Gå til innhold

Homofobi og Ole C Kvarme!


JERKYLL

Anbefalte innlegg

Homofile er noen av de beste og mest forståelsesfulle menneskene. De dømmer ingen, og jeg må si jeg digger humoren deres. Si hva dere vil, men humoren deres er et kapittel for seg selv nesten.

Og jeg mener; I bibelen står det: Du skal steines om du ser din søster, + en rekke andre syke ting. Hvordan kan man leve etter en slik bok? Og kristne er så opptatt av menneskerettigheter, men de ser på homofili som noe galt. Så jeg spør:

Hvorfor er det galt?

Er det fordi dere mener seksualiteten deres er ekkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at mange kvinner som er gift eller samboer med ikke kristne menn, ville misunne kvinner som er gift med kristne menn.

Det er dette som er så latterlig avslørende, at dere kommer med påstander som ikke har noe med sannheten å gjøre.

Dette gjør at vi ikke kan tro på noe av det dere uttaler dere om.

I Bibelen står det at vi skal elske og ære våre kvinner, og det tror jeg de fleste kristne menn gjør.

E det muli?!?!?!?!? :frustrert:

Æ e samboer med en ikke-kristen mann og ville ikke ha bytta han mot nån som helst!!! Kristen eller ikke-kristen!!! Kor du hente sånt fra?

God fantasi har du i allefall!

Avslørende? Påstander som ikke har noe med sannhet å gjøre?

Fei for di ega dør!!! :frustrert::sur:

Elske og ære våre kvinner...??? Det finnes mange bra kristne menn. Det er helt sant! MEN: det er like mange kristne menn som mener kvinnene skal tuktes...!!!

Mange av disse kvinnene ender opp som underkua kvinner uten egne meninger eller noen som helst slags stemmerett. Noen av disse kvinnene ender opp på krisesenter!

Så æ kan love dæ at misunnelsen eksistere ikke hos mæ!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bibelen står det at vi skal elske og ære våre kvinner, og det tror jeg de fleste kristne menn gjør.

Det er er laaaangt fra sannheten, min gode mann.

Tro meg, jeg VET det, så her holder ikke det argumentet!

Homofile er noen av de beste og mest forståelsesfulle menneskene. De dømmer ingen, og jeg må si jeg digger humoren deres. Si hva dere vil, men humoren deres er et kapittel for seg selv nesten.

Dette er en typisk enten-eller-diskusjon.

Den konservative kristne må framstille seg selv og sine meningsfeller som bedre enn andre.

Og homofile er da ikke perfekte, er de vel..?

Verden er ikke så ensidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en kristen mann og han siterer som regel alltid bibelen og går fast i kristen menighet. Han slår sin kone og barn.

Er det å være snill, kristne folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg de var perfekte? Jeg framtilte dem bare som mer forståelsesfulle og mindre fordomsfulle.

Hehe, nei, men du generaliserte litt vel mye, syntes jeg. Det var bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille speil på veggen her hvem er snillest i landet her?

Homser er kjempesnille altså.

Det må være det homofilet genet som gjør dem ekstra snille og forståelsesfulle. Heterofile er ikke snille og bifile er litt snille. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille speil på veggen her hvem er snillest i landet her?

Homser er kjempesnille altså.

Det må være det homofilet genet som gjør dem ekstra snille og forståelsesfulle. Heterofile er ikke snille og bifile er litt snille. Sånn er det bare.

Skikkeli seriøst! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Du viser ikke til noe konkret i innlegget her da...du bare tror og synser i vei. Dermed kan ikke folkj som er vant m,ed argumetnasjon og logikk ta dette seriøst. Det blir på en måte bare "ord mot ord", og det holder ikke.

Og hvem andre er det som gjør det?

Og en annen ting: Det virker veldig dumt å diskutere med en gjest når jeg ikke vet om det er samme gjest som skriver hver gang.

Går det ikke an å bruke en markering i tillegg til "Gjest", slik at jeg vet hvem jeg diskuterer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fullstendig sprøtt at hva folk gjør i sengen skal ha innflytelse på deres verdi ihht biskopen.

Hadde jeg vært ham, ville jeg bekymret meg om HELT andre ting blant sine sognebarn... ;)

Sa biskopen noe om deres verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Homofile er noen av de beste og mest forståelsesfulle menneskene. De dømmer ingen, og jeg må si jeg digger humoren deres. Si hva dere vil, men humoren deres er et kapittel for seg selv nesten.

Og jeg mener; I bibelen står det: Du skal steines om du ser din søster, + en rekke andre syke ting. Hvordan kan man leve etter en slik bok? Og kristne er så opptatt av menneskerettigheter, men de ser på homofili som noe galt. Så jeg spør:

Hvorfor er det galt?

Er det fordi dere mener seksualiteten deres er ekkel?

Selvfølgelig synes jeg at denne form for seksualitet er motbydelig, men det er ikke grunnen. Og selvfølgelig behøver ikke de homofile være annerledes enn oss andre i hverdagen, hverken på godt eller vondt.

Men når en er kristen, så tror en på det som står i Bibelen, hvis ikke så har en ingen holdepunkter for sin tro. Der står det at dette er en styggedom til døden.

Det er grunnen til at vi mener at det er galt.

Et bevis for at dette er galt, er den lave gjennomsnittsalderen for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig synes jeg at denne form for seksualitet er motbydelig, men det er ikke grunnen. Og selvfølgelig behøver ikke de homofile være annerledes enn oss andre i hverdagen, hverken på godt eller vondt.

Men når en er kristen, så tror en på det som står i Bibelen, hvis ikke så har en ingen holdepunkter for sin tro. Der står det at dette er en styggedom til døden.

Det er grunnen til at vi mener at det er galt.

Et bevis for at dette er galt, er den lave gjennomsnittsalderen for disse.

hEI :) Heldigvis er ikke dine meninger representativ for alle kristne- Og vi er like forskjellige som andre grupper i samfunnet. Bibelen har rom for tolkninger (klarer du og se det??),-og skulle en klare prikkfritt og leve etter den ! Ja da hadde vel en hver av oss ikke kunnet leve,-ingen er syndefri skjønner du. Og av den grunn har vi Jesus seier på korset!! Det vil si at det Han gjorde,-var at de som sliter ikke skal ha den store byrde som enkelte av oss ønsker at mennesker skal slite med ! Begynn med deg selv,-og ikke hver den første til å kaste en sten på uskyldige mennesker :grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest d'Arrc
Selvfølgelig synes jeg at denne form for seksualitet er motbydelig.

Hvorfor? Herregud, er du klar over at over 50% av det heterofile samfunnet utfører analsex. Det vil si en større andel enn hele det homofile samfunnet.

Hva er eklere med en som stikker pikken sin i ei mannsrompe, enn en som stikker den i ei damerumpe.

Si hva du mener, rumpe er rumpe., og det er samme shiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OG, forresten , det står: om du ser din søster naken, skal du steines til døde. Tar du dette like seriøst, som det at homofili er "feil"?

Endret av d'Arc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :forvirret:  Ja nå har Ole C Kvarme dummet seg ut igjen! Uttaelsen om at homofile kan kureres av psykiater eller under sjelesorg er helt uholdbar. Burde ikke Kvarme selv ta behandling for sin homofobi?? Hva mener du??

Vi får ta dette fra O. C. Kvarme's ståsted da.

Jaja, i Bibelen står homofili som synd og skam. Jesus hatet synd og knuste stort sett all synd på ulike måter. Gud kan ikke være syndig og kan ikke ha noe med synden å gjøre, for Gud er perfekt. En perfekt skapning kan vi ikke forestille oss, så vi tar ikke den debatten her og nå.

Dermed står homofilt praktiserende mennesker med kirkelige verv svakt, hvis man skal se dette fra den bok disse menneskene skal vitne om. Hvis man skal være troverdig og gi mennesker en historie om en Skaper, Hans sønn og den Hellige treenighet, er vel ikke for mye forlangt at vedkommende i det minste forsøkte å leve etter boken så godt det lar seg gjøre.

Det står at Gud hater synden men elsker synderen, vil ikke dermed åpne for fritt frem for alt mulig. Gode religiøse forbilder er mangelvare, vil mange kristne si og det gjør de. Mangelen på troverdig oppførsel og upolitisk tilhørighet har gjort at mange ikke oppsøker Den Norske Kirke.

Så til saken :

Homofile har like mye respekt og like mye i kirken å gjøre som oss alle sammen som går der. Mange sliter med det religiøse aspektet som står nedtegnet i Bibelen, og de skal ha en mulighet de også. Hvis de med hele sitt hjerte vil endre sin seksuelle preferanse, vil de også kunne få hjelp. Det er en håndsrekning på lik linje med andre håndsrekninger Kirken gjør. At den er kontroversiell i det sekulariserte samfunn er greit nok, for dette handler om fortvilte mennesker.

Hvis de vil leve etter hva Skriften sier, hjelper det lite hva grupper inn Kirken klarer å få til av tillemping av regler for ansettelser av homofile i kirkelige stillinger. De skal respekteres og tilbys til enhver tid beste behandlinger som finnes på området på lik linje med annen hjelp innen Kirken.

Hvordan Kvarme sa dette, kan sikkert være under lupen og få kritikk. Men hovedbudskapet er jo at han gir en håndsrekning til en gruppe homofile stigmatiserer selv. De har jobbet med å fore oss andre med doktriner om at det ikke går å forandre en "legning". Men for meg heter det seksuell preferanse, og den kan sikkert forandres hvis jeg virkelig satte "alle kluter" til. (Og da skriker alle machofreaks, HAN ER BI !!!!, gidder ikke å tenke på å skrive noe mot dette)

Alt var mulig for Jesus, hva da med oss ? Vi er skapt i Guds bilde sier boken, så hva da ? Kan ikke kristne få tro det ? Skal agnostikere og hedninger bestemme hva Kirken skal mene om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Jeg kjenner en kristen mann og han siterer som regel alltid bibelen og går fast i kristen menighet. Han slår sin kone og barn.

Er det å være snill, kristne folk?

Hva er grunnen til at du kaller denne mannen en kristen?

Tror du at det en nok at han går i kirken? Eller at han leser Bibelen?

Det finnes prester i dag som forkynner Guds ord i kirka, men som ikke er kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_KR-øst_*
E det muli?!?!?!?!?  :frustrert:

Æ e samboer med en ikke-kristen mann og ville ikke ha bytta han mot nån som helst!!! Kristen eller ikke-kristen!!! Kor du hente sånt fra?

God fantasi har du i allefall!

Avslørende? Påstander som ikke har noe med sannhet å gjøre?

Fei for di ega dør!!!  :frustrert:  :sur:

Elske og ære våre kvinner...??? Det finnes mange bra kristne menn. Det er helt sant! MEN: det er like mange kristne menn som mener kvinnene skal tuktes...!!!

Mange av disse kvinnene ender opp som underkua kvinner uten egne meninger eller noen som helst slags stemmerett. Noen av disse kvinnene ender opp på krisesenter!

Så æ kan love dæ at misunnelsen eksistere ikke hos mæ!

Hva forbinder du med ordet kristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Det er er laaaangt fra sannheten, min gode mann.

Tro meg, jeg VET det, så her holder ikke det argumentet!

Du kjenner tydeligvis en hel masse kristne som jeg aldri har truffet eller hørt om.

Si meg: Er det konene til disse mennene som har sladret til deg, eller hvor har du fått disse opplysningene fra?

Eller er det bare ønsketenkning?

Har du hørt rykter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forbinder du med ordet kristen?

Siden æ tør å svare for mæ, kan æ si at med ordet kristen forbinde æ troende og ikke-troende. Og med troende, forbinder æ praktiserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
hEI :) Heldigvis er ikke dine meninger representativ for alle kristne- Og vi er like forskjellige som andre grupper i samfunnet. Bibelen har rom for tolkninger (klarer du og se det??),-og skulle en klare prikkfritt og leve etter den ! Ja da hadde vel en hver av oss ikke kunnet leve,-ingen er syndefri skjønner du. Og av den grunn har vi Jesus seier på korset!! Det vil si at det Han gjorde,-var at de som sliter ikke skal ha den store byrde som enkelte av oss ønsker at mennesker skal slite med ! Begynn med deg selv,-og ikke hver den første til å kaste en sten på uskyldige mennesker  :grine:

Jeg dømmer ingen. Det har Gud sagt at er hans jobb.

Men det bør være lov for alle og enhver å si sin mening, også for kristne, og spesielt når en blir bedt om det.

Jeg ser jo at i mange stridsspørsmål, så blir vi kristne bedt om å uttale oss om våre synspunkter.

Da ser jeg ingen grunn til å pynte på dette for å virke grei. En som spør i slike tilfeller, vil ha et ærlig og oppriktig svar.

I noen tilfeller er det også noen som stiller spørsmål for å kunne rakke ned på de kristne, men dette ser jeg på som en svakhet for de som spør.

Når jeg sier, utfra Bibelen at jeg mener homofili er synd, så mener jeg ikke dermed at jeg selv er syndfri.

Om en homofil sa til meg at jeg bedrev synd, utfra det som står i Bibelen, så ville det ikke hjelpe meg noe om jeg prøvde å tolke ordene annerleder enn det som kom tydelig fram. Jeg vet at vi alle er syndere, men jeg tror at Gud ser etter om vi synder med vitende og vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...