AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Er en stund til ennå, men jeg er ingen god kokk, så må prøve retter jeg skal lage noen ganger først. Noen som har tips til gode, ikke alt for avanserte retter til en treretters meny nyttårsaften? Trenger ikke være tradisjonell julemat 😊 Anonymkode: 8832c...fb2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Erter, kjøtt og flesk Anonymkode: ffce7...a1d
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Om du kommer med ideer til hva du ønsker å servere til hovedrett blir det mye lettere å komme med tips 😁 Anonymkode: 6cba5...68f 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Ønsker du kalkun eller står du fritt? Hvor mange gjester? Anonymkode: 77bfd...db8
Phoenix Heart Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Bruschetta med røkelakskrem Sennepsbakt lammecarré med søte rotgrønnsaker Crème brûlée 5 1
Tobias001 Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Forrett: Grillet kongekrabbe med Oscietra-kaviar, brioche-krutonger og brunet smør-hollandaise. Hovedrett: A5 Wagyu ribeye med trøffel-duchesse, smørstekte kantareller, asparges og Amarone-reduksjon. Dessert: Sjokoladefondant med Valrhona, pasjonsfrukt og Tahiti-vaniljeis toppet med spiselige gullflak. 1 2
Fru Uperfekt Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er en stund til ennå, men jeg er ingen god kokk, så må prøve retter jeg skal lage noen ganger først. Noen som har tips til gode, ikke alt for avanserte retter til en treretters meny nyttårsaften? Trenger ikke være tradisjonell julemat 😊 Anonymkode: 8832c...fb2 Forrett Havets Kamskjell (Du kan fint bruke frosne i denne retten) https://www.godfisk.no/oppskrifter/kamskjell/kamskjell-med-blomkalkrem-og-brunet-smor/ Kjøtt Carpaccio https://gladkokken.no/oppskrifter/carpaccio-en-klassisk-forrett-med-oksekjott Vegetar Avocado rett https://www.bama.no/oppskrifter/avokado/forrett-med-avokado-og-tomat/ Hovedrett Fisk Prinsefisk https://www.godfisk.no/oppskrifter/torsk/prinsefisk/ Kjøtt Hjort https://meny.no/oppskrifter/vilt/hjort/hjortestek-med-potetstappe-tyttebar/ Vegetar Pasta https://meny.no/oppskrifter/pasta/troffelpasta/ Desserter finner du ut av selv siden alt fra is til creme brulee osv funker 2
Fru Uperfekt Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden Tobias001 skrev (2 minutter siden): Forrett: Grillet kongekrabbe med Oscietra-kaviar, brioche-krutonger og brunet smør-hollandaise. Hovedrett: A5 Wagyu ribeye med trøffel-duchesse, smørstekte kantareller, asparges og Amarone-reduksjon. Dessert: Sjokoladefondant med Valrhona, pasjonsfrukt og Tahiti-vaniljeis toppet med spiselige gullflak. Dette kunne jeg lett ha smørt sammen men TS er inne proff + det der er too much 5
Tobias001 Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Dette kunne jeg lett ha smørt sammen men TS er inne proff + det der er too much Da bør hun enten droppe å invitere til festmåltid, eller outsource matlagingen til noen profesjonelle. Å komme til en festmiddag laget av amstører kan bli en ekstremt nedtur for gjestene. Hadde jeg kommet å fått servert en overstekt billig kalkun, så hadde jeg dratt hjem igjen.
K.B. Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden (endret) Kom med noen tanker om hvilken retning du vil gå og ambisjonsnivå, så skal jeg komme med forslag. Endret 17 timer siden av K.B.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden K.B. skrev (Akkurat nå): Kom med noen tanker om hvilken retning du vil gå og ambisjonsnivå, så skal jeg komme med forslag. Samme her! Lettere hvis du sier litt mer. Jeg liker også retter hvor man kan forberede mest mulig for forhånd, sånn at jeg ikke står på kjøkkenet mesteparten av kvelden. Anonymkode: 58b0b...627 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden Tobias001 skrev (2 minutter siden): Da bør hun enten droppe å invitere til festmåltid, eller outsource matlagingen til noen profesjonelle. Å komme til en festmiddag laget av amstører kan bli en ekstremt nedtur for gjestene. Hadde jeg kommet å fått servert en overstekt billig kalkun, så hadde jeg dratt hjem igjen. Sikkert like greit. Du virker ikke som spesielt godt selskap. Anonymkode: 58b0b...627 23 8
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden Tobias001 skrev (6 minutter siden): Da bør hun enten droppe å invitere til festmåltid, eller outsource matlagingen til noen profesjonelle. Å komme til en festmiddag laget av amstører kan bli en ekstremt nedtur for gjestene. Hadde jeg kommet å fått servert en overstekt billig kalkun, så hadde jeg dratt hjem igjen. 🙄 Anonymkode: aa6d9...256 1
Fru Uperfekt Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden Tobias001 skrev (7 minutter siden): Da bør hun enten droppe å invitere til festmåltid, eller outsource matlagingen til noen profesjonelle. Å komme til en festmiddag laget av amstører kan bli en ekstremt nedtur for gjestene. Hadde jeg kommet å fått servert en overstekt billig kalkun, så hadde jeg dratt hjem igjen. Så kjekt, er glad jeg ikke har deg som gjest. Pleier å ha 7-9 retters meny 3 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🙄 Anonymkode: aa6d9...256 Eller hva. Jeg ser han holder på i flere tråder og blir altså så dritlei. Anonymkode: 58b0b...627 5 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden Tobias001 skrev (29 minutter siden): Da bør hun enten droppe å invitere til festmåltid, eller outsource matlagingen til noen profesjonelle. Å komme til en festmiddag laget av amstører kan bli en ekstremt nedtur for gjestene. Hadde jeg kommet å fått servert en overstekt billig kalkun, så hadde jeg dratt hjem igjen. Der var du igjen ja Anonymkode: 67c5b...41b 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Eller hva. Jeg ser han holder på i flere tråder og blir altså så dritlei. Anonymkode: 58b0b...627 Enig, dette blir for for dumt. Ts: Det er veldig godt med sjøkreps til forrett, gratinert i ovn med f.eks hvitløkssmør og urter. Til hovedrett kan du kanskje ha kallunfilet/kalkunbrys med tilbehør Ellers creme brulee eller sitronterte med marengs til dessert. Anonymkode: ec1ac...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden Tobias001 skrev (1 time siden): Da bør hun enten droppe å invitere til festmåltid, eller outsource matlagingen til noen profesjonelle. Å komme til en festmiddag laget av amstører kan bli en ekstremt nedtur for gjestene. Hadde jeg kommet å fått servert en overstekt billig kalkun, så hadde jeg dratt hjem igjen. du er morsom 🧌 Anonymkode: ffce7...a1d
K.B. Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden Tobias001 skrev (1 time siden): Da bør hun enten droppe å invitere til festmåltid, eller outsource matlagingen til noen profesjonelle. Å komme til en festmiddag laget av amstører kan bli en ekstremt nedtur for gjestene. Hadde jeg kommet å fått servert en overstekt billig kalkun, så hadde jeg dratt hjem igjen. Nå må du gi deg! Du trenger ikke være proff for å lage en god middag, spesielt hvis man begynner å planlegge den så lenge i forveien som dette, da har du muligheter til å teste noen av komponentene. Matlaging skal være gøy og med litt hjelp fra nettet og litt sunn fornuft, så går dette sikkert bra. 1 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Skrevet 13 timer siden Hvor mange gjester? Anonymkode: 764ba...f95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå