes ikke det er ille. Er utrolig glad for at så mange kommer!!  :hoppe:

:hoppe::hoppe::kose: Gla på dine vegne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når sendte dere ut invitasjoner? Lurer på når vi bør sende de ut. Vi har bryllupet i mai. hm..

hatt en fin helg?

har hatt en fin helg men har slitt litt med en syk syk syk samboer som er forkjøla og har vondt over alt ;)

vi sendte ut innbydelser iløpet av juli, med svarfrist 15.september. Det er både for

r4t folk kunne være tidlig ute med å bestille flybilletter, ta seg fri fra jobb, ordne med barnepass osv.

også vil både vi og hotellet vite sånn ca hvor mange vi blir, siden vi må holde av rom på hotellet, bestemme hvilken sal vi skal bruke, bestille kake osv.

tror det vanlige er å sende ut innbydelser 2-3 måneder før. synes imidlertid at den engelske (amerikanske?) tradisjonen med å sende ut "save the date" kort ikke er dum. Da sender dere bare et kort om når dere skal gifte dere, slik at folk kan holde av datoen inntil videre

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Jeg forstår det slik at dere også får gjester langveis fra? Sikkert lurt å sende ut invitasjoner så tidlig da, ja. Håper de som kommer langveis fra kommer til oss også, ellers så kommer nesten bare slekta mi, og det er jo litt kjedelig ... Vi har bryllup i juni, da kan jeg sende ut invitasjoner i mars eller februar?

Forhåpentligvis leier svigerfar en buss og kjører gjestene fra forlovedens side av slekta oppover :) Mye enklere, og sannsynligvis billigere

Kjedelig at forloveden din er syk! Du må stelle godt for han da ;)

"save the date" kort hørtes smart ut! Men i vårt tilfelle tror jeg ikke det er noen vits, alle i slekta mi vet når det blir bryllup nå ... ikke absolutt alle, men de fleste:)

Håper forloveden din blir frisk snart! Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :vinke:

Jeg forstår det slik at dere også får gjester langveis fra? Sikkert lurt å sende ut invitasjoner så tidlig da, ja. Håper de som kommer langveis fra kommer til oss også, ellers så kommer nesten bare slekta mi, og det er jo litt kjedelig ... Vi har bryllup i juni, da kan jeg sende ut invitasjoner i mars eller februar?

Forhåpentligvis leier svigerfar en buss og kjører gjestene fra forlovedens side av slekta oppover :) Mye enklere, og sannsynligvis billigere

Alle gjestene våre kommer forsåvidt langveisfra siden de må dra til England ;)

men vi har folk fra hele sørlige del av norge; trøndelag, sunnmøre, vestlandet og hele østlandet så uansett måtte mange gjester reist et godt stykke for å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var brudekjolesalget over, og jeg dro hjem etter 30-40 minutter, frustrert og skuffa. Det var et trangt rom, med få kjoler, og mange damer. Ingen steder å bruke som prøverom, så man måtte gjemme seg bak noen stativ med kjoler....

prøvde drømmekjolen min, men den var for liten over puppene, så jeg fikk ikke igjen glidelåsen det siste stykket. trodde magen eller rumpa skulle være problemet, ikke puppene! :ler::sur:

ble stressa av alle damene rundt meg også (som alle var slanke og flotte :frustrert: ), men vekslet noen ord med noen der som var utrolig søte og hyggelige, så jeg lurer jo veldig på om det var noen fra KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så synd med brudekjolesalget på lørdag.dårlege greier. Er vel kanskje best å få prøve i litt rolegare omgivelser, det er jo viktig at ein blir fornøgd med kjolen og ikkje kjøper den kun fordi den er på salg. Tenker det var mange skuffa bruder på lørdag då :sur: vi får trøste oss med at vi har lenge igjen, hastar ikkje endå, sjølv om det hadde vore flott å hatt det i boks. Irriterande med slanke flotte damer.. :frustrert: snart er du slank og flott du og, og verdas flottaste og lukklegaste brud :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så synd med brudekjolesalget på lørdag.dårlege greier. Er vel kanskje best å få prøve i litt rolegare omgivelser, det er jo viktig at ein blir fornøgd med kjolen og ikkje kjøper den kun fordi den er på salg. Tenker det var mange skuffa bruder på lørdag då :sur: vi får trøste oss med at vi har lenge igjen, hastar ikkje endå, sjølv om det hadde vore flott å hatt det i boks. Irriterande med slanke flotte damer.. :frustrert: snart er du slank og flott du og, og verdas flottaste og lukklegaste brud :klem:

stor :klem: til deg jento!

nå har jeg bestilt meg time til i kveld hos Brudekammerset i Horten, for å prøve rembo styling kjoler :hoppe::hoppe: De har hatt salg i september (fant jeg ut i går!) så hun sa det begynte å bli utplukket av størrelser, men jeg håper uansett at jeg finner en kjole jeg liker... så får jeg heller bare bestille den på salongen (eller hos House of Brides der jeg kan få kjolen til 8900kr inkludert frakt til Norge

satt og kikket på bilder av kjolene på nettet i går kveld, når sambo sa "der var det jo en del fine kjoler.." også jeg som hadde vært bekymret for at han kanskje ville synes at slike kjoler var alt for utradisjonelle :)

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig angående salget på Plaza.. For en nedtur. :grine:

Men jeg fant drømmekjolen i Drammen!!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Så jeg krysser fingrene for deg nå du skal på kjoleprøving igjen. Er virkelig noe heeeelt annet å prøve i rolige omgivelser.. Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var brudekjolesalget over, og jeg dro hjem etter 30-40 minutter, frustrert og skuffa. Det var et trangt rom, med få kjoler, og mange damer. Ingen steder å bruke som prøverom, så man måtte gjemme seg bak noen stativ med kjoler....

Jeg var også overrasket over at de ikke hadde ordnet sted hvor man kunne prøve kjolene, og at de ikke hadde flere speil (ble sendt ut på gangen!?!?)

prøvde drømmekjolen min, men den var for liten over puppene, så jeg fikk ikke igjen glidelåsen det siste stykket. trodde magen eller rumpa skulle være problemet, ikke puppene!  :ler:  :sur:

:ler: unnskyld at jeg ler, men jeg hadde det samme problemet!

ble stressa av alle damene rundt meg også (som alle var slanke og flotte  :frustrert: ), men vekslet noen ord med noen der som var utrolig søte og hyggelige, så jeg lurer jo veldig på om det var noen fra KG?

Jeg tror nok alle i alle størrelser følte seg litt ukomfortable med å "blotte" seg frem for gud og hvermann! Skal jeg noen gang på salg igjen, så skal jeg vite akkurat hvilken kjole jeg skal ha i hvertfall! og ca størrelse.... (flaut å prøve kjole som ikke passer, selv om det er den str man bruker til vanlig :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde drømmekjolen min, men den var for liten over puppene, så jeg fikk ikke igjen glidelåsen det siste stykket. trodde magen eller rumpa skulle være problemet, ikke puppene!  :ler:  :sur:

ble stressa av alle damene rundt meg også (som alle var slanke og flotte  :frustrert: ), men vekslet noen ord med noen der som var utrolig søte og hyggelige, så jeg lurer jo veldig på om det var noen fra KG?

LR-kjolene var veldig trange over brystet.

Jeg var på Plaza ganske seint -fra ca 15 og en stund utover, og da var det ikke kaos. Jeg misunte hu som sto ved siden av meg en modellkropp (hun gikk rett inn i alt fra str 6 og oppover), men det gjorde meg ikke noe å stå der med min ikke akkurat perfekte kropp heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig angående salget på Plaza.. For en nedtur. :grine:

Men jeg fant drømmekjolen i Drammen!!!  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:

Så jeg krysser fingrene for deg nå du skal på kjoleprøving igjen. Er virkelig noe heeeelt annet å prøve i rolige omgivelser.. Gled deg!

jaaaaaaa, jeg har kjøpt kjole!!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

jeg må bare anbefale Brudekammerset i Horten. Flotte lokaler, og kjempegod service. Guro er bare kjempeflott, og ordnet med korsett i riktig størrelse, som jeg kunne bruke mens jeg prøvde kjolene, og underskjørt.

Kjolen er todelt. Skjørtet sitter veldig bra på når jeg hadde på hold inn strømpebukse OG korsett :ler: mens jeg toppen er akkurat for liten til at jeg får dratt igjen glidelåsen det siste stykket... disse puppene altså!! :ler::forvirret:

men hun på salongen mente at det ikke ville bli et problem hvis jeg går ned de planlagte kiloene. Toppen kunne også legges ut ca en cm hvis det ble krise. Så nå henger kjolen i skapet mitt som glimrende motivasjon.

bare smiler og stråler og kan ikke tro at det faktisk ble en Rembo Styling kjole likevel (som jeg har drømt om siden januar)

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Emma.. :klem: jeg følte meg ihvertfall veldig pen der jeg sto i brudesalongen:)

....  mens  toppen er akkurat for liten til at jeg får dratt igjen glidelåsen det siste stykket... disse puppene altså!!  :ler:  :forvirret:

prøvde kjolen igjen i går på badet, og uten korsett fikk jeg opp glidelåsen hele veien, så da går den ihvertfall igjen. Men den var jo veldig trang, og sikkert ikke komfortabel en hel dag... men det skal jeg jo gjøre noe med!

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå, så fin kjole!!! Gratulerer! :hoppe: :hoppe:

Veldig smart å kjøpe litt liten topp, til motivasjon! :-D

Åh, jeg vil at kjolen min skal bli ferdig!! :sur:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

GRATULERER med kjolekjøp! Den var alldeles nydelig! enkel og fin som jeg og liker det. Nå må vi bare passe på hverandre med denne trimminga.. Jeg har nok litt mer enn en cm som må bort.... (men den kan syes ut i tilfelle rottefelle..)

Heldig er du som har den i skapet, min er gjemt hos broren min da jeg bor i trondheim og ikke vil dra den frem og tilbake ettersom den skal tilpasses og sånn...

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe: litt for deg jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...