Gå til innhold

Homofobi og Ole C Kvarme!


JERKYLL

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_KR-øst_*
Si hva du mener, rumpe er rumpe., og det er samme shiten!

Akkurat her greide jeg å være enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_KR-øst_*
OG, forresten , det står: om du ser din søster naken, skal du steines til døde. Tar du dette like seriøst, som det at homofili er "feil"?

Nei, jeg lever etter DET NYE TESTAMENTET. (Jeg prøver iallfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne mennesker vil steine sin sølster dersom de har sett henne naken, fordi det står i bibelen. Kristne folk gjør alt som står i bibelen, derfor skal man vokte seg vel for kirkegjengerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lever etter DET NYE TESTAMENTET. (Jeg prøver iallfall)

Hvorfor det, egentli? Jeg er ikke kristen, men lever etter hva jeg selv mener er rett og galt. Så lenge jeg ikke sårer andre, men gleder og hjelper andre, så skulle vel det være bra? Er jeg et "dårlig" menneske selv om jeg ikke er kristen?

Vet at alle kriste ikke er like fanatiske, men jeg har fått servert av en kristen at jeg lever et dårlig liv fordi jeg ikke er kristen.....

Føler du at du trenger bibelen for å ha retningslinjer? Stoler du ikke på at du selv har gode nok holdninger/meninger?

Har spurt en kristen om dette tidligere, men han kunne faktisk ikke svare :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Hvorfor det, egentli? Jeg er ikke kristen, men lever etter hva jeg selv mener er rett og galt. Så lenge jeg ikke sårer andre, men gleder og hjelper andre, så skulle vel det være bra? Er jeg et "dårlig" menneske selv om jeg ikke er kristen?

Vet at alle kriste ikke er like fanatiske, men jeg har fått servert av en kristen at jeg lever et dårlig liv fordi jeg ikke er kristen.....

Føler du at du trenger bibelen for å ha retningslinjer? Stoler du ikke på at du selv har gode nok holdninger/meninger?

Har spurt en kristen om dette tidligere, men han kunne faktisk ikke svare  :overrasket:

Det jeg mener med at jeg lever etter Det Nye Testamentet, betyr at de reglene som gjaldt i Det Gamle Testamentet, de behøver ikke jeg å følge.

Jeg trenger ikke å ofre noe for å få tilgivelse for mine synder, slik som de gjorde på den tiden.

Da Jesus døde på korset, revnet forhenget som hang i tempelet. Det revnet fra øverst til nederst, noe som ville være helt umulig uten hjelp fra noen.

Dette forhenget stengte veien inn til det aller helligste for alle, unntatt for ypperstepresten som gikk inn en gang i året.

Da dette forhenget revnet, åpnet Gud adgang for oss alle like inn til helligdomen.

Derfor kan vi i dag henvende oss direkte til Gud, både for å be om tilgivelse og ellers alt vi vil be om som er etter hans vilje.

Når det gjelder det å leve et godt og anstendig liv uten å være en kristen, så er dette selvfølgelig godt mulig. Mange lever sikkert også bedre enn mange som kaller seg kristne, men som ikke lever etter de kristne verdier.

Når det gjelder retningslinjer for hvordan vi bør leve, så tror jeg at Gud har lagt ned i oss alle en rettferdighetssans som sier fra når vi bryter dens grenser.

Dette tror jeg er på lik linje med det barn føler når de bryter de grensene foreldrene har satt.

Men når det gjelder frelsen og evig liv, da har Jesus gitt oss klar beskjed:

Vi må tro på ham, og gjøre ham til Herre i våre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med at jeg lever etter Det Nye Testamentet, betyr at de reglene som gjaldt i Det Gamle Testamentet, de behøver ikke jeg å følge.

Jeg trenger ikke å ofre noe for å få tilgivelse for mine synder, slik som de gjorde på den tiden.

Da Jesus døde på korset, revnet forhenget som hang i tempelet. Det revnet fra øverst til nederst, noe som ville være helt umulig uten hjelp fra noen.

Dette forhenget stengte veien inn til det aller helligste for alle, unntatt for ypperstepresten som gikk inn en gang i året.

Da dette forhenget revnet, åpnet Gud adgang for oss alle like inn til helligdomen.

Derfor kan vi i dag henvende oss direkte til Gud, både for å be om tilgivelse og ellers alt vi vil be om som er etter hans vilje.

Når det gjelder det å leve et godt og anstendig liv uten å være en kristen, så er dette selvfølgelig godt mulig. Mange lever sikkert også bedre enn mange som kaller seg kristne, men som ikke lever etter de kristne verdier.

Når det gjelder retningslinjer for hvordan vi bør leve, så tror jeg at Gud har lagt ned i oss alle en rettferdighetssans som sier fra når vi bryter dens grenser.

Dette tror jeg er på lik linje med det barn føler når de bryter de grensene foreldrene har satt.

Men når det gjelder frelsen og evig liv, da har Jesus gitt oss klar beskjed:

Vi må tro på ham, og gjøre ham til Herre i våre liv.

Hei :) Ja du sier det som jeg også følger! Men det å være kristen er ikke noe dyd,-en må ut å tjene penger! Men det er ikke lett å leve som kristen,-og det skal det heller ikke være :grine:

Endret av JERKYLL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...