Gå til innhold

Foreldre til skolebarn!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Dere som er foreldre til skolebarn; syns dere det er greit at foreldremøter og konferansetimer legges i arbeidstiden, dvs mellom 8-16? Er dere villige til å ta ut fri på lik linje med legetimer og tannlege for å gå på konferansetimer og foreldremøter hvert semester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes forsåvidt det er greit, man kan jo avspasere eller ta fri uten lønn, slik man gjør når man skal til legen/tannlegen mm.

Har en funksjonshemmet gutt og rundt ham er det masse møter, og alle disse møtene finner selvfølgelig tid på dagtid da alle vi skal i møter med jobber. Vi får fri m/lønn til disse møtene, men det er ikke populært på en hektisk arbeidsplass nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er lærer og møter mange som mener at det er uakseptabelt med konferanser i arbeidstiden. Det jeg lurer på er hva alternativet er. Skal læreren bruke 30 timer i året på kvelden til disse timene? Vi får ikke betalt for å ta disse timene utenom vanlig arbeidstid, og da synes jeg det er rart at så mange synes at vi skal ofre vår fritid for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna
Jeg er lærer og møter mange som mener at det er uakseptabelt med konferanser i arbeidstiden. Det jeg lurer på er hva alternativet er. Skal læreren bruke 30 timer i året på kvelden til disse timene? Vi får ikke betalt for å ta disse timene utenom vanlig arbeidstid, og da synes jeg det er rart at så mange synes at vi skal ofre vår fritid for dem.

Da må dere kunne klare dere med 5 uker ferie i året slik som vi vanlige arbeidere må gjøre og ikke 12-13 uker slik som lærerne har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg gikk på skolen var alle slike samtaler på ettermiddag/kveld. Men det er mulig at det har blitt forandret da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E