Gå til innhold

Hjemmedate og fikk servert saft

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Melk?

Må da være noe annet enn brus du kan drikke til mat?

Anonymkode: 7ec62...038

Brus passer da godt til mat

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Melk er nå ennå mer for barn isåfall tenker nå jeg

Jeg drikker melk også jeg. Det er ikke sånn at den og den drikken er forbeholdt en spesifikk aldersgruppe. Med unntak av alkohol. 

Voksne må få lov til å drikke både saft, melk og brus, uten at folk skal sette spørsmålstegn ved det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
knooters skrev (13 timer siden):

Hvem faen drikker vin til lasagne, da. herre min hatt 🤣

Flere enn saft og brus, i hvert fall.

Anonymkode: 8bf29...912

• Nyttig 1
Skrevet

Det er de underligste problemstillinger man skal lese om. Jeg hverken bruker eller liker brus eller saft til maten. Men jeg ville jo aldri finne på å ta det som en så negativ adferd, dersom jeg ble servert dette til en middagsdate, at jeg så det som et kjempeproblem og nærmest umulig å fortsette å date personen. Slikt er bagateller, virkelig bagateller og smålighet, dersom personen ellers er ok. Det skal riktignok sies, at det var et tilbakevendende tema mellom min mann og meg, at han drakk saft og brus til måltider og mellom måltider. Unødvendig, dyrt og usunt mente jeg. Vann er best. Men han kunne ikke drikke vann for det smakte ikke noe påstod han. Nei, men det trenger da vel ikke smake noe, det er nok smaker i resten av maten, og drikker man utenom måltider, drikker man jo for å bli utørst som oftest, da trenger det vel ikke smake så mye. Saft og brus til kos. Men vi ble aldri enige.

Anonymkode: bebf9...c23

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (9 timer siden):

Melk er nå ennå mer for barn isåfall tenker nå jeg

melk og saft er jo godt. skjønner ikke at noen drikker brus jeg. hvis det er noe som er for barn er det vel brus ... 

Anonymkode: e394d...894

Skrevet

Jeg vil hvertfall ikke anbefale brus til barn. En gang i blant er vel greit. Men jeg synes da ikke at brus er noe barn heller bør få så mye av.

Anonymkode: ff746...065

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

melk og saft er jo godt. skjønner ikke at noen drikker brus jeg. hvis det er noe som er for barn er det vel brus ... 

Anonymkode: e394d...894

Melk til frokost er godt det men til middag? Og så er det vel nok melk i lasagnen allerede. Melk er mer for barn fordi de fleste barn liker melk samt at det er bra for de...

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2025 den 12.22):

Flere enn saft og brus, i hvert fall.

Sikkert, men det er ikke en millimeter mindre fjollete enn om noen hadde satt en boks Kuli på bordet haha.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2025 den 1.09):

brus? Voksne mennesker drikker da ikke brus! Man drikker vann, evt vin. kanskje en god saft en varm sommerdag.

Anonymkode: 627d7...648

Pepsi Max FOREVAHHHH!!!

Er 44 btw 😬

Hadde foretrukket vann over saft da.

Litt kult at han ikke dro inn alkohol på en hjemme date faktisk.

Selv om jeg hadde digger litt vin da 🤗

Anonymkode: da636...f45

Skrevet

Snobbete mennesker drikker ikke brus eller spiser på Egon. Nei de må på dyre restauranter med ekslusiv mat og vin fra 5000 kr flaska. Vanlige mennesker som velger å drikke brus eller spise på en restaurant som egon er tydeligvis idioter i hodet.

Anonymkode: ff746...065

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg synes du er litt kravstor. Jeg synes man gjerne kan være litt rause med hverandre. På andre date fikk jeg servert stekte komper og kefir av min mann. Kefir var ikke populært for min del (men, jeg smakte!) og fikk saft i stedet. Jeg ble sjarmert over denne mannen som gadd å lage middag til meg fra bunnen, selv om det kanskje ikke var en typisk "datemiddag". Jeg storkoste meg, og vi er i dag gift. OG det er noe vi ler av, den dag i dag. ;) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker det er ikke rart mange går single, dersom å få servert saft til maten lager så mye tumulter. 

Anonymkode: 0dc5b...7be

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
knooters skrev (23 timer siden):

Sikkert, men det er ikke en millimeter mindre fjollete enn om noen hadde satt en boks Kuli på bordet haha.

Rødvin og kuli er like fjollete?

Deg om det ...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rødvin og kuli er like fjollete?

Deg om det ...

Ja, til lasagne, så. Jeg skulle skjønt det til noe fancy. En indrefilet eller noe i den retningen.

Jeg kunne godt laget en pizza fra scratch til en date. Men samme der, det blir jo helt mismatch å servere den med vin. Der kommer en (god) brus mer til sin rett. Eller til nøds en flaske håndtverksøl.

Det som er essensen her er hva som passer til hva nå enn man serverer, ikke om brus og saft er barnslig eller om vin er pretensiøst. (og begge deler har jo en viss grad av sannhet i seg, hvis en skal overgeneralisere - alle retter og drikker som assosieres med høyere klasse har også potensiale for å virke pretensiøst og tryhard)

• Nyttig 1
Skrevet

Enig med @knooters

Alt til sin tid tenker jeg. 

Selv drikker jeg lite alkohol men sier ikke nei om jeg er et sted å får servert heller. 

Å få servert saft er absolutt ikke dumpe grunn i min bok. 

Men litt rart å bli invitert på middag og få rundstykke med hvitost 😂det skjedde meg en gang hjemme hos en jeg var sammen med. Så husker jeg middag hos en annen hvor han hadde lagt mye innsats i måltidet men kan ikke huske hva jeg fikk å drikke. Er jo helheten i mennesket og innsatsen som betyr mest. 

• Liker 2
Skrevet

Det hadde det blitt her også eller brus da jeg ikke drikker alkohol.

Anonymkode: f48cc...37d

• Nyttig 1
Skrevet
knooters skrev (22 timer siden):

Ja, til lasagne, så. Jeg skulle skjønt det til noe fancy. En indrefilet eller noe i den retningen.

Jeg kunne godt laget en pizza fra scratch til en date. Men samme der, det blir jo helt mismatch å servere den med vin. Der kommer en (god) brus mer til sin rett. Eller til nøds en flaske håndtverksøl.

Det som er essensen her er hva som passer til hva nå enn man serverer, ikke om brus og saft er barnslig eller om vin er pretensiøst. (og begge deler har jo en viss grad av sannhet i seg, hvis en skal overgeneralisere - alle retter og drikker som assosieres med høyere klasse har også potensiale for å virke pretensiøst og tryhard)

Både pizza og lasagne passer da perfekt med et glass vin til.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje det var han som testet deg? 

Anonymkode: 5bee4...5cd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2025 den 17.28):

Kanskje det var han som testet deg? 

Anonymkode: 5bee4...5cd

hvordan da, egentlig? 

Anonymkode: ed786...4d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2025 den 8.47):

Åå? Hjemmedate kan funke det også. Jeg var hos en som serverte nydelig biff av elg med godt tilbehør. Var veldig koselig det. Da har han jo gjort arbeidet selv og jobbet for det i stede for feks å bare bestilt bord på en resturant.

Anonymkode: ac3b4...892

Samme her. Selvskutt hjort og hjemmebrygget øl. Knallgodt og det var på 2.date. 1.date var kun hjemmebrygget øl siden det var blind-date, aldri sett han IRL og ølet var for å dempe "nervene" 😁

Anonymkode: 3789a...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...