AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #81 Skrevet 7. november 2025 tia_1975 skrev (1 time siden): Jobbreise! Er villig til å betale barnevakten det som trengs og var ute etter et ordentlig svar og ikke flåsete bemerkninger om at 4800kr er et passende beløp for ett døgn. Det er jo hinsides all fornuft - hvis noen får så mye betalt så melder jeg meg som barnevakt jeg og! det er omtrent 1,2mnok i året hvis man skulle hatt det som fast jobb Det er ingen som er villig til å betale en hinsides sum som dette for barnevakt. Jeg tjener omtrent halvparten av dette pr dag i min jobb. skal man betale 200 kr timen, må det være for de timene man er fysisk med barnet og man selv er våken. Så får man betale 1/3 del den sovende tiden og ingen ting den tiden barnet er på skolen. Anonymkode: 2f4e7...97b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #82 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen som er villig til å betale en hinsides sum som dette for barnevakt. Jeg tjener omtrent halvparten av dette pr dag i min jobb. skal man betale 200 kr timen, må det være for de timene man er fysisk med barnet og man selv er våken. Så får man betale 1/3 del den sovende tiden og ingen ting den tiden barnet er på skolen. Anonymkode: 2f4e7...97b Så du er villig til å betale 200*10+200*10/3 = 2700 pr døgn? Det er iallfall mer anstendig enn 1000 kr som flere foreslår. Anonymkode: d0893...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #83 Skrevet 7. november 2025 tia_1975 skrev (2 timer siden): Jobbreise! Er villig til å betale barnevakten det som trengs og var ute etter et ordentlig svar og ikke flåsete bemerkninger om at 4800kr er et passende beløp for ett døgn. Det er jo hinsides all fornuft - hvis noen får så mye betalt så melder jeg meg som barnevakt jeg og! det er omtrent 1,2mnok i året hvis man skulle hatt det som fast jobb Ærlig talt fantasisummen din med 1,2 millioner i året er useriøst. Da har du regnet at en person skal jobbe 5 døgn i uken hver uke hele året, og ha to dager fri. Det strider mot arbeidsmiljøloven på mange ulike måter, og din stilling ville vært over 200 %, du vil heller ikke eksistere i ditt eget liv. Ellers kan du bruke skatteunntaket ved å betale en person inntil 6000 kr i eget hjem. Er det tre døgn må må du tenke på skatt også. 4,8 k er ikke mye for hva du ber om. Skremmende at du undervurderer ansvaret du ber en annen person til å ta, samme med arbeidsmengden da du ønsker at personen skal legge til rette for lekser, måltider, legging skole etc. det er ikke bare å henge i huset ditt litt. Anonymkode: d3ca5...4fe 1
Aureka Skrevet 10. november 2025 #84 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 21.01): Jeg kjenner ingen som hadde latt en ungdom hatt ansvaret for barna og huset i et helt døgn. I alle fall ikke planlagt. 3 døgn som TS hinter til er i alle fall uhørt. Skulle noen ha passet mine barn i 3 døgn så hadde jeg krevd at det var voksne oppegående mennesker. Så 4800 for et døgn er plutselig ikke mye Det er mye som kan hende. Ungene kan bli skadet. Huset kan bli skadet Skolen kan plutselig ringe. Kanskje man må akutt på legevakta. Jeg er lavtlønnet men vet å sette penger til side. og jeg har lært å planlegge, og at kvalitet ikke er gratis. Har hørt alt for mange historier om folk som har valgt den billigste dem fant til å passe ungen, hvor det ble et helvete etterpå med opprydding i huset og unge som var totalt oversett for det var viktigere å se på TV og sitte på mobilen. Anonymkode: 28b6e...a95 TS har ikke sagt noe om at der er en ungdom. Uansett, lykke til med de som skal ha kr 15000 for å passe andres barn i tre dager. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #85 Skrevet 10. november 2025 Jeg er minste ufør, tar gjerne barnepass et døgn for 4800.- Ring mæ Ring mæ Ring mæ Anonymkode: 19856...2c4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå