Gå til innhold

Jeg møter bare gale menn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er 55. Er skilt fra en trivelig mann. 2 voksne barn. Er ferdig med forhold og sex. Trives veldig godt alene. Null interesse for å være 2. Har gode venner jeg treffer iblant og godt forhold til mine barn, selv om de nå bor langt unna. 

Anonymkode: 657aa...809

Ja vi er alle forskjellige, som eg sa tidligere her, så føler eg at eg har vert nok sosial på jobb. Eg trenger ikke noe styr etter jobb, så da sitter eg alene hjemme.

nå gleder eg meg til kjæresten kommer på besøk, 5 dager siden hun var hos meg

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har også opplevd å flytte inn med farlige menn jeg har sagt nei til flere ganger. 

Nå har jeg gått i terapi og funnet ut at pga vold i oppveksten så var jeg redd for å holde på grensene mine. Og sånne folk elsker snille, pene damer som de kan tråkke over grensene til. Det betyr at du er underdanig og det er jo drømmedama deres. 

Du må lære å sette grenser og holde på de. Gå i terapi hvis du tror du trenger de. En dame med grenser og kjærlighet for seg selv hadde aldri endt opp med sånne folk.

Anonymkode: 13851...e82

Ja jeg har selv skjønt hvorfor jeg ikke har vært en så sunn person. Vokste opp med emotional neglect og ikke vant til å bli hørt på en måte. Jeg har lært og er mye flinkere til å sette grenser den dag i dag. Men tror de fleste kvinner er svake for sjarmerende menn 

Anonymkode: 19601...206

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 23.42):

Ja, selvfølgelig er det TS som må gå i terapi 🙄 Du har aldri vært på Tinder eller andre dating apper? Nå skal jeg ikke generalisere, men det er ekstremt mye rart der. Mange ensomme og usikre menn som søker sosial kontakt.

Anonymkode: 44bc4...6fc

Ja men man må ikke slippe de inn i livet og la de holde på fordi man ikke vil såre noen. 

Anonymkode: 310cd...e1f

• Liker 2
Skrevet

Hvis en "møter bare gale menn", så bør en vel reflektere litt over hvorfor en tiltrekker seg og velger slike menn? For de fleste menn er selvsagt ikke gale 

Anonymkode: 90ffe...0d1

• Liker 4
Skrevet

Selverklært «normal» mann her. P.t. er det ingen som vil ha meg.

Stabil jobb, kurant inntekt, hus (type rent), bil og barn 50 %. Klarer å vaske sokker, legger dem alltid i skittentøyskurven, lager mat til hverdag og fest. Og ja, det er jeg som har arrangert både konfirmasjon til førstefødte, alle bursdager også videre.

Anonymkode: 44c50...b0f

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis en "møter bare gale menn", så bør en vel reflektere litt over hvorfor en tiltrekker seg og velger slike menn? For de fleste menn er selvsagt ikke gale 

Anonymkode: 90ffe...0d1

Veldig mange menn blir tiltrukket av en sjarmerende selvsikker kvinne som er trygg på seg selv. Noen ganger kan det gå til hodet på dem. Det har jeg sett mange eksempler på. De er det bare å sile ut med en gang, for de har en jobb å gjøre...

Anonymkode: 01ddb...4cb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er 55. Er skilt fra en trivelig mann. 2 voksne barn. Er ferdig med forhold og sex. Trives veldig godt alene. Null interesse for å være 2. Har gode venner jeg treffer iblant og godt forhold til mine barn, selv om de nå bor langt unna. 

Anonymkode: 657aa...809

Ville bare si at det er så fint å se noen si at det finnes trivelige menn. Sikkert flere i denne tråden som trengte å se det også. Jeg har kun truffet farlige, slemme menn.

En snill mann er som en enhjørning for meg, finnes ikke. Men kanskje de finnes likevel. Jeg har én liten sjanse igjen i meg til å gi én eneste person til. Og så gir jeg meg jeg også. Da orker jeg ikke mere. 

Håper jeg finner enhjørningen min. 💗

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selverklært «normal» mann her. P.t. er det ingen som vil ha meg.

Stabil jobb, kurant inntekt, hus (type rent), bil og barn 50 %. Klarer å vaske sokker, legger dem alltid i skittentøyskurven, lager mat til hverdag og fest. Og ja, det er jeg som har arrangert både konfirmasjon til førstefødte, alle bursdager også videre.

Anonymkode: 44c50...b0f

Du høres jo ut som drømmemannen ut fra det du nevner her ihvertfall. Men jeg personlig ønsker å skape kjernefamilien selv så mann med barn er en dealbreaker for meg faktisk. Men finnes jo masse damer der ute som ønsker en mann med barn.

Du får ha lykke til. 💗

Skrevet

Man tiltrekker seg det man fortjener. Karma kalles det.

Anonymkode: 9992d...fa8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 11.39):

Kanskje, men jeg har veldig god selvtillit, jeg liker bare ikke å såre noen. Ts

Anonymkode: 67243...1ab

Selvfølelse er noe annet enn selvtillit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man tiltrekker seg det man fortjener. Karma kalles det.

Anonymkode: 9992d...fa8

Heldigvis. Tror forresten ikke på karma.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 11.26):

Okei, jeg er redd for å såre noen, så derfor jeg holder samtalen i gang litt lengre enn jeg ønsker. 
Men jeg må rett og slett bare stoppe med engang jeg kjenner at dette ikke er for meg, bli tøffere. Ts

Det er nok en del menn som får litt for lite oppmerksomhet der ute, og som desperat har lyst til å fortsette dialogen. Om du gir de litt smuler og ikke gir tydelige nok beskjeder, så kan de få en liten hekt og ha tro på at det er mulig. Gi dem tydelig beskjed om at det ikke blir dere, og deretter eventuelt en veldig tydelig beskjed før du slutter all kontakt. (Jeg mener ikke at det er din skyld, men greit å vite hva som kan skape en hekt)

(Til informasjon, så er det overraskende enkelt å finne personer ved hjelp av bilder og litt informasjon, om man kan ta i en pc)

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Veldig mange menn blir tiltrukket av en sjarmerende selvsikker kvinne som er trygg på seg selv. Noen ganger kan det gå til hodet på dem. Det har jeg sett mange eksempler på. De er det bare å sile ut med en gang, for de har en jobb å gjøre...

Hva tyder på at TS er dette? Det er stikk motsatt av hva jeg leser i alle fall, og mangel på trygghet, selvfølelse og manglende grensesetting er sannsynligvis grunnen til at hun tiltrekker seg «gale menn.»
I dette mønsteret er TS fellesnevneren, og derfor det som må forandres for å oppnå et annet resultat. 

Anonymkode: ea471...03b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva tyder på at TS er dette? Det er stikk motsatt av hva jeg leser i alle fall, og mangel på trygghet, selvfølelse og manglende grensesetting er sannsynligvis grunnen til at hun tiltrekker seg «gale menn.»
I dette mønsteret er TS fellesnevneren, og derfor det som må forandres for å oppnå et annet resultat. 

Anonymkode: ea471...03b

Poenget er at gale menn finnes overalt. Enig i at TS må sette grenser. 

Skrevet

Hvis alle du møter er gale, hvem er fellesnevneren?

Anonymkode: b973d...3cf

Skrevet

Du finner kun lavkvalitets menn på Tinder og sjekkeapper. Mange av de som er seriøs er ikke på sjekkeapper.

Anonymkode: 04085...b32

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis TS trenger å gå i terapi. 

Men det er også synd å lese om alle som stigmatiserer menn generelt eller menn på Tinder, "markedet" eller hva. "Alle menn er gale", liksom... 

Selvfølgelig finnes det massevis av bra menn. Men blant de som er single, er det nok en del som er single av en grunn. De fleste bra menn leter etter faste forhold og blir nok tatt av markedet effektivt når de møter en bra dame. Men det er ikke lett å finne bra damer heller. 

Jeg traff ei bra dame på Tinder, etter å ha avvist en del og blitt avvist av en del. Det tok noen måneder og så var Tinder avinstallert. Riktignok fikk vi problemer etter noen mnd, men har valgt å fortsette sammen igjen allikevel. Gresset på den andre siden og Tinder var ikke så fristende. 

Jeg kan også påstå jeg er en "selverklært god mann". Det er i hvert fall det jeg får høre. Har eget hus, god jobb, alltid ryddig og rent, trener og har venner. Behandler folk pent. Har hittil ikke brutt et eneste løfte jeg har gitt kjæresten min (bortsett fra at jeg slo opp før sommeren) og stiller opp for henne når hun trenger noe. Hun stiller også veldig opp for meg. Ellers er jeg veldig opptatt av å bygge et tett og trygt bånd og ha mye kvalitetstid sammen. Denne "pakka" er det faktisk ikke mange damer på min alder som vil ha (50+).  De vil ha lette, casual forhold. Det har jeg fått mange tilbud om. Men jeg fant altså ei som er "all in" for dette. 

Jeg har valgt feil partnere flere ganger gjennom livet. Jeg tror når vi gjentagende velger feil så må vi se på egne mønstre. Jeg tror jeg er dårlig på å kjempe for grensene mine og forventer at man respekterer hverandre uten at det skal kjempes hardt for. Jeg må bli bedre på dette. Samtidig har jeg måttet passe på å velge en dame som passer bedre til min person. 

Det handler om mønsterbryting og selvrefleksjon. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
BobTheNoob skrev (1 time siden):

Men det er også synd å lese om alle som stigmatiserer menn generelt eller menn på Tinder, "markedet" eller hva. "Alle menn er gale", liksom... 

Selvfølgelig finnes det massevis av bra menn. Men blant de som er single, er det nok en del som er single av en grunn. De fleste bra menn leter etter faste forhold og blir nok tatt av markedet effektivt når de møter en bra dame. Men det er ikke lett å finne bra damer heller. 

Jeg traff ei bra dame på Tinder, etter å ha avvist en del og blitt avvist av en del. Det tok noen måneder og så var Tinder avinstallert. Riktignok fikk vi problemer etter noen mnd, men har valgt å fortsette sammen igjen allikevel. Gresset på den andre siden og Tinder var ikke så fristende. 

Jeg kan også påstå jeg er en "selverklært god mann". Det er i hvert fall det jeg får høre. Har eget hus, god jobb, alltid ryddig og rent, trener og har venner. Behandler folk pent. Har hittil ikke brutt et eneste løfte jeg har gitt kjæresten min (bortsett fra at jeg slo opp før sommeren) og stiller opp for henne når hun trenger noe. Hun stiller også veldig opp for meg. Ellers er jeg veldig opptatt av å bygge et tett og trygt bånd og ha mye kvalitetstid sammen. Denne "pakka" er det faktisk ikke mange damer på min alder som vil ha (50+).  De vil ha lette, casual forhold. Det har jeg fått mange tilbud om. Men jeg fant altså ei som er "all in" for dette. 

Jeg har valgt feil partnere flere ganger gjennom livet. Jeg tror når vi gjentagende velger feil så må vi se på egne mønstre. Jeg tror jeg er dårlig på å kjempe for grensene mine og forventer at man respekterer hverandre uten at det skal kjempes hardt for. Jeg må bli bedre på dette. Samtidig har jeg måttet passe på å velge en dame som passer bedre til min person. 

Jeg tror jeg er for naiv, tror på det som blir sagt, og så vises det at det er feil og jeg prøver å hjelpe dem med å få det bedre enn å hjelpe meg selv, er i hvert fall det jeg jobber med i terapi nå, å sette meg selv først. Ts

• Hjerte 2
Skrevet
BobTheNoob skrev (3 timer siden):

Takk for at du deler dine erfaringer og refleksjoner. Det skal ikke være nødvendig å kjempe for sine egne grenser mener jeg. Dette bør komme naturlig, av seg selv og av respekt for andre mennesker. 

Så gjør vi alle feil. Jeg og. Sånn er det å være et menneske på godt og vondt.

Det er i det minste ekte. 

Så må man finne ut av hva man kan akseptere og ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 10.01):

dem sender sikkert meldinger hele tiden altså non stopp, jeg begrenser å svare og prøver å få dem til og roe seg litt. 

Mens en drøss av kvinner på dette forumet klager over at men ikke sender nok meldinger...

Anonymkode: 0026e...338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...