Bælfeit Skrevet 16. november 2025 #101 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): GØY-saft🤷 Anonymkode: 7a621...ef7 Du mener fun,gøy finnes ikke lenger.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #102 Skrevet 16. november 2025 Jeg lærte mye om han som nå er kjæresten min da han lagde middag til meg på date. Han tok meg med i butikken og alt. Riktignok spanderte han cafebesøk først. Men han tok meg med og handla, forklarte hvorfra han handla der, hadde ikke med oppskrift, men tok med seg varene hjem og lagde mat uten oppskrift, som den selvfølgeligste ting i verden, på mitt kjøkken. Det var som en mini-biografi. Jeg lærte hvordan han tenker om økonomi, råvarer, matlaging og omtanke. Det var lurt funnet på av ham. Tror forøvrig vi bare drakk vann - og hverandre. Anonymkode: 5a46e...771 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #103 Skrevet 16. november 2025 Ikke rart datinglivet er vanskelig, hvis man risikerer å bli dumpet for hva man serverer. Anonymkode: 24cac...052 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #104 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): GØY-saft🤷 Anonymkode: 7a621...ef7 Bælfeit skrev (45 minutter siden): Du mener fun,gøy finnes ikke lenger. Dette var ikke TS, sikkert en som synes det er gøy/fun å late som. Anonymkode: be29f...2bb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #105 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh, nei? Her var vår første date også en hjemmedate. Han disket opp med deilig hjemmelagd mat, hjemmelaget dessert og vi hadde det veldig hyggelig med kun fokus på hverandre, uten distraksjoner og bråk rundt. Perfekt. Anonymkode: 84392...d43 Første date som hjemmedate kan være direkte farlig Anonymkode: 9de61...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #106 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): jeg ville tenkt han er et mannebarn Anonymkode: 8089f...d8a Jeg ville tenkt du er forutinntatt. Anonymkode: 6e912...2b4
-jk- Skrevet 16. november 2025 #107 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg ville det vært en dealbreaker, uansett personlighet. Jeg er veldig mat- og vininteressert. Når jeg først spiser vil jeg ha gode råvarer, og mat laget fra bunnen - eller restaurantmat. Det gjelder selv en hverdagsfrokost - ikke butikkbrød med en skive gulost her, nei. Anonymkode: 05a66...7a7 Og det er jo en helt grei måte å sortere bort folk på. For min del er mat- og vinsnobber helt uinteressante å være sammen med. 6 2
-jk- Skrevet 16. november 2025 #108 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man tilpasser jo maten anledningen. Jeg skriver ikke at det må være fancy. Men at det må være gode råvarer, fra bunnen. En date med pizza er ok - så lenge det er hjemmebakt bunn, egen pizzasaus, pizzaovn, og gode toppinger. Anonymkode: 05a66...7a7 De færreste har egen pizzaovn, så det må definitivt kunne defineres som "fancy". 6 5
Okapi Skrevet 16. november 2025 #109 Skrevet 16. november 2025 -jk- skrev (16 minutter siden): Og det er jo en helt grei måte å sortere bort folk på. For min del er mat- og vinsnobber helt uinteressante å være sammen med. Genuint interesse er jo bare fint, men at brød kjøpt i butikk skal være en dealbreaker, da er du rimelig spesiell. Personlig er jeg kanskje litt ølsnobb, og kjøper helst sånt på polet, men hvis jeg var på hjemmedate og hun serverte meg butikkpils er det ikke sånn at jeg hadde reist meg opp, erklært at "slik ville jeg ikke ha det resten av mitt liv!", og dratt hjem. 2 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #110 Skrevet 16. november 2025 -jk- skrev (28 minutter siden): Og det er jo en helt grei måte å sortere bort folk på. For min del er mat- og vinsnobber helt uinteressante å være sammen med. Interesse er noe annet enn snobberi. Anonymkode: 05a66...7a7
-jk- Skrevet 16. november 2025 #111 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Interesse er noe annet enn snobberi. Anonymkode: 05a66...7a7 Helt enig. Men når man ikke engang kan spise butikkbrød til frokost er man langt over i snobberi. 5 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #112 Skrevet 16. november 2025 -jk- skrev (25 minutter siden): De færreste har egen pizzaovn, så det må definitivt kunne defineres som "fancy". Det var ment som et eksempel En god boeuf bourguignon laget fra bunnen i mormors (arvede) jerngryte, med mandelpotetmos, hadde imponert tilsvarende. Anonymkode: 05a66...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #113 Skrevet 16. november 2025 -jk- skrev (Akkurat nå): Helt enig. Men når man ikke engang kan spise butikkbrød til frokost er man langt over i snobberi. Om jeg er på besøk og det blir servert så spiser jeg selvfølgelig. Men det er ikke noe jeg serverer i eget hus. På grunn av 1) smak, 2) tilsetningsstoffer. Anonymkode: 05a66...7a7 1
-jk- Skrevet 16. november 2025 #114 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ment som et eksempel En god boeuf bourguignon laget fra bunnen i mormors (arvede) jerngryte, med mandelpotetmos, hadde imponert tilsvarende. Anonymkode: 05a66...7a7 Har aldri arvet noen gryter så da utgår nok det også Lager dog gjerne en stor gryte Chicken Tikka Masala fra bunnen av, har skapet fullt av 1kg poser med diverse krydder. Eller f.eks en green curry med kylling. Men jeg mistenker at asiatisk mat heller ikke er "fancy" nok 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #115 Skrevet 16. november 2025 -jk- skrev (Akkurat nå): Har aldri arvet noen gryter så da utgår nok det også Lager dog gjerne en stor gryte Chicken Tikka Masala fra bunnen av, har skapet fullt av 1kg poser med diverse krydder. Eller f.eks en green curry med kylling. Men jeg mistenker at asiatisk mat heller ikke er "fancy" nok Asiatisk er blant mine favorittkjøkken, hele bredden i hva de tilbyr. Denne helgen hadde vi Bao Buns med crispy kylling, agurksalat, og asiatisk glaze. Rogan Josh med kalv eller lam er en annen favoritt. Og om sommeren lager vi gjerne Koreans bbq utendørs. Vi snakker som sagt om en stor matinteresse. Ikke snobberi. Derfor Pizza var mitt første eksempel. (1kg poser med krydder er ikke å anbefale - krydder forvitrer raskt i smak) Anonymkode: 05a66...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #117 Skrevet 16. november 2025 Synes da synd på noen som skal date meg. Jeg drikker ikke alkohol, liker ikke brus eller saft, så det har jeg ikke. Men jeg har juice av god kvalitet, stort utvalg te og kaffe. Anonymkode: cec1f...91e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #118 Skrevet 16. november 2025 At man ikke selv synes saft er det helt store er greit nok. At man er så jævlig sær at man legger stor nok vekt på at man fikk saft fremfor brus til å ta det opp med fremmede på internett, derimot, vitner vel om at man skal streve litt med å finne seg en partner. Anonymkode: fc3f9...ba0 4 3
-jk- Skrevet 16. november 2025 #119 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): (1kg poser med krydder er ikke å anbefale - krydder forvitrer raskt i smak) Anonymkode: 05a66...7a7 1kg med garam masala eller tandoori masala blir brukt opp i løpet av et år, så det er ikke noe problem. Oppbevarer det selvsagt mørkt og i lufttett beholder. Ting det går litt mindre av, som f.eks spisskumen eller gurkemeie, nøyer jeg meg med å kjøpe 400g poser av. Mindre poser enn det betyr mye høyere kilopris.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #120 Skrevet 16. november 2025 Herlig ironisk at tråden "Datingkulturen 2025— hva faen" og den prepubertale mongo-tråden her kommer opp ved siden av hverandre... 🙃 Anonymkode: e208f...9ca 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå