Gå til innhold

Lærer i garderoben..

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ville det vært noe bedre med en homofil lærer i guttegarderoben? 

eller en lesbisk lærer i jentegarderoben?    

Anonymkode: 97346...bce

Hæ?

Legning er jo helt uvesentlig! Jeg reflekterer aldri over folks legning, gjør du?

Anonymkode: 9fa0b...bf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit!!

Anonymkode: fafe2...31a

Skrevet

😂😂😂😂😂

Anonymkode: fd99e...3e5

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er homofil mann, og uansett legning går ikke mannfolk i jentegarderoben. Og ikke kvinner i guttegarderoben.

Anonymkode: a3bd9...1e4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er homofil mann, og uansett legning går ikke mannfolk i jentegarderoben. Og ikke kvinner i guttegarderoben.

går du noen gang inn i guttegarderoben da?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 14.39):

Hei.

Har en datter i 8.klasse.  Etter svømming kom læreren inn i garderoben (fordi han syntes de brukte for lang tid) Flere sto i dusjen, noen kledde på seg. Jentene synes dette var ubehagelig. Men han er homofil, og da var det visst ikke så farlig..  Tanker? Er dette innafor?

Anonymkode: 1b50e...83b

Selvsagt ikke greit, uansett seksuell orientering.

Er ikke en gymlærers ansvar å passe på at elevene gjør seg ferdige til neste skoletime. 

Virker rart at evt. ny lærer til ny time skal ha forlatt de andre elevene for så å gå inn i en jentegarderobe. 
Vedkommende kunne bare gitt de fravær eller anmerkning for å ikke komme tidsnok.

• Nyttig 1
Skrevet

ikke greit

Anonymkode: bbb09...68f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men altså brukte de lang tid så må de jo få beskjed 

Anonymkode: e7da0...d70

Uenig. Dette er ikke barn i småskolealder som glemmer seg. 8. klassinger er store nok til å passe tiden. Kommer de for sent, så er det på eget ansvar. 

• Liker 2
Skrevet

Da har han vel strengt tatt ikke noe å gjøre i guttegarderoben heller...

Spøk til alvor. Hva skal han gjøre når jentene ikke kommer ut av garderoben til riktig tid da? Er ikke alle skoler som har to lærere av hvert kjønn å avse til svømmeopplæring. 

Da jeg gikk på skolen var det én lærer og han/hun måtte gå gjennom begge garderobene for å sjekke at alle dusjet med såpe. For min del var det like ubehagelig om det var mannlig eller kvinnelig, da det var rart å ha en voksen der.

Anonymkode: 96133...de4

• Liker 2
Skrevet

Hei.

Har en datter i 8.klasse.  Etter svømming kom læreren inn i garderoben (fordi han syntes de brukte for lang tid) Flere sto i dusjen, noen kledde på seg. Jentene synes dette var ubehagelig. Men han er homofil, og da var det visst ikke så farlig..  Tanker? Er dette innafor?

dette er ikke greit! Selv går jeg i 8.klasse og vi har mannlig kontaktlærer hvis han hadde gått inn når vi dusja/skifta hadde jeg klikka!!! Men selvom de brukte lang tid må man huske at i tiden vi er i, er det ekstremt mye press på jenter om å se bra ut være tynn flink i fag ikke blø igjennom sminke seg og alt det……og vi er i puberteten så dette er overhodet ikke greit samtidig skal ikke dere foreldrene velge om dette er greit eller ikke det er ungdommene som opplevde det som skal, syns de det er greit sender dere det ikke inn og klager ikke, syns de det var ubehagelig og slemt klager dere. Det har overhodet ikke noe med å gjøre om han er homofil eller ikke gutt er gutt

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke jeg som skrev det, men er det vanlig at læreren følger elevene i garderoben når de er så store? Det synes jeg virker pussig uansett kjønn, og flere vil nok synes det er ubehagelig at læreren ser de naken. 

Synes dette blir litt annerledes enn om de skulle slumpe til å treffe læreren (av samme kjønn da) i garderobe på badeanlegg, da er hen jo ikke der for å følge med på elever, men er det for å passe sine egne saker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har han vel strengt tatt ikke noe å gjøre i guttegarderoben heller...

Spøk til alvor. Hva skal han gjøre når jentene ikke kommer ut av garderoben til riktig tid da? Er ikke alle skoler som har to lærere av hvert kjønn å avse til svømmeopplæring. 

Da jeg gikk på skolen var det én lærer og han/hun måtte gå gjennom begge garderobene for å sjekke at alle dusjet med såpe. For min del var det like ubehagelig om det var mannlig eller kvinnelig, da det var rart å ha en voksen der.

Anonymkode: 96133...de4

På ungdomsskolen?! 

Enig i at det blir ubehagelig ja. De må kunne klare seg selv når de er så store. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå er ikke jeg lærer, men jeg bruker herregardrober når jeg må.

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Anonymkode: 1b50e...83b

100% ikke innafor på noe nivå. Det er av  denne grunnen at skolen jeg jobber på alltid har både menn og kvinner tilstede i svømmehallen. Er svømmelærer mann, så er badevakten kvinne og omvendt. Hadde klagd til skolen umiddelbart. 

Lærerens seksuelle legning har INGENTING med saken å gjøre på noe nivå. Han er mann, har INGENTING i jentegarderoben og gjøre på noe som helst tidspunkt. 

Anonymkode: 54d12...9ba

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ønsker å ta det opp med skolen,så tar du en hyggelig telefon til læreren eller ledelsen. Så spør du om hva som faktisk skjedde. Du må først få lærerens side av saken før du eventuelt tropper opp fly forbanna på rektors kontor, som andre foreslår her. Ungdom er kjent for å overdrive. Der jeg jobber så hadde en lærer i følge noen jenter løftet opp og kastet en elev i bakken. (Det var bare tull, han hadde fjernet eleven fra en farlig situasjon) Og jeg var i følge en mor en mobber fordi barnet deres ikke fikk gå på do når han reiste seg opp midt i undervisningen, gikk bort til meg og maste om å få gå på do, og jeg sa nei. (Nei, ingen diagnoser). 

Men å faktisk høre med læreren hva som hadde skjedd gadd de ikke. 

Anonymkode: e7b34...f97

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 18.27):

Herregud, legning er jo helt uvesentlig. Man går ikke inn i garderober for det motsatte kjønn. Punktum.

Jeg hadde laget en sak ut av det.

Motsatte kjønn?? Så det er greit at han går inn til de nakne guttene mener du? (Homofil mann er det forøvrig presisert også)

Anonymkode: 1f7ae...84b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 14.45):

Ikke innafor.

Dette burde tas opp med rektor tvert.

Anonymkode: cd3b2...e89

Hva om han definerer seg som en kvinne da? Eller som noe mellom mann og kvinne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Motsatte kjønn?? Så det er greit at han går inn til de nakne guttene mener du? (Homofil mann er det forøvrig presisert også)

Anonymkode: 1f7ae...84b

Selvfølgelig er det det! Menn kan gå inn i herregarderober.

• Liker 1
Skrevet

Det å gå inn i garderoben på den måten er ugreit og ikke riktig gjort av en lærer. Men jeg tenker det er helt greit at de får beskjed om å skynde seg hvis de brukte lang tid i dusjen/garderoben. Men det hadde vært mer hensiktsmessig å banke på døra og be dem skynde seg uten å faktisk gå inn i garderoben selv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...