AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #121 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 14.59): Wow. Jeg blir helt deprimert av denne tråden. Her er det noen som har fått en kjempestor uforutsett utgift rett før jul, og prøver å finne en måte å løse julen sin på. Så driver den ene og den andre og feirer hvor mye penger de selv har til å kjøpe julegaver? Og hvordan de aaaaldri har hørt om noen som bruker 300 kroner på gave? Hva hadde det i denne tråden å gjøre i det hele tatt? TS: Full støtte. Livet skjer. Dere kan lage en veldig fin jul med rimeligere gaver. Anbefaler bøker, brettspill, bruktkupp, gavekort på kinobilletter og andre måter å få ned kostnadene på. Anonymkode: 858de...fb7 Kvinneguiden i et nøtteskall altså... Anonymkode: b2040...b49
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #122 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 1.01): Da regner jeg med barna dine får alt de trenger ellers i året, utenom jul? Mobiler, nettbrett, ski, skøyter, bøker, leker osv osv. Eller har de ikke noe av dette? Bøker i dag koster rundt 300kr, om dine barn f.eks. leser en serie og venter på en ny bok (som da ikke finnes på salg/med rabatt, brukt osv). Gutten min elsker lego, og de minste settene koster stort sett over 300kr. Jeg spør av ren nysgjerrighet her, om dere kjøper julegave til barna deres for 300kr, når og hvordan får de ting som evt koster over 300kr? Barna våre får sjelden leker, lego, dyrere ting, ellers i året. Men vi velger å gi slike gaver til jul (og bursdag). Anonymkode: 6797e...2e8 Nå bor vi et sted som kanskje har snø 2 dager i året om vi er heldige, og vi reiser aldri på fjellet så ski, skøyter og den slags har vi ikke. Vi bruker biblioteket til bøker Hvis det er ting de trenger så kjøper vi det til dem. Barnetrygda blir satt på egen konto, og brukt til det barna trenger. De får masse leker jul ig bursdager. Og hvis det er noe de ønsker seg utenom så sparer de. De er flittige og hjelper både hjemme og hos besteforeldre når det er noe de sparer mot. Anonymkode: 4316e...c2f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #123 Skrevet 17. desember 2025 Vi gir 300 til de vi er tante/onkel til. Ikke noe problem å finne fine gaver til den summen. Det blir faktisk 3000 totalt, noe jeg synes er mer enn nok. Anonymkode: 69cb6...07f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #124 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi gir 300 til de vi er tante/onkel til. Ikke noe problem å finne fine gaver til den summen. Det blir faktisk 3000 totalt, noe jeg synes er mer enn nok. Anonymkode: 69cb6...07f Her er det snakk om en som vil gi 300kr til både tanteunger og egne barn. Da ville jeg gitt mindre til tanteungene, og litt mer til egne. Anonymkode: af65f...026 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #125 Skrevet 17. desember 2025 Brukte 4-500 kr på tantebarna, men de er voksne nå, så kjøper ikke til de lenger. Har alltid brukt litt for mye penger på egne barn, så i år blir det ikke så dyrt. De har alt de trenger og mer til. Anonymkode: 4cde4...3ee
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #126 Skrevet 17. desember 2025 Jeg har kjøpt puslespill, og teaterbilletter for ca den summen 👍🏻🙂 Ellers trenger mine barn jevnlig påfyll av hansker, ull, klær, tegnesaker, keeperhansker, leggbeskyttere osv osv. Anonymkode: 977f4...513
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #127 Skrevet 17. desember 2025 Jeg bruker 20kr pr barn i familien, tantebarn hele gjengen. De får så mye gaver, at jeg som har dårlig råd bare gir de en liten oppmerksomhet hver. Ikke får jeg særlig mye tilbake, så da er det iallfall greit å legge seg så lavt. Anonymkode: 5aebe...2fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå