Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men da lurer jeg på hva du sitter igjen med av økonomisk verdi dersom du ikke eier noe, med mindre han i denne kontrakten har gått med på GI deg noe? 

Anonymkode: acb83...d96

Jeg betaler kun halvparten av felleskostnadene på leiligheten hans og ingen leie utover det, og får derfor spart 20.000,- hver måned som jeg har gjort i over ett år nå.

Anonymkode: 7dfdf...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det høres ikke ut som om du har råd når du bor i hybelen til foreldrenendine. 

Du flytter ikke inn til en mann i hans hus uten å sørge for at du kjøper deg inn og også eier. Dette handler om nødvendig og fornuftig økonomistyring. Så økonomisk evne til å eie kommer først, og ingen flytting inn til noen andre før det er på plass. 

Jeg har 33000/mnd, så det handler ikke om at jeg ikke har råd.

Anonymkode: f3052...83c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi det er forskjell på et par der den ene sitter på huset med den potensielle makten det kan føre med seg, og den passive verdiøkning det fører med seg, og det å leie hos en utleier man ikke er i et forhold med, men har en form for profesjonell relasjon med. Man trenger jo ikke å like utleier engang. Og om man leier et rom hos en venn så er hele utgangspunktet at dette er midlertidig frem til man skal finne seg noe eget å kjøpe, kanskje sammen med kjæresten sin. 

Om man ikke vil kjøpe seg inn i samboers hus så må man sørge for å kjøpe en annen bolig og leie ut. 

Det skal være en økonomisk balanse i dette når man er et par. Og så er det den potensielle makten som følger med. Det er mange kvinner som sitter og gråter etter samlivsbrudd, tre barn i skolealder og MÅ være den som flytter fordi han er eneste eier av huset. Og slikt skal ikke være gitt. Man skal begge potensielt ha mulighet til å ta over, og iallfall sitte igjen med avkastningen når den andre parten kjøper en ut. Eller sin del av avkastning om huset går på det åpne markedet. 

Det eneste som kan kompensere for å ikke eie bolig er isåfall en sparingsform som gir like bra avkastning. Men det skal man jo helst spare i i tillegg til å eie egen bolig. 

Men da lurer jeg på hva du sitter igjen med av økonomisk verdi dersom du ikke eier noe, med mindre han i denne kontrakten har gått med på GI deg noe? 

Noen ganger handler det om man KAN kjøpe seg inn, ikke om man vil. 

Men det du sier her, at det skal være en økonomisk balanse, så vil det si at TS som bor på hybel aldri kan finne seg en mann som eier bolig før hun selv har like bra økonomi? 
Vi som eier boliger kan ikke finne oss noen som leier, fordi vi vil ha for mye makt? 

Anonymkode: db0bc...34d

Skrevet

To ting, skal du etablere et nytt liv, med store endringer, for din datter. Så skal du være veldig sikker på at dette er rett. Ikke hopp inn i noe om du føler usikkerhet.

Det andre er at dersom du er helt helt sikker, så er det mye vanskeligere å flytte når ungen er begynt på skolen, og har fritidsaktiviteter og vennekrets i nabolaget. 

Anonymkode: c9365...3e0

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke glem det som er nevnt tidligere. Hvis forholdet suger og du vil ut, noe jeg kan garantere skjer fordi dere ikke kjenner hverandre og ikke gir dere tid til å bli kjent heller, så er datteren din stuck i en skolekrets langt unna. Enten river du henne vekk fra besteforeldre, som er de eneste som kan passe henne for deg nå dersom ting skjer (og tro meg. Ting skjer!) Eller så tvinger du henne inn til en fremmed mann som du ikke vet noe om, får henne på skole der han bor, og må bli eller rive henne opp fra venner og skole når forholdet ryker. 

Anonymkode: 1d739...948

Skrevet

Som noen andre skriver om bhg, venner og skole. Det er bedre for deg og datteren at dere bor på ditt hjemsted. Dere bør finne noe felles på ditt hjemsted. 

Anonymkode: ea957...156

Skrevet

45 minutter jo ingenting. Her jeg bor kan det godt være innenfor samme skolekrets.

Anonymkode: 746f4...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...