AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #41 Skrevet 22. november 2025 Men dette kommer vel helt ann på hvor ansvarsfull man egentlig er. Vet man for eksempel hva man burde gjøre hvis det oppstår brann, eller noen som forsøker å bryte seg inn? Anonymkode: 78346...97e
MissStiles Skrevet 22. november 2025 #42 Skrevet 22. november 2025 Jeg tenker at det kommer helt ann på ungen og h*n er komfortabel med det. Ungen min hadde nok ikke vært komfortabel med å være alene hjemme til kl 22. Spesielt også siden h*n legger seg før det og.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #43 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 18.07): Hei. Jeg er alenemor. Jobber fra 8-16 mandag til fredag. Har nå fått meg en ekstrajobb i helger. Noen vakter er 7:30 til 15:00 og andre er 14:30 til 22:00. Barnet lærte fra 8-års alder å være alene hjemme ca 2 timer etter skoletid. Siden jeg er alenemor blir det jo sånn da jeg jobber til 4. Barnet klarer å lage toast, pizza, så han får i seg mat. Noen ganger har jeg bestilt foodora til han sånn at han får spist. Min mor passer på han som når jeg jobber til 22:00. Men for noen dager siden kunne ikke moren min likevel så han var alene hjemme i noen timer og hadde besøk av en venn i noen timer. Så tingen er det: Extrajobben min ligger 100m fra huset mitt. Barnet har tlf og klarer å være alene hjemme. Nabodama vet at jeg er på jobb og er tilgjengelig for barnet mitt. Sønnen min har også stukket innom jobben min innimellom og hilst på meg når han har vært ute å lekt med vennene sine i nabolaget. Fordelen med denne extrajobben er jo at den ligger 100 meter fra hjemmet mitt. Jeg har tenkt litt sånn at siden jobben er på bygget bak min bolig, er det så stor betydning om jeg er i det bygget eller i hjemmet mitt? Jeg skjønner jo at når jeg er på jobb så er jeg ikke med barnet, men… spørsmålet mitt og poenget med denne tråden er. Er det ansvarsløst av meg å la 11-åringen være alene hjemme til kl. 22:00? Anonymkode: bf1c9...dda Jeg syns det er uproblematisk! Så flink du er som sjonglerer to jobber, et godt forbilde for sønnen din! Hilsen mor til fem. Anonymkode: 76bff...296
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #44 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 18.07): Hei. Jeg er alenemor. Jobber fra 8-16 mandag til fredag. Har nå fått meg en ekstrajobb i helger. Noen vakter er 7:30 til 15:00 og andre er 14:30 til 22:00. Barnet lærte fra 8-års alder å være alene hjemme ca 2 timer etter skoletid. Siden jeg er alenemor blir det jo sånn da jeg jobber til 4. Barnet klarer å lage toast, pizza, så han får i seg mat. Noen ganger har jeg bestilt foodora til han sånn at han får spist. Min mor passer på han som når jeg jobber til 22:00. Men for noen dager siden kunne ikke moren min likevel så han var alene hjemme i noen timer og hadde besøk av en venn i noen timer. Så tingen er det: Extrajobben min ligger 100m fra huset mitt. Barnet har tlf og klarer å være alene hjemme. Nabodama vet at jeg er på jobb og er tilgjengelig for barnet mitt. Sønnen min har også stukket innom jobben min innimellom og hilst på meg når han har vært ute å lekt med vennene sine i nabolaget. Fordelen med denne extrajobben er jo at den ligger 100 meter fra hjemmet mitt. Jeg har tenkt litt sånn at siden jobben er på bygget bak min bolig, er det så stor betydning om jeg er i det bygget eller i hjemmet mitt? Jeg skjønner jo at når jeg er på jobb så er jeg ikke med barnet, men… spørsmålet mitt og poenget med denne tråden er. Er det ansvarsløst av meg å la 11-åringen være alene hjemme til kl. 22:00? Anonymkode: bf1c9...dda Går litt mot strømmen. Har også en 11 åring og er alene. Ville skaffet barnevakt i helger. Å være alene til over sengetid er egentlig ikke helt innafor. Anonymkode: 50721...ebb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #45 Skrevet 27. november 2025 Egentlig ja men her var det jo veldig mange men som kanskje gjør det ok likevel. Det viktigste er jo at barnet er ok med det selv og at det er mennesker tilgjengelig i nærheten som du sier. Anonymkode: fc270...04c
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #46 Skrevet 27. november 2025 Angående foodora/matlevering: Er det en mulighet å få det levert til naboen i stedet, så kan han hente det der? Eventuelt få det levert til jobben din så kan sønnen hente det der. Sikkert stas for en 11-åring å få "sånn mat" av og til😊 Anonymkode: 1eb34...a1e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #47 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 0.27): Jeg syns ikke det er greit. Var i en lignende situasjon da jeg var eldre enn gutten din. Mamma fikk ny jobb der hun jobbet fra 15-23 man, ons og fredag. Jeg sa det gikk fint, men realiteten er at jeg satt hjemme og gråt, og misunnet alle de som spiste middag som en familie. Det er ganske mange timer med tomt hus. Anonymkode: fe16c...583 At du har en sorg over skilsmisse/mor som er alene er jo en sak for seg. Det høres ut som om sønnen til TS har det bra. Anonymkode: 7eb2b...17c
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #48 Skrevet 27. november 2025 DesmondMiles skrev (På 21.11.2025 den 18.49): Trist at det er blitt sånn da, for det er jo en hyggelig tanke av deg! Ja, for det blir jo angrepet mange om dagen av Foodorabud. Hater når det skjer. Anonymkode: d6aaf...128
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå