Gå til innhold

Lærer i garderoben..

Fremhevede innlegg

Skrevet
lajlaj skrev (5 timer siden):

Når jentene har brukt så lang tid, så er det naturlig for han å anta at alle er påkledd. Ærlig talt. 

Dette her er jenter i puberteten, en alder hvor alt med kropp er flaut og kommer du ikke som mannlig lærer og bare buser inn! Da banker du i det minste på døra og sier ifra om at hvis de ikke kommer ut på f.eks. 10 min, så kommer du inn. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 14.48):

Dette hadde jeg tatt opp videre.

Der mine gikk både på barneskolen, ungdomskolen og på videregående hadde skolen regler at kun menn kunne gå inn for beskjed eller sjekke noe hos guttene og kvinner hos jenter.

Anonymkode: e149a...f88

Det går ikke her. Her har vi bare kvinnelige ansatte som kan være med på svømming. Her banker vi på, og rå roper vi inn. 

Anonymkode: a4617...e83

• Liker 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (4 timer siden):

Selvsagt ikke greit, uansett seksuell orientering.

Er ikke en gymlærers ansvar å passe på at elevene gjør seg ferdige til neste skoletime. 

Virker rart at evt. ny lærer til ny time skal ha forlatt de andre elevene for så å gå inn i en jentegarderobe. 
Vedkommende kunne bare gitt de fravær eller anmerkning for å ikke komme tidsnok.

Jo, det er det. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

på 1990-tallet og på begynnelsen av 2000-tallet, så var det faktisk helt normalt at en voksen satt i garderoben hele tiden. Så en mannlig lærer sitter i guttegarderoben, og en kvinnelig lærer sitter i jentegarderoben. 

men skjer det ett eller annet i en garderobe, så er det vel en lærer sin oppgave å undersøke om alt er i orden. Hva om en person hadde blitt slått ned av noen andre elever, og de hadde bare latt denne personen ligge igjen der. Eller en person somler veldig mye (sammenlignet med de andre elevene) og man derfor står helt alene igjen, når man for eksempel får en hjerne-blødning eller alvorlige problemer med hjertet.             

Anonymkode: 97346...bce

Ei jente i klassen fikk skadet tåen sin svært stygt, vi hadde mannlig lærer. Han kom ikke inn før alle var påkledd. Vi måtte hjelpe henne å få på seg klær før han ville komme inn. Dette var siste året på barneskolen. Jeg tror vi alle faktisk var mest forvanna over at han ikke kunne komme inn. De som ikke hadde klær på var klare til å ta håndkle rundt seg, men han nektet. Jeg kan fremdeles høre smertehylene hennes💔

Men i tilfellet ts nevner: ikke greit. 

Anonymkode: 34d63...d2e

• Liker 1
Skrevet
Surpompen skrev (4 timer siden):

dette er ikke greit! Selv går jeg i 8.klasse og vi har mannlig kontaktlærer hvis han hadde gått inn når vi dusja/skifta hadde jeg klikka!!! Men selvom de brukte lang tid må man huske at i tiden vi er i, er det ekstremt mye press på jenter om å se bra ut være tynn flink i fag ikke blø igjennom sminke seg og alt det……og vi er i puberteten så dette er overhodet ikke greit samtidig skal ikke dere foreldrene velge om dette er greit eller ikke det er ungdommene som opplevde det som skal, syns de det er greit sender dere det ikke inn og klager ikke, syns de det var ubehagelig og slemt klager dere. Det har overhodet ikke noe med å gjøre om han er homofil eller ikke gutt er gutt

Du kjære deg, tror du det du nevner her er noe nytt kun jenter i dag opplever? 

Det er mye vi foreldre velger for dere. Dere er barn, valg blir tatt for dere av en grunn. 

Jeg sier ikke at dette er greit, han burde banket på og ropt inn eventuelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ei jente i klassen fikk skadet tåen sin svært stygt, vi hadde mannlig lærer. Han kom ikke inn før alle var påkledd. Vi måtte hjelpe henne å få på seg klær før han ville komme inn. Dette var siste året på barneskolen. Jeg tror vi alle faktisk var mest forvanna over at han ikke kunne komme inn. De som ikke hadde klær på var klare til å ta håndkle rundt seg, men han nektet. Jeg kan fremdeles høre smertehylene hennes💔

Men i tilfellet ts nevner: ikke greit. 

Han burde mistet jobben. Det der er jo omsorgssvikt. 

Skrevet

Jeg er lærer på barneskolen. Hvis jeg har gymtimer med en klasse, er jeg i garderoben sammen med jentene. Det er også en mann (assistent eller lærer) i guttegarderoben. Jeg sitter dog ikke å stirrer på de nakne jentene som kommer ut fra dusjen, men jeg er i garderoben. 

Hvis jeg, hypotetisk sett, skulle hatt behov for å gi en beskjed til guttene, så hadde jeg banket på og bedt en påkledd gutt om å komme ut i gangen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tenker jeg også! Jeg tror det var mer traumatiserende for alle (og særlig henne) at det tok så lang tid før hjelp kom, enn om vi hadde stått der med håndkle rundt oss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og hadde han gått inn, hadde han risikert å miste jobben da også. Catch 22.

Anonymkode: 18cc2...f52

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

På vår skole er det skillevegg mellom elever og lærere. Det er alltid kvinnelig lærer i garderoben hos jentene og en mannlig hos guttene. De er bak skilleveggen og varsler barna om at nå er de der. Det har vært noen uheldige hendelser i noen klasser så det er forebyggende og for å trygge elevene. 

At en person av motsatt kjønn går inn er fullstendig uakseptabelt! Uansett legning. Det er til og med snakk om ungdommer. Ikke 8åringer.

Anonymkode: 122e2...835

• Liker 1
Skrevet

Nå har tenåringer av og til en tendens til å overdrive. Ofte er garderober laget slik at hvis man åpner døra, så ser man ikke rett inn til de somskifter og dusjer, men på en skillevegg. Så hvis han bare åpnet døra og ikke kunne se noen, for å be dem om å kjappe seg, ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 2fd72...21e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jo, det er det. 

13 år gamle elever er store nok til å passe klokken selv.

Har man kommet helt ut i november i et skoleår så har de fått med seg hvor lang tid det er i mellom gymtimen og neste skoletime.

Nå er de store nok til å klare å ta et minimum av ansvar for seg selv.

Skrevet

Virker som det blir blåst litt ut av proporsjoner. Han må få beskjed om å ikkje gjera det igjen. 

Anonymkode: 4917a...14b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kjære deg, tror du det du nevner her er noe nytt kun jenter i dag opplever? 

Det er mye vi foreldre velger for dere. Dere er barn, valg blir tatt for dere av en grunn. 

Jeg sier ikke at dette er greit, han burde banket på og ropt inn eventuelt. 

Skjønner at det har vært vanskelig for dere også jeg bare sier at det er fortsatt vanskelig for oss og mye press på utseende og politikere tror vi har det perfekt fordi foreldrene våre tjener passe mengde vi har mat og alt vi trenger men det er noe som utseende politikere ikke tenke på i dag er kanskje det vi tenker mest på er utseende og at vi faktisk ikke syns det er greit at han bare kommer inn og ser dem nakna

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Uenig. Dette er ikke barn i småskolealder som glemmer seg. 8. klassinger er store nok til å passe tiden. Kommer de for sent, så er det på eget ansvar. 

Anonymkode: bbb09...68f

Nei ikke nødvendigvis , har de svømming her så må de ta buss, lærere har ikke lov å bare dra fra elevene , det går da utover alle! Så hva du er uenig i skjønner ikke jeg 

Anonymkode: e7da0...d70

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Da må han få med seg en kvinnelig lærer som kan skynde på jentene. Når de er i dusjen og han venter har de brukt for lang tid. Så skal det sminkes og fikses. 
Vi hadde også en lærer som kom inn til oss og ba oss skynde oss. Han fikk pes tror jeg. Men de må følge med klokka 

Anonymkode: d1059...3c9

Skrevet

Klag til skolen. Jentene kan være så trege de vil uten at en mann kommer inn i garderoben. Slikt tar tid. At man kun har 15 minutter på seg er ikke forenelig med dusj, føning, påkledning og sminke.

Anonymkode: 652b6...60c

Skrevet
Grüner skrev (15 timer siden):

Dette her er jenter i puberteten, en alder hvor alt med kropp er flaut og kommer du ikke som mannlig lærer og bare buser inn! Da banker du i det minste på døra og sier ifra om at hvis de ikke kommer ut på f.eks. 10 min, så kommer du inn. 

Og for alt KG vet så har mannen bare stukket hodet inn i døra.

• Nyttig 1
Skrevet
Surpompen skrev (13 timer siden):

Skjønner at det har vært vanskelig for dere også jeg bare sier at det er fortsatt vanskelig for oss og mye press på utseende og politikere tror vi har det perfekt fordi foreldrene våre tjener passe mengde vi har mat og alt vi trenger men det er noe som utseende politikere ikke tenke på i dag er kanskje det vi tenker mest på er utseende og at vi faktisk ikke syns det er greit at han bare kommer inn og ser dem nakna

Om alt dagens unge bryr seg om er utseende, så er det på tide å koble av internett.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde en mannlig lærer på ungdomsskolen som var homofil, han gikk ikke inn hos jentene. Bare hos guttene i garderoben. Han fikk sparken pga det og noe annet. 

Anonymkode: 02911...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...