Gå til innhold

Pris på barnevakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er TS programforpliktet til å være enig med alle svar bare fordi hun har spurt et spm? 

Ute i den store verden er du ikke helt vant med at folk kan være uenig med deg? 

Jeg syns også det høres helt hinsides ut det forslaget du kom med og enig med andre som har svart ca 1000 

Anonymkode: 256f7...d69

Jeg har ikke kommet med noe forslag 🙃

Anonymkode: 47b8b...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet
tia_1975 skrev (5 minutter siden):

Det er ingen som krever noen å ta fri fra verken studier eller annet, hvor henter du den ideen fra? 

Ikke normalt å ha barnevakt i et helt døgn? du har ikke barn du, du ER et barn, muligens en barnevakt selv:)) Kom tilbake om noen år når du selv sitter der med et par egne barn;))

Nå må du roe deg?! Hvorfor spør du i det hele tatt hvis du ikke tåler svarene?! 

Nei, jeg har ikke på 27 år trengt barnevakt et helt døgn, enda mindre i tre! Og hvis jeg hadde trengt det, så hadde jeg betalt vedkommende en rimelig pris. 

• For en ungdom (<18 år) som passer barn en kveld uten ekstraoppgaver: ca. kr 100-130/timen.

• For en voksen (18+ år) som skal passe barn, kanskje lage mat, legge dem, aktivisere: ca. kr 150-200/timen, avhengig av situasjon.

• For nattarbeid, overnatting eller mange barn: vurder høyere enn dette eller avtale fast sum for hele natten.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnevakt er en av de måtene en kan tjene på fra ung alder, få erfaring, for unge. 

Vi snakker å sitte barnevakt og ha ansvaret for ANDRE sine barn i et helt døgn.
Ikke måke snø i 1-2 timer.

Kan si så mye at for 25 år siden som tenåring tjente jeg 200 pr time med å rydde snø.
Og det var ikke jeg som satt prisen, det var det jeg fikk.

Anonymkode: 28b6e...a95

Skrevet
Gnå skrev (33 minutter siden):

Litt OT, men hengte meg opp i dette: Synes du virkelig man bør få mer lønn bare fordi man er travel? 

Nei, men har vedkommende tatt fri fra jobb, så bør vel det kompenseres?

Anonymkode: 44522...66d

Skrevet
tia_1975 skrev (18 minutter siden):

Var det jeg også tenkte, store barn, er jo ikke mye å gjøre for barnevakten annet enn å være til stede for de. Men blir uansett dyrt for tre døgn.. 6000kr

Personen skal lage middag , det skal gjøre lekser, det skal legges barn, lages frokost, lage skolemat og rydde , det er en god deo

• Liker 3
Skrevet

Barnevakt over natten koster minst 3000 kr, tenker jeg. Det er jo et stort ansvar. Men dere må så klart bli enige om pris og betingelser på forhånd

Anonymkode: 69894...a5b

• Liker 1
Skrevet

Hei Ts

Jeg tenker at å ha døgnansvar for andres barn er et stort ansvar.
•Det kan skje en ulykke
• De kan bli syke

•Det kan skje noe med boligen din

•Det kan være skole /barnehage ringer fordi barna har blitt syke der. 
Alt dette skal barnevakten håndtere. 

Ved døgnansvar bør personen være over 18 år, og da synes jeg kr 3500-4500,- ikke er for mye. 
Jeg tror du må skille mellom barnepass noen timer timesbetaling og døgnansvar. 

Det er også større ansvar med to barn enn med ett. 

Anonymkode: 78c43...5a9

• Liker 3
Skrevet
tia_1975 skrev (9 minutter siden):

Det er ingen som krever noen å ta fri fra verken studier eller annet, hvor henter du den ideen fra? 

Ikke normalt å ha barnevakt i et helt døgn? du har ikke barn du, du ER et barn, muligens en barnevakt selv:)) Kom tilbake om noen år når du selv sitter der med et par egne barn;))

For noen svar på deg , herlighet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her betaler vi ikke for barnevakt i et døgn nei.
Vi leverer dem til besteforeldre som gjør det gratis.

Så nei jeg er verken et barn eller barnevakt.
Så den hersketeknikken skal du bare dra lengre på bygda med.

De gangene vi trenger betalt barnevakt noen timer betaler vi nabojenta 250 pr time pluss fri tilgang til kjøleskapet.

Så jeg står inne for det.
Barn er dyrt.
4800 for barnevakt i et døgn er IKKE dyrt.

Ok, Det er lett å mene at 4800 er «ikke dyrt» når man aldri har trengt å betale det selv. Livet er billig når besteforeldre stiller opp gratis. Høres ut som du har funnet den perfekte balansen mellom gratis arbeidskraft og høye prinsipper. Imponerende, faktisk 😇

• Nyttig 3
Skrevet

Minimum 3000 tenker jeg , jeg fikk 3000 for en helg for 20 år siden 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi snakker å sitte barnevakt og ha ansvaret for ANDRE sine barn i et helt døgn.
Ikke måke snø i 1-2 timer.

Kan si så mye at for 25 år siden som tenåring tjente jeg 200 pr time med å rydde snø.
Og det var ikke jeg som satt prisen, det var det jeg fikk.

Og det at noen var så generøs med deg skadet tydeligvis ditt syn på penger og verdi. 

Anonymkode: a70fc...b81

Skrevet
tia_1975 skrev (1 minutt siden):

Ok, Det er lett å mene at 4800 er «ikke dyrt» når man aldri har trengt å betale det selv. Livet er billig når besteforeldre stiller opp gratis. Høres ut som du har funnet den perfekte balansen mellom gratis arbeidskraft og høye prinsipper. Imponerende, faktisk 😇

Jeg hadde glatt betalt mer en 4800 for døgnbasert barnevakt.

Så igjen dem hersketeknikkene dine må du dra lengre på bygda med.

Skrevet

Har TS sagt noe om hvilken relasjon barnevakten har til familien? Det har jo alt å si.

Er det en fremmed barnevakt, hadde jeg personlig ikke betalt før jeg kom hjem og så at barna fortsatt var i live 😅

Men ærlig talt, jeg hadde aldri overlatt ungene til en helt ukjent person uansett.

Så jeg må spørre: er dette et hypotetisk spørsmål, eller snakker vi om en faktisk situasjon her?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde glatt betalt mer en 4800 for døgnbasert barnevakt.

Så igjen dem hersketeknikkene dine må du dra lengre på bygda med.

Helt nydelig at du ville betalt enda mer! Da kan du jo starte et lite fond for oss som ikke har barnevakt med familierabatt. 

...Ingen hersketeknikk her, bare observasjon. Men skjønner det kan svi litt når noen pirker i regnestykket 😉

• Liker 2
Skrevet
tia_1975 skrev (9 minutter siden):

Så ekkel du er...

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men hun må jo betale nok til at noen skal ha lyst til å gjøre det. Da må det være nok til at barnevakten syns det er verdt å gå glipp av det han eller hun ellers gjør i disse timene, skole, annen jobb og så videre. 

Anonymkode: e8c83...630

Jeg vet ikke hva slags jobb du har eller i hvilket miljø du er oppvokst?  Men Kr 4800 for et døgn som barnevakt for barn i alderen 8-10 år som er på skolen, skattefritt?  Hoho, lykke til! Kjenner du virkelig noen som har fått den summen betalt? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
BareMay skrev (1 time siden):

200 kr timen.

På Sitly er det en haug som tar 120-140 kr timen. De mer erfarne tar over 140. Regner med at det er skattefritt, så 200 høres mye ut. Regner også med at det er noen som kjenner barna fra før, så det koster de mindre enn om det skulle vært mye nytt å sette seg inn i /mye som kan gå galt mtp relasjon til barna. 

2-3000 synes jeg er en ok betaling da, litt avhengig av alder, bekjentskap osv

Endret av anonymLala
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, men har vedkommende tatt fri fra jobb, så bør vel det kompenseres?

Anonymkode: 44522...66d

Hvorfor skulle en barnevakt ta fri fra jobben? hvilken jobb? Ser du for deg voksne mennesker over 25 år sitte barnevakt hos noen?

Barnevakter er stortsett ungdom under 25 år, typisk studenter som trenger noen ekstra kroner. De trenger da ikke ta fri fra noenting, de kan studere som vanlig, eller jobbe på andre jobber om de har det. Akkurat det samme som jeg bruker å gjøre - jeg sitter da ikke hjemme hele dagen å venter på disse barna når de er på skolen. Men er greit om barnevakten er hjemme til kl 14 men ikke et krav, er noe som barnevakten og barna selv måtte avtalt. 

• Liker 2
Skrevet
Aureka skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke hva slags jobb du har eller i hvilket miljø du er oppvokst?  Men Kr 4800 for et døgn som barnevakt for barn i alderen 8-10 år som er på skolen, skattefritt?  Hoho, lykke til! Kjenner du virkelig noen som har fått den summen betalt? 

Jeg kjenner ingen som hadde latt en ungdom hatt ansvaret for barna og huset i et helt døgn.
I alle fall ikke planlagt.
3 døgn som TS hinter til er i alle fall uhørt.
Skulle noen ha passet mine barn i 3 døgn så hadde jeg krevd at det var voksne oppegående mennesker.

Så 4800 for et døgn er plutselig ikke mye

Det er mye som kan hende.
Ungene kan bli skadet.
Huset kan bli skadet
Skolen kan plutselig ringe.
Kanskje man må akutt på legevakta.

Jeg er lavtlønnet men vet å sette penger til side.
og jeg har lært å planlegge, og at kvalitet ikke er gratis.

Har hørt alt for mange historier om folk som har valgt den billigste dem fant til å passe ungen, hvor det ble et helvete etterpå med opprydding i huset og unge som var totalt oversett for det var viktigere å se på TV og sitte på mobilen.

• Liker 1
Skrevet

Har et par spørsmål her.

1. Er barnevakten skoleelev eller student?
  2. Skal mor og far på jobbreise eller ferie? Hvis ferie, hva koster den turen/ ferien?

Anonymkode: fa9a0...760

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...