Gå til innhold

Jeg møter bare gale menn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Okei, jeg er redd for å såre noen, så derfor jeg holder samtalen i gang litt lengre enn jeg ønsker. 
Men jeg må rett og slett bare stoppe med engang jeg kjenner at dette ikke er for meg, bli tøffere. Ts

Anonymkode: 67243...1ab

Når jeg først leste overskriften så tenkte jeg at den heller burde vært "jeg klarer ikke å oppdage at menn er gale før det er for sent"

Men i innlegget jeg har sitert så oppdager du galskapen. Du bare velger å ignorere det for å ikke såre dem.

Resultatet er slik du opplever, de tror du er tilgjengelig. 

Du kan jobbe med grensesetting. Men det er selvsagt ikke enkelt 

Anonymkode: bc8fb...828

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på å ikke legge ut bilder av bil der skiltnummer synes feks. Eller fra huset der du bor. Nå kan folk også søke på bilder på google, det er verdt å huske på.

Anonymkode: 0cf90...ff5

Skrevet
Soft mann skrev (Akkurat nå):

Ta en kopp kaffe da, ikke noe gale i det. Når du har gått på den samme plassen noen lørdager, så vil andre enslige legge merke til deg, eller rettere sagt dere legger merke til hverandre. Så da kan en ta kontakt etter å ha observert de litt

Jeg er en einstøing derfor jeg tenkte disse appene skulle være en god løsning😅ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en einstøing derfor jeg tenkte disse appene skulle være en god løsning😅ts

Tror faktisk de er verst for de som du kaller einstøinger. 
ingen er egentlig det, vi er flokkdyr, vi liker å være med andre. Men alle er forskjellige der. Noen liker å være masse med andre. Eg føler litt på at etter jobb så har eg ikke behov for å få besøk eller gå i besøk.

eg trivest å slappe av hjemme. Men gleder meg til kjæresten kommer på besøk

Skrevet
Soft mann skrev (1 time siden):

Tror faktisk de er verst for de som du kaller einstøinger. 
ingen er egentlig det, vi er flokkdyr, vi liker å være med andre. Men alle er forskjellige der. Noen liker å være masse med andre. Eg føler litt på at etter jobb så har eg ikke behov for å få besøk eller gå i besøk.

eg trivest å slappe av hjemme. Men gleder meg til kjæresten kommer på besøk

Jeg synes det beste som er er å være alene. Mistrives i flokk

Anonymkode: 657aa...809

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det beste som er er å være alene. Mistrives i flokk

Ja må være en liten flokk for eg skal trives, men 4-6 personer får eg til å ha de greit med. 
men selvsagt 2 er optimalt syntes eg, er veldig koselig når vi sitter i sofaen og bare snakker.

hvor gammel er du ish?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er for lite kritisk. Du stiller for få og for lave krav.

Poenget er ikke å snakke med alle. Det har ingen verdi å forsøke få folk til å endre sin valgte adferd.

Poenget er å så raskt som mulig (helst med bilder og tekst, gitt antagelsen dette er en app) gitt sile ut så mange som mulig så raskt som tenkelig mulig. Fortrinnsvis før de kontakter deg i det hele, men i alle fall skal du ha som mål å sile ut 100% som utviser noen form for ubehagelig, masende, rar eller bekymringsfull adferd etter 1-2 meldinger. Og, nei, du behøver ikke svare dem. De har ansvar for seg selv. De velger seg uønsket adferd - de tåler konsekvensene helt fint (de liker dem ikke, men det er irrelevant).

Og, ja, dersom du har bilder på din profil som også er på ethvert av dine andre sosiale medier vil de finne deg, gitt innsats. 

Anonymkode: 8104b...f82

Dette.

Dette er en av de viktigste grunnene til at så mange ender opp med å bli frustrert i datingprosessen: De siler ikke ut tidlig i prosessen. Det er liksom da man skal vise seg fra sin beste side, og hvis de virker som raringer eller er useriøse allerede da, hvordan er de da når de har fått et bein innafor og har blitt varm i trøya?

Anonymkode: a44aa...abe

• Nyttig 1
Skrevet

Gale menn må slutte å date. 

Anonymkode: 45dd1...a7c

Skrevet

Opplever det samme og det er fordi jeg sliter med grensesetting og er redd for å såre. Har begynt å ignorere for egen sikkerhet, forsøkte å sette grenser nylig og ble bare møtt med motstand og forsøk på å overtale meg så nå er det stillhet fra meg. Var uvant i begynnelsen men er glad for det nå. Vi skylder ingen vår helse og trygghet fordi vi er redd for å såre. Og det utnytter disse mennene. Du har ikke ansvar for dem, de trenger terapi og ikke en kjæreste de har tvunget seg på. 

Anonymkode: ab699...444

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

glemte å føye til, det er ikke noe poeng i å sette grenser for disse mennene for de mangler allerede sperrer og all kontakt fra deg tar de som grønt lys, så ignorer og that’s it. Opplevde en i sommer som sendte selfie i bar overkropp ETTER jeg tryglet han om å la meg være i fred. Er ikke vits å kommunisere med gale menn. 

• Hjerte 1
Skrevet

Menn som er gale ønsker ofte å finne snille   jenter med bra selvtillit som har vanskeligheter med å sette grenser. For de kan  senere knekke deres selvtillit med deres galskap. Mye rart på tinder også

Anonymkode: 3b6ed...016

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Opplevde en i sommer som sendte selfie i bar overkropp ETTER jeg tryglet han om å la meg være i fred. Er ikke vits å kommunisere med gale menn. 

Ikke trygle, ignorer, blokker, og presser de seg på, så ta en telefon til politiet. 

Anonymkode: 310cd...e1f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor finner du disse noe spesielle mennene?

Anonymkode: 79fbf...5d7

Skulle tro det var på kg 😅

Anonymkode: 4da15...f52

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Okei, jeg er redd for å såre noen, så derfor jeg holder samtalen i gang litt lengre enn jeg ønsker. 
Men jeg må rett og slett bare stoppe med engang jeg kjenner at dette ikke er for meg, bli tøffere. Ts

Kanskje, men jeg har veldig god selvtillit, jeg liker bare ikke å såre noen. Ts

God selvtillit innebærer også å sette grenser for seg selv. Å holde i gang noe på bekostning av seg selv er ikke god selvtillit. God selvtillit er blant annet å kjenne sine egne grenser, og være trygg nok til å si nei og stå i det valget. 

Anonymkode: e8312...37f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tinder, og andre apper. Mange er så intense, største tabben jeg har gjort er når jeg følte at dem har vært bra og lagt dem til snapp. Dem stopper aldri og blir ufine når jeg sier jeg ikke er interessert lengre, mange av dem vil møtes hele tiden. Har aldri ligget med noen jeg har blitt kjent med, jeg er ærlig fra begynnelsen av at jeg aldri ligger med noen før jeg vet det er seriøst. Ts

Hvorfor sletter du ikke og blokkerer? Ikke så vanskelig. 

Anonymkode: 992cd...d55

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fellesnevneren her er deg. Terapi er kanskje også noe du bør vurdere, for som du skriver, noe gjør du feil. Kanskje utstråler du mangel på selvtillit? 

Anonymkode: 0cf90...ff5

Ja, selvfølgelig er det TS som må gå i terapi 🙄 Du har aldri vært på Tinder eller andre dating apper? Nå skal jeg ikke generalisere, men det er ekstremt mye rart der. Mange ensomme og usikre menn som søker sosial kontakt.

Anonymkode: 44bc4...6fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri ha jobben på profilen på en datingapp, feks noen skriver navnet på firmaet de jobber i, og ha heller ikke stedet du bor på profilen din. Ikke si eksakt hvor du skal til en du ikke kjenner så godt. Har man ikke så lyst til å fortsette å snakke med en person eller får en dårlig magefølelse - ikke snakk mer med de. Trenger ikke være frekk osv men vanlig avvisende, eller bare slutte å gi respons uten å forklare så mye. Noen menn blir jo trigget av det også .Gir de seg ikke- så kan man blokkere de. 

Anonymkode: 96545...a7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skulle ønske jeg visste bedre før jeg ble sammen med eksen min. Jeg avviste flere ganger men han ga ikke opp, var jo for så vidt kjekk også. De gir ikke opp, sånne menn. Og ja, de elsker snille jenter og jeg var vel jackpot siden jeg er attraktiv også. Endte jo opp med å flytte inn etter kort tid så fikk vi ett barn. Jeg er skremt. Han virker tilsynelatende normal da, har funnet ny og alt. ,en jeg sitter aleine igjen, skremt av opplevelsen. Menn er skummel. Og jeg er som en magnet for sånne menn. 

Anonymkode: 19601...206

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skulle ønske jeg visste bedre før jeg ble sammen med eksen min. Jeg avviste flere ganger men han ga ikke opp, var jo for så vidt kjekk også. De gir ikke opp, sånne menn. Og ja, de elsker snille jenter og jeg var vel jackpot siden jeg er attraktiv også. Endte jo opp med å flytte inn etter kort tid så fikk vi ett barn. Jeg er skremt. Han virker tilsynelatende normal da, har funnet ny og alt. ,en jeg sitter aleine igjen, skremt av opplevelsen. Menn er skummel. Og jeg er som en magnet for sånne menn. 

Anonymkode: 19601...206

Jeg har også opplevd å flytte inn med farlige menn jeg har sagt nei til flere ganger. 

Nå har jeg gått i terapi og funnet ut at pga vold i oppveksten så var jeg redd for å holde på grensene mine. Og sånne folk elsker snille, pene damer som de kan tråkke over grensene til. Det betyr at du er underdanig og det er jo drømmedama deres. 

Du må lære å sette grenser og holde på de. Gå i terapi hvis du tror du trenger de. En dame med grenser og kjærlighet for seg selv hadde aldri endt opp med sånne folk.

Anonymkode: 13851...e82

• Nyttig 1
Skrevet
Soft mann skrev (På 15.11.2025 den 13.20):

Ja må være en liten flokk for eg skal trives, men 4-6 personer får eg til å ha de greit med. 
men selvsagt 2 er optimalt syntes eg, er veldig koselig når vi sitter i sofaen og bare snakker.

hvor gammel er du ish?

Jeg er 55. Er skilt fra en trivelig mann. 2 voksne barn. Er ferdig med forhold og sex. Trives veldig godt alene. Null interesse for å være 2. Har gode venner jeg treffer iblant og godt forhold til mine barn, selv om de nå bor langt unna. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...