Gå til innhold

Hjemmedate og fikk servert saft

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

GØY-saft🤷

Anonymkode: 7a621...ef7

Du mener fun,gøy finnes ikke lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lærte mye om han som nå er kjæresten min da han lagde middag til meg på date. Han tok meg med i butikken og alt. Riktignok spanderte han cafebesøk først. Men han tok meg med og handla, forklarte hvorfra han handla der, hadde ikke med oppskrift, men tok med seg varene hjem og lagde mat uten oppskrift, som den selvfølgeligste ting i verden, på mitt kjøkken. 

Det var som en mini-biografi. Jeg lærte hvordan han tenker om økonomi, råvarer, matlaging og omtanke. Det var lurt funnet på av ham. 

Tror forøvrig vi bare drakk vann - og hverandre. 

Anonymkode: 5a46e...771

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Ikke rart datinglivet er vanskelig, hvis man risikerer å bli dumpet for hva man serverer.

Anonymkode: 24cac...052

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

GØY-saft🤷

Anonymkode: 7a621...ef7

Bælfeit skrev (45 minutter siden):

Du mener fun,gøy finnes ikke lenger.

Dette var ikke TS, sikkert en som synes det er gøy/fun å late som. 

Anonymkode: be29f...2bb

Skrevet

Eh, nei? Her var vår første date også en hjemmedate. Han disket opp med deilig hjemmelagd mat, hjemmelaget dessert og vi hadde det veldig hyggelig med kun fokus på hverandre, uten distraksjoner og bråk rundt. Perfekt. 

Anonymkode: 84392...d43

Første date som hjemmedate kan være direkte farlig 

Anonymkode: 9de61...5e7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

jeg ville tenkt han er et mannebarn

Anonymkode: 8089f...d8a

Jeg ville tenkt du er forutinntatt.

Anonymkode: 6e912...2b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg ville det vært en dealbreaker, uansett personlighet. 

Jeg er veldig mat- og vininteressert. Når jeg først spiser vil jeg ha gode råvarer, og mat laget fra bunnen - eller restaurantmat. Det gjelder selv en hverdagsfrokost - ikke butikkbrød med en skive gulost her, nei. 

Anonymkode: 05a66...7a7

Og det er jo en helt grei måte å sortere bort folk på. For min del er mat- og vinsnobber helt uinteressante å være sammen med.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man tilpasser jo maten anledningen. Jeg skriver ikke at det må være fancy. Men at det må være gode råvarer, fra bunnen. En date med pizza er ok - så lenge det er hjemmebakt bunn, egen pizzasaus, pizzaovn, og gode toppinger. 

De færreste har egen pizzaovn, så det må definitivt kunne defineres som "fancy".

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
-jk- skrev (16 minutter siden):

Og det er jo en helt grei måte å sortere bort folk på. For min del er mat- og vinsnobber helt uinteressante å være sammen med.

Genuint interesse er jo bare fint, men at brød kjøpt i butikk skal være en dealbreaker, da er du rimelig spesiell. Personlig er jeg kanskje litt ølsnobb, og kjøper helst sånt på polet, men hvis jeg var på hjemmedate og hun serverte meg butikkpils er det ikke sånn at jeg hadde reist meg opp, erklært at "slik ville jeg ikke ha det resten av mitt liv!", og dratt hjem.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
-jk- skrev (28 minutter siden):

Interesse er noe annet enn snobberi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Interesse er noe annet enn snobberi. 

Helt enig. Men når man ikke engang kan spise butikkbrød til frokost er man langt over i snobberi. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
-jk- skrev (25 minutter siden):

De færreste har egen pizzaovn, så det må definitivt kunne defineres som "fancy".

Det var ment som et eksempel :)

En god boeuf bourguignon laget fra bunnen i mormors (arvede) jerngryte, med mandelpotetmos, hadde imponert tilsvarende. 

• Nyttig 1
Skrevet
-jk- skrev (Akkurat nå):

Helt enig. Men når man ikke engang kan spise butikkbrød til frokost er man langt over i snobberi. 

Om jeg er på besøk og det blir servert så spiser jeg selvfølgelig. 

Men det er ikke noe jeg serverer i eget hus. På grunn av 1) smak, 2) tilsetningsstoffer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var ment som et eksempel :)

En god boeuf bourguignon laget fra bunnen i mormors (arvede) jerngryte, med mandelpotetmos, hadde imponert tilsvarende. 

Har aldri arvet noen gryter så da utgår nok det også ;) Lager dog gjerne en stor gryte Chicken Tikka Masala fra bunnen av, har skapet fullt av 1kg poser med diverse krydder. Eller f.eks en green curry med kylling. Men jeg mistenker at asiatisk mat heller ikke er "fancy" nok ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-jk- skrev (Akkurat nå):

Har aldri arvet noen gryter så da utgår nok det også ;) Lager dog gjerne en stor gryte Chicken Tikka Masala fra bunnen av, har skapet fullt av 1kg poser med diverse krydder. Eller f.eks en green curry med kylling. Men jeg mistenker at asiatisk mat heller ikke er "fancy" nok ;) 

Asiatisk er blant mine favorittkjøkken, hele bredden i hva de tilbyr. Denne helgen hadde vi Bao Buns med crispy kylling, agurksalat, og asiatisk glaze. Rogan Josh med kalv eller lam er en annen favoritt. Og om sommeren lager vi gjerne Koreans bbq utendørs. 

Vi snakker som sagt om en stor matinteresse. Ikke snobberi. Derfor Pizza var mitt første eksempel. 

(1kg poser med krydder er ikke å anbefale - krydder forvitrer raskt i smak) 

• Liker 1
Skrevet

Hva tok du med som vertsgave? 

• Liker 2
Skrevet

Synes da synd på noen som skal date meg. Jeg drikker ikke alkohol, liker ikke brus eller saft, så det har jeg ikke. Men jeg har juice av god kvalitet, stort utvalg te og kaffe. 

Anonymkode: cec1f...91e

Skrevet

At man ikke selv synes saft er det helt store er greit nok. At man er så jævlig sær at man legger stor nok vekt på at man fikk saft fremfor brus til å ta det opp med fremmede på internett, derimot, vitner vel om at man skal streve litt med å finne seg en partner. 

Anonymkode: fc3f9...ba0

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

(1kg poser med krydder er ikke å anbefale - krydder forvitrer raskt i smak) 

1kg med garam masala eller tandoori masala blir brukt opp i løpet av et år, så det er ikke noe problem. Oppbevarer det selvsagt mørkt og i lufttett beholder. Ting det går litt mindre av, som f.eks spisskumen eller gurkemeie, nøyer jeg meg med å kjøpe 400g poser av. Mindre poser enn det betyr mye høyere kilopris. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...