Gå til innhold

Pris på barnevakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har et par spørsmål her.

1. Er barnevakten skoleelev eller student?
  2. Skal mor og far på jobbreise eller ferie? Hvis ferie, hva koster den turen/ ferien?

Anonymkode: fa9a0...760

Det viktigste i mitt hode er om barnevakten kan kontakte foreldrene ved problemer. Er den muligheten der med at foreldrene kan avbryte og overta ansvaret igjen er det liten fare for at noe skjer

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klumpelumpen skrev (1 time siden):

Kommer an på alderen på barnevakten. Tilby en sum du synes er grei og hør hva barnevakten sier.

I kommunen får man betalt 1/3 av normal timelønn når det er hvilende nattevakt (som jeg ville kalt timene mens barna sover).

Jeg betaler en 15 åring i nabolaget 400 for en kveld (f.eks kl.18-00)

Her mener jeg du utnytter personen! 400 kr for 6 timer er på grensen til slaveri!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
anonymLala skrev (Akkurat nå):

Det viktigste i mitt hode er om barnevakten kan kontakte foreldrene ved problemer. Er den muligheten der med at foreldrene kan avbryte og overta ansvaret igjen er det liten fare for at noe skjer

Jeg tenker at om man skal sitte barnevakt i 3 døgn er det lite sannsynlig at mor og far kan komme hjem på kort varsel.
Høres ut som en jobbreise, eller ferie.

Anonymkode: 28b6e...a95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner ingen som hadde latt en ungdom hatt ansvaret for barna og huset i et helt døgn.
I alle fall ikke planlagt.
3 døgn som TS hinter til er i alle fall uhørt.
Skulle noen ha passet mine barn i 3 døgn så hadde jeg krevd at det var voksne oppegående mennesker.

Så 4800 for et døgn er plutselig ikke mye

Det er mye som kan hende.
Ungene kan bli skadet.
Huset kan bli skadet
Skolen kan plutselig ringe.
Kanskje man må akutt på legevakta.

Jeg er lavtlønnet men vet å sette penger til side.
og jeg har lært å planlegge, og at kvalitet ikke er gratis.

Har hørt alt for mange historier om folk som har valgt den billigste dem fant til å passe ungen, hvor det ble et helvete etterpå med opprydding i huset og unge som var totalt oversett for det var viktigere å se på TV og sitte på mobilen.

Hvis du ikke kjenner noen som hadde latt en ungdom passe barn et døgn, så sier vel det mest om hvem du kjenner.. Det skal også sies at det høres ut som du planlegger for krig, ikke barnevakt. Noen av oss klarer oss fint uten beredskapsplan og livvakt. Men anyways, «Kvalitet koster», sier du — joda, men det finnes grenser for hvor dyr paranoia skal være 😌

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at om man skal sitte barnevakt i 3 døgn er det lite sannsynlig at mor og far kan komme hjem på kort varsel.
Høres ut som en jobbreise, eller ferie.

Å hvis det er ferie, hadde det vært kjekt å vite hva foreldrene er villige til å betale for den kontra hva de vil betale for barnevakt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å hvis det er ferie, hadde det vært kjekt å vite hva foreldrene er villige til å betale for den kontra hva de vil betale for barnevakt. 

Vel. nå har ts nektet å fortelle hvorfor dem trenger barnevakt i 3 døgn
men er mer opptatt av å forsvare at dem ikke er villig til å betale en anstendig pris.

Så det finner vi nok ikke ut av.

• Liker 1
Skrevet
Aureka skrev (1 time siden):

En 16-17 åring får 132,50 som butikkansatt, i følge AI. Dersom vedkommende tjener over en viss sum, skattes det av den summen. 

Over 18 år er ca kr 180, med fem års ansiennitet er timelønnen kr 205

Så jeg vil si at kr 200 i timen for en barnevakt er hinsides mye!

Så du mener at den som passer to barn skal ha lavere lønn enn en som jobber i butikk? Jeg er helr uenig, men lavere lønn de timene barnevakten sover og de timene barna er på skolen synes jeg er greit. 200 kr timen de aktive timene, 100 kr for de resterende timene, 4000-5000 kr totalt.

Anonymkode: d0893...8a5

• Liker 1
Skrevet

men er mer opptatt av å forsvare at dem ikke er villig til å betale en anstendig pris.

Du har vel ikke krav på å vite noe som helst. 

Anonymkode: a70fc...b81

• Liker 2
Skrevet

Jobbreise! Er villig til å betale barnevakten det som trengs og var ute etter et ordentlig svar og ikke flåsete bemerkninger om at 4800kr er et passende beløp for ett døgn. Det er jo hinsides all fornuft - hvis noen får så mye betalt så melder jeg meg som barnevakt jeg og! det er omtrent 1,2mnok i året hvis man skulle hatt det som fast jobb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har vel ikke krav på å vite noe som helst. 

Er ikke jeg som har spurt om den infoen.
Så du får sitere rett person.

Er forresten spurt om dette av flere personer.
Jeg har ikke brydd meg om hvorfor TS trenger barnevakt i 3 døgn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS har da ikke nekten noe som helst! Travelt opptatt med å riste på hodet av disse flåsete svarene deres. Men det er jobbreise! 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke jeg som har spurt om den infoen.
Så du får sitere rett person.

Er forresten spurt om dette av flere personer.
Jeg har ikke brydd meg om hvorfor TS trenger barnevakt i 3 døgn.

Nei jeg svarte deg, for det var du som skrev at nå har ts nektet å fortelle. Så det er svar til deg. 

Skrevet
tia_1975 skrev (2 minutter siden):

Jobbreise! Er villig til å betale barnevakten det som trengs og var ute etter et ordentlig svar og ikke flåsete bemerkninger om at 4800kr er et passende beløp for ett døgn. Det er jo hinsides all fornuft - hvis noen får så mye betalt så melder jeg meg som barnevakt jeg og! det er omtrent 1,2mnok i året hvis man skulle hatt det som fast jobb

For 3 døgn hadde jeg tilbydt 4500 + mat. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For 3 døgn hadde jeg tilbydt 4500 + mat. 

fornuftig! 

Skrevet
tia_1975 skrev (1 time siden):

En barnevakt tvinges ikke til å sitte barnevakt, det velger de selv. Men du synes det er en passende pris altså? hmm..så når jeg nå trenger barnevakt i tre døgn så skal jeg ut med 14 400kr, høres det fornuftig ut?

Du velger selv å være borte fra barna så lenge også. Uavhengig av årsak til fraværet så kan du eventuelt bytte jobb til normal arbeidstid eller droppe det som er formålet med fraværet.

Det er stort ansvar å passe barn og her er det snakk om 24 timer ++. Da får du betale 200.- timen eller holde deg hjemme.

Anonymkode: 8d477...994

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du velger selv å være borte fra barna så lenge også. Uavhengig av årsak til fraværet så kan du eventuelt bytte jobb til normal arbeidstid eller droppe det som er formålet med fraværet.

Det er stort ansvar å passe barn og her er det snakk om 24 timer ++. Da får du betale 200.- timen eller holde deg hjemme.

Så løsningen din på barnevaktpris er altså å slutte i jobben? Interessant økonomisk strategi, det der. Men uansett, takk for livsrådene, men det var faktisk snakk om barnevakt, ikke karriereveiledning 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja? Det er jo en veldig langt barnevakt, og personen blir tvunget til å være borte fra sitt hjem og overnatte. 

Anonymkode: d3ca5...4fe

Når jeg jobbet som BPA hadde jeg betalt 20min pr time mellom 00.00-06.00. Det er ikke vanlig at man får like godt betalt når man sover, som når man er våken - Det ga en timelønn på 76 kr. Dette måtte de i tillegg betales skatt av. Barnevakt er som regel skattefritt og bør ikke lønnes etter samme sats som annet lønnet arbeid. Jeg mener 1500kr må holde. 

Anonymkode: 2f4e7...97b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
tia_1975 skrev (6 minutter siden):

Så løsningen din på barnevaktpris er altså å slutte i jobben? Interessant økonomisk strategi, det der. Men uansett, takk for livsrådene, men det var faktisk snakk om barnevakt, ikke karriereveiledning 😉

Frekk er du. Virker ikke som du er enig i noen svar, så da får du finne ut av dette selv. Det blir vel en veldig underbetalt barnepasser.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Når jeg jobbet som BPA hadde jeg betalt 20min pr time mellom 00.00-06.00. Det er ikke vanlig at man får like godt betalt når man sover, som når man er våken - Det ga en timelønn på 76 kr. Dette måtte de i tillegg betales skatt av. Barnevakt er som regel skattefritt og bør ikke lønnes etter samme sats som annet lønnet arbeid. Jeg mener 1500kr må holde. 

Anonymkode: 2f4e7...97b

Dette. Jeg hadde vært supert fornøyd med kr 1000 per døgn for dette. 

Men først og fremst spør barnevakten. Og gjerne si at du betaler mere hvis hun/han oppgir en veldig lav sum

Anonymkode: e52fc...d73

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette. Jeg hadde vært supert fornøyd med kr 1000 per døgn for dette. 

Men først og fremst spør barnevakten. Og gjerne si at du betaler mere hvis hun/han oppgir en veldig lav sum

Anonymkode: e52fc...d73

Ja, enig, tenker det er en god strategi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...