Gå til innhold

Dra timer ned til en fyr for date?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Møtes på halvveien først- et nøytralt sted. Senere hvis man liker hverandre godt så kan  dere bytte på å dra hjem til hverandre, slik at det ikke er kun den ene Som må reise langt. Å be noen reise to timer til de på første date er «low effort» og føler at en mann da ikke er så seriøs.

Anonymkode: a41f2...1cd

• Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste 14 timer med fly for å se en jeg var forelsket i 😅 2 timer med tog hadde jeg absolutt gjort. Men - hadde foretrukket at han kom til meg først om det var første møte. 

Anonymkode: b3442...7a6

Skrevet

Please TS, ikke gjør det!

Han setter deg allerede nå i en kjip situasjon, der DU må bruke masse tid og slite deg ut med reising for å treffe han. Han kan bare sitte hjemme og vente og ikke løfte en finger for å treffe deg. Dessuten, hva om han er en skikkelig drittsekk som ikke er verdt 5 sekunder av din tid? Hva om han er farlig? Vi kvinner er dessverre mer sårbar i en sånn situasjon, så hvis en mann er virkelig genuint interessert, så hadde han reist for å treffe deg. 

Jeg hadde ALDRI gjort det. I verste fall møtes på halvveien om begge er like interessert. 

Tenk egen sikkerhet👌

• Nyttig 6
Skrevet

Første treff så langt unna synes jeg man kan møtes på halvveien og gjøre noe dom gjør at man får pratet sammen og blir litt kjent. 

Typen min bor 2,5 timer unna meg. Vi møttes på halvveien første date. Eller jeg kjørte 1 time og han 1,5. Vi var på kanotur ved et stort vann. og fikk pratet masse. Hadde med oss litt niste. Anbefaler heller en sånn type date. Tur i skogen, en aktivitet av noe slag - discogolf, eller noe annet ute. Evt gå en liten tur opp til en hytte med servering, der er det flere folk om man vil se an personen før man er helt alene. 

Anonymkode: 37725...53c

• Liker 2
Skrevet

Det er bare si det som det er, du synes det er for langt å dra for en kinodate der dere ikke kan bli bedre kjent. 

Det er ikke sikkert han tenker at det er noe stor sak, det er ikke sikkert han tenker at noen vil synes det er lang reisevei. Vi alle kan vel slenge ut noen forslag til ting vi har lyst å gjøre uten å gjøre en analyse av om det kanskje er komplisert for andre...? 

Vil du ikke dra på kino der, takk nei, og kom med ett mot-forslag. Ikke bruk hundre år på å overtenke og overnanalysere noe så enkelt som en forespørsel om kino-date. 

Anonymkode: 7e0e3...2c1

• Liker 1
Skrevet
micromaya skrev (På 14.11.2025 den 19.32):

Han høres ut som en som bare ønsker seg en enkel date. Du må ta all jobben/kostnaden med å komme deg frem og tilbake. Og kino på første date – kan det egentlig kalles en date? Man blir jo ikke kjent med hverandre på kino?!

Jeg traff en gang en fin fyr på Tinder som bodde to timer unna. Han foreslo å møtes på halvveien, og spanderte lunsj. Det ble ikke noe mer mellom oss, men jeg har alltid tenkt at han dro et gentleman-kort der. Stjerne i margen, tenker bare bra om han.

Med den erfaringen jeg har i bagasjen nå ville jeg ha droppet den daten om jeg var deg. Særlig når det er en du strengt tatt ikke kjenner noe særlig?

Gentleman ville jo dratt hele veien, ikke halve veien 

Anonymkode: 415b9...aa6

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig IKKE 

Anonymkode: 415b9...aa6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har han bil? Tenker at den det er enklest for kan komme. Dvs. kjører han på en time mens du må ta to timer kollektiv så kan han ta turen. Eller så møtes man på halvveien (om det finnes noe å gjøre halvveis 😄).

Jeg er så moderne at det ikke er noen automatikk i at mannen skal reise; kan jo være hun bor i ei lita bygd uten en café en gang mens han bor i by/tettsted. Jeg inviterer ikke hjem til meg første date, uansett, ikke ut i marka uten folk rundt heller, eller biltur. Er bittelitt paranoid, ingenting som gjør at jeg er alene før jeg ser hvordan han er.

Kino er jo uansett en håpløs første date om man knapt har snakket sammen før. Så kommer det en klein arm rundt skulderen, eller han vil holde hender, midt i filmen fra en man ikke vet om man liker en gang 😅 Kaffe og/eller en rask matbit, eller gå en tur der det finnes folk er bedre. Blir det kollektiv ville jeg hatt klart for meg når neste går i tilfelle det blir kortvaring.

Anonymkode: ce01b...a1f

• Liker 1
Skrevet

Det gjør jo at du virker noe desperat, eventuelt litt nøden….
Gjør deg litt kostbar da! 

Anonymkode: 0ecf2...c6c

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 17.51):

Jeg reiste 14 timer med fly for å se en jeg var forelsket i 😅 2 timer med tog hadde jeg absolutt gjort. Men - hadde foretrukket at han kom til meg først om det var første møte. 

Anonymkode: b3442...7a6

Jeg gjorde det samme, reiste 20 timer med fly for å treffe hun som nå er min kone. 😊

Anonymkode: 1b1e3...3d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 19.29):

Om kino ikke er bra nok, hva er godt nok, og hva forventer du?

Det bør du kommunisere til han, ikke 2 100 andre ukjente på internett.. 

Anonymkode: 056c6...fd7

Ikke nevn noe på kg og det blir lagt ned.

Anonymkode: 9479a...9b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 19.10):

Blitt bedt på date av en fyr langt unna, og han sier jeg skal komme ned. Jeg har ikke bil og dette er ca 2t unna med tog/bil.

Skal også nevnes at han inviterte til å gå på kino som første date og merker jeg ikke er gira å sitte på et tog i 2t for det. Hadde ikke vært noe stress om det var en jeg hadde snakket mer med, kjent litt mer, men vi har sjeldent snakket sammen.

Hva svarer man på sånt? 😛

Anonymkode: c4ed4...ceb

Han er ikke interessert. Hva er det med menn anno 2025? Merket det for noen få år siden da jeg var på Tinder: menn vil at kvinner skal komme til dem for noe uforpliktende og ha alt styret med utgifter/tidsbruken osv. Mens de skal bare sitte der og vente på at puleobjektet kommer rekende på ei fjøl. Så klager de etterpå at de er så ensomme og ikke "får pult". Fysj. Selvfølgelig svarer man "nei" på sånt. 

Anonymkode: c849c...e09

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 19.30):

Jeg flørtet med en fyr på nett en stund og reiste ca 250 mil for å bo hos ham ei helg. 

Vi har nå vært sammen i over tyve år.

Anonymkode: 36551...9a6

Å bo hos noen en helg er noe annet enn å dra på kino/puling før man drar hjem igjen.

Anonymkode: c849c...e09

• Nyttig 1
Skrevet

Den filmen bør være jævli god!

• Nyttig 1
Skrevet

Kino er det minst sosiale man kan finne på og totalt bortkastet tid som date.

Jeg dro 6 t for å møte min nåværende mann og bodde der hele helga, så reising i seg selv ser jeg ikke som et problem. Problemet er at du skal reise 2 t for å sitte 2 t i stillhet og bruke 2 t på å reise hjem igjen.

Anonymkode: 22ac5...31c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 19.21):

Hadde han vært interresert hadde han kommet til deg 

Anonymkode: 446a2...e8f

Hva er logikken i dette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 19.34):

Aw, det hørtes koselig ut 🥹 Det er gåp altså! Haha

Hadde det vært sånn her så kanskje, men har ikke vært noe flørting eller egentlig ikke mye snakking heller, før i dag.

Tror jeg hadde snakket litt lengre og ønsket en god snert med flørt og begynnende spenning og følelser før jeg hadde satt meg på toget i to timer. 

Anonymkode: a2791...01d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 19.22):

Det er akkurat det, jeg liker egentlig ikke sånt, men føler det er for mye å ønske sånt i disse tider 🙈 

Det å føle seg trygg er et absolutt minimum. Dersom man er veldig interessert, møtes man ca halvveis og finner på noe begge to vil gjøre.

Anonymkode: 5663d...74c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 19.10):

Blitt bedt på date av en fyr langt unna, og han sier jeg skal komme ned. Jeg har ikke bil og dette er ca 2t unna med tog/bil.

Skal også nevnes at han inviterte til å gå på kino som første date og merker jeg ikke er gira å sitte på et tog i 2t for det. Hadde ikke vært noe stress om det var en jeg hadde snakket mer med, kjent litt mer, men vi har sjeldent snakket sammen.

Hva svarer man på sånt? 😛

Excuse me - han sier du skal komme til ham. Nei vet du gjør du det så fremstår du som desperat (personlig mening) Vil han ha date så kan man vel møtes et sted på halvveien slik at begge strekker seg. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg reiste en gang tre timer med tog (hver vei) for å gå på kino med en fyr, og 21 år senere kan jeg fortsatt ikke se filmen Troy uten å skamme meg litt over hvor desp jeg var etter en date - attpåtil på bursdagen min🙄 Han sin innsats var å møte opp, kjøpe to billetter, ikke si et ord under hele filmen, si takk og hade etter filmen - min innsats var betydelig større. 

En annen gang satt jeg to timer på en buss fordi en fyr inviterte meg til seg, men han dukket aldri opp på busstoppet som avtalt. Tre dager senere tekstet han meg helt nonchalant og sa at han hadde glemt avtalen, reist på hytta, og der var det ikke dekning, så det var derfor han ikke hadde svart på meldingene mine🙄 Jada🙄

Utrolig nok lærte jeg av de to hendelsene, og ble gift med en som behandlet - og fortsatt behandler - meg som gull

Anonymkode: 45bd9...93a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...