Gå til innhold

Foreldre til skolebarn!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Dere som er foreldre til skolebarn; syns dere det er greit at foreldremøter og konferansetimer legges i arbeidstiden, dvs mellom 8-16? Er dere villige til å ta ut fri på lik linje med legetimer og tannlege for å gå på konferansetimer og foreldremøter hvert semester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes forsåvidt det er greit, man kan jo avspasere eller ta fri uten lønn, slik man gjør når man skal til legen/tannlegen mm.

Har en funksjonshemmet gutt og rundt ham er det masse møter, og alle disse møtene finner selvfølgelig tid på dagtid da alle vi skal i møter med jobber. Vi får fri m/lønn til disse møtene, men det er ikke populært på en hektisk arbeidsplass nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er lærer og møter mange som mener at det er uakseptabelt med konferanser i arbeidstiden. Det jeg lurer på er hva alternativet er. Skal læreren bruke 30 timer i året på kvelden til disse timene? Vi får ikke betalt for å ta disse timene utenom vanlig arbeidstid, og da synes jeg det er rart at så mange synes at vi skal ofre vår fritid for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna
Jeg er lærer og møter mange som mener at det er uakseptabelt med konferanser i arbeidstiden. Det jeg lurer på er hva alternativet er. Skal læreren bruke 30 timer i året på kvelden til disse timene? Vi får ikke betalt for å ta disse timene utenom vanlig arbeidstid, og da synes jeg det er rart at så mange synes at vi skal ofre vår fritid for dem.

Da må dere kunne klare dere med 5 uker ferie i året slik som vi vanlige arbeidere må gjøre og ikke 12-13 uker slik som lærerne har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg gikk på skolen var alle slike samtaler på ettermiddag/kveld. Men det er mulig at det har blitt forandret da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
Så lenge jeg gikk på skolen var alle slike samtaler på ettermiddag/kveld. Men  det er mulig at det har blitt forandret da.

slik var det med meg også!

Alltid på ettermiddag/kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er lærer og møter mange som mener at det er uakseptabelt med konferanser i arbeidstiden. Det jeg lurer på er hva alternativet er. Skal læreren bruke 30 timer i året på kvelden til disse timene? Vi får ikke betalt for å ta disse timene utenom vanlig arbeidstid, og da synes jeg det er rart at så mange synes at vi skal ofre vår fritid for dem.

Jeg er også lærer, og det er nettopp derfor vi har avspasering i noen av ukene elevene har ferie, at vi kan ta foreldremøtene på ettermiddag/ kveld.

Det blir endel av arbeidstiden vår, og vi skriver det opp på arbeidstidsavtalen vi får godkjent av rektor på medarbeidersamtale hver høst. Så å si at du ikke får lønn for denne tiden, og at det blir på din fritid er feil... På ungd trinnet har vi 150 timer å bruke utenom undervisningen........

Hos oss er det litt opp til hver lærer, dersom det passer for noen av foreldrene kan de komme på dagtid, ellers tar vi det på kveldstid...

Jeg vet selv at jeg ikke hadde kunnet ta meg fri fra jobb for å gå på foreldrekonferanser, til mine barn foregår det på kveldstid...

Det er da nok å ta seg fri til lege, tannleg, påske/julefrokost, opptredener.....

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet selv at jeg ikke hadde kunnet ta meg fri fra jobb for å gå på foreldrekonferanser, til mine barn foregår det på kveldstid...

Det er da nok å ta seg fri til lege, tannleg, påske/julefrokost, opptredener.....

;)

Hvorfor kan du ikke det? Andre lærere kan det fint. Det er flere og flere skoler som kun har samtaler før fire. Hvorfor kan ikke dere også det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må dere kunne klare dere med 5 uker ferie i året slik som vi vanlige arbeidere må gjøre og ikke 12-13 uker slik som lærerne har.

feil. Tror du det er grunnen? ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må da jobbe de timene inn igjen.....

du får da bedre tid til å gjøre en jobb mht forberedelse. gudene skal vite at du burde ha nok å gjøre når alle ungene skal ha individuelle opplegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Da må dere kunne klare dere med 5 uker ferie i året slik som vi vanlige arbeidere må gjøre og ikke 12-13 uker slik som lærerne har.

Denne diskusjonen har blitt tatt hundrevis av ganger før. Om du virkelig tror at vi har 12-13 uker ferie synes jeg du bør sette deg bedre inn i saken. Vi har 5 uker ferie. Resten av "ferien" er avspasering.

Jeg er også lærer, og det er nettopp derfor vi har avspasering i noen av ukene elevene har ferie, at vi kan ta foreldremøtene på ettermiddag/ kveld. 

Det blir endel av arbeidstiden vår, og vi skriver det opp på arbeidstidsavtalen vi får godkjent av rektor på medarbeidersamtale hver høst. Så å si at du ikke får lønn for denne tiden, og at det blir på din fritid er feil... På ungd trinnet har vi 150 timer å bruke utenom undervisningen........

Hos oss er det litt opp til hver lærer, dersom det passer for noen av foreldrene kan de komme på dagtid, ellers tar vi det på kveldstid...

Jeg vet selv at jeg ikke hadde kunnet ta meg fri fra jobb for å gå på foreldrekonferanser, til mine barn foregår det på kveldstid...

Det er da nok å ta seg fri til lege, tannleg, påske/julefrokost, opptredener.....

;)

Jeg får betalt for samtalene, men får ikke noe tillegg for å ta det på kvelden slik det ofte er i andre yrker. Derfor skrev jeg: "Vi får ikke betalt for å ta disse timene utenom vanlig arbeidstid" I min arbeidstidsavtale får jeg en time per elev til samtaler, det er mindre enn jeg faktisk bruker. (Grunnet forarbeid, avlysninger osv.)

På min arbeidsplass har ledelsen tydelig gitt beskjed om at vi har krav på å sette opp timene i vår vanlige arbeidstid. Dessuten, om jeg må ta samtalene på kvelden må jeg selv betale for barnevakt i tillegg til reise til og fra hver av kveldene. Jeg er ikke interessert i å betale for å jobbe.

På min arbeidsplass har vi mulighet til å ta oss fri til samtaler, det er underlig at ikke dere kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
du får da bedre tid til å gjøre en jobb mht forberedelse. gudene skal vite at du burde ha nok å gjøre når alle ungene skal ha individuelle opplegg...

Hva mener du? Tror du at dersom jeg må jobbe timene inn igjen at jeg får bruke dem til forberedelse???? Da må jeg ta vikartimer eller bli trukket i lønn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dere som er foreldre til skolebarn; syns dere det er greit at foreldremøter og konferansetimer legges i arbeidstiden, dvs mellom 8-16? Er dere villige til å ta ut fri på lik linje med legetimer og tannlege for å gå på konferansetimer og foreldremøter hvert semester?

NEI, det synes jeg ike er greit. Er en grunn til at de vil at lærere skal ha flere arb.timer.

hvor mange kan drive å ta seg fri på jobben?

si i fra at dette får de legge til kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er lærer og møter mange som mener at det er uakseptabelt med konferanser i arbeidstiden. Det jeg lurer på er hva alternativet er. Skal læreren bruke 30 timer i året på kvelden til disse timene? Vi får ikke betalt for å ta disse timene utenom vanlig arbeidstid, og da synes jeg det er rart at så mange synes at vi skal ofre vår fritid for dem.

hallo, er en grunn til at de vil at dere skal ha 37.5 timers uke. ofre din fritid+ ta litt av ferien, ferie er jo noe dere har nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...