AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #1 Skrevet 6. november 2025 Jeg bor i hybelen til foreldrene mine med datteren min på 4 år. Har bodd der i noen år også møtte jeg drømmemannen for 1 år siden og han har hus og er bosatt 45 minutter unna. Foreldrene mine har et veldig godt forhold til datteren min og jeg vil flytte til han. Virker som de vil jeg skal være låst til denne plassen og jeg sliter med å ta det opp med dem at jeg vil flytte. Hvordan skal jeg gjøre dette? Vet det er mitt valg, men det sitter virkelig langt inne. Anonymkode: f3052...83c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #2 Skrevet 6. november 2025 Du forteller dem rett ut. Ditt liv, dine valg. Anonymkode: 38d99...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #3 Skrevet 6. november 2025 Du har ikke noe annet valg enn at du må snakke med dem om det. 45 min er ikke så langt og det som er viktigst av alt er at du har det bra, for det fortjener datteren din. De kan jo fint komme på besøk. Og ja, det er 100% ditt valg Anonymkode: 7dfdf...d36 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #4 Skrevet 6. november 2025 Ett år er for kort tid å flytte med noen. Datteren din først! Alltid henne. Vent minst 2 år og bli ordentlig kjent med denne fremmede mannen som potensielt sett kan skade barnet ditt mentalt for alltid, om ikke direkte så indirekte med å ødelegge deg. 45 min. er for langt unna besteforeldrene som er tryggheten. Ikke forhast deg inn i fengselet som samboerskap er, med en vilt fremmed person. Du vet virkelig ingen ting om han. Anonymkode: 1d739...948 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #5 Skrevet 6. november 2025 Det høres ikke ut som om du har råd når du bor i hybelen til foreldrenendine. Du flytter ikke inn til en mann i hans hus uten å sørge for at du kjøper deg inn og også eier. Dette handler om nødvendig og fornuftig økonomistyring. Så økonomisk evne til å eie kommer først, og ingen flytting inn til noen andre før det er på plass. Anonymkode: acb83...d96 2
Gjest Ramsay Street Skrevet 6. november 2025 #6 Skrevet 6. november 2025 Foreldre er alltid vonde å ha med å gjøre. Og som det blir skrevet over her, det er ditt liv. Liker ikke foreldrene dine det, er det deres problem. Ikke ditt.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #7 Skrevet 6. november 2025 Ingen mirakuløse fremgangsmåter her som fjerner alt ubehag, men jeg tipper de tar dette langt penere enn du tror. Jeg tviler vel på at foreldrene dine egentlig har tenkt at du vil leve hele livet på hybelen deres i utgangspunktet, tross alt. Dette ville skje en gang. 45 minutter er heller ikke så langt unna. Så høres det å ta med seg en fireåring ut av besteforeldrenes hybel og flytte inn hos ny partner flere mil unna fireåringens hjemsted etter bare ett år litt snaut ut, sånn i mitt hode. Men det er nå en annen sak enn hvordan man tar opp dette med foreldrene sine. Anonymkode: 38a4c...be9 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #8 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ett år er for kort tid å flytte med noen. Datteren din først! Alltid henne. Vent minst 2 år og bli ordentlig kjent med denne fremmede mannen som potensielt sett kan skade barnet ditt mentalt for alltid, om ikke direkte så indirekte med å ødelegge deg. 45 min. er for langt unna besteforeldrene som er tryggheten. Ikke forhast deg inn i fengselet som samboerskap er, med en vilt fremmed person. Du vet virkelig ingen ting om han. Anonymkode: 1d739...948 Høres ut som dette er skrevet av en person med mye bagasje. Samboerskap fengsel? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det høres ikke ut som om du har råd når du bor i hybelen til foreldrenendine. Du flytter ikke inn til en mann i hans hus uten å sørge for at du kjøper deg inn og også eier. Dette handler om nødvendig og fornuftig økonomistyring. Så økonomisk evne til å eie kommer først, og ingen flytting inn til noen andre før det er på plass. Anonymkode: acb83...d96 Det var da voldsomt til kontroll du skulle ha over en fremmed på nett. Vil du bestemme over henne? Jeg bor selv hos en mann jeg flyttet inn til etter 3 uker, eier ikke flisa i veggen her og er nå gravid. Null problem for vi skal kjøpe sammen etter hvert og man må tross alt satse på en mann og for å vinne kjærlighet og gjensidig tillit. Anonymkode: 7dfdf...d36 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #9 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som dette er skrevet av en person med mye bagasje. Samboerskap fengsel? Det var da voldsomt til kontroll du skulle ha over en fremmed på nett. Vil du bestemme over henne? Jeg bor selv hos en mann jeg flyttet inn til etter 3 uker, eier ikke flisa i veggen her og er nå gravid. Null problem for vi skal kjøpe sammen etter hvert og man må tross alt satse på en mann og for å vinne kjærlighet og gjensidig tillit. Anonymkode: 7dfdf...d36 Nei. Nei. Nei. Man skal sikre egen økonomi først. Og disse typiske kvinnetabbene er det utallige eksempler på ukentlig på dette forumet. Vi er i 2025, kvinnefella skal være lagt bak oss. Anonymkode: acb83...d96 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #10 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det høres ikke ut som om du har råd når du bor i hybelen til foreldrenendine. Du flytter ikke inn til en mann i hans hus uten å sørge for at du kjøper deg inn og også eier. Dette handler om nødvendig og fornuftig økonomistyring. Så økonomisk evne til å eie kommer først, og ingen flytting inn til noen andre før det er på plass. Anonymkode: acb83...d96 Hvorfor MÅ hun kjøpe seg inn? Man kan fint betale leie på lik linje som man ville gjort om man bodde for seg selv. Selvsagt må det være en fornuftig leie som dekker de reelle utgiftene, og ikke nedbetaling av lån Anonymkode: 4ad98...0dc 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #11 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som dette er skrevet av en person med mye bagasje. Samboerskap fengsel? Det var da voldsomt til kontroll du skulle ha over en fremmed på nett. Vil du bestemme over henne? Jeg bor selv hos en mann jeg flyttet inn til etter 3 uker, eier ikke flisa i veggen her og er nå gravid. Null problem for vi skal kjøpe sammen etter hvert og man må tross alt satse på en mann og for å vinne kjærlighet og gjensidig tillit. Anonymkode: 7dfdf...d36 Det er kanskje dramatisk, men på samme tid rett. Man kjenner ikke noen dypt etter kun et år. Jeg har vært i flere rettssaker som vitne fordi venninner av meg har opplevd vold fra sin partner. Jeg har IKKE en stor omgangskrets eller mange venner så når jeg kjenner flere tør jeg ikke tenke hvor utbredt dette egentlig er. Det er mange ofre som aldri anmelder eller sier ifra til noen, men heller velger å slite bak lukkede dører 😢. Anonymkode: 794e4...28d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #12 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kanskje dramatisk, men på samme tid rett. Man kjenner ikke noen dypt etter kun et år. Jeg har vært i flere rettssaker som vitne fordi venninner av meg har opplevd vold fra sin partner. Jeg har IKKE en stor omgangskrets eller mange venner så når jeg kjenner flere tør jeg ikke tenke hvor utbredt dette egentlig er. Det er mange ofre som aldri anmelder eller sier ifra til noen, men heller velger å slite bak lukkede dører 😢. Anonymkode: 794e4...28d Men det går ikke an å ta som utgangspunkt at dette er en voldelig mann. Å tilby hjertet sitt er å gjøre seg sårbar og det er en sjanse man må ta for å vinne kjærlighet. Anonymkode: 7dfdf...d36 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #13 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei. Nei. Nei. Man skal sikre egen økonomi først. Og disse typiske kvinnetabbene er det utallige eksempler på ukentlig på dette forumet. Vi er i 2025, kvinnefella skal være lagt bak oss. Anonymkode: acb83...d96 Du også, tar som utgangspunkt at man havner i kvinnefella umiddelbart. Alt handler om kommunikasjon og skriftlige avtaler. Her har vi samboerkontrakt selv om jeg ikke eier noe, og det er ikke noe problem her. Vi skal som sagt kjøpe sammen, og det handler om tillit i prosessen. Anonymkode: 7dfdf...d36
Blåtrå Skrevet 6. november 2025 #14 Skrevet 6. november 2025 Ikke flytt inn til han. Men flytt ut av foreldre når den tid kommer. 2
Brunello Skrevet 6. november 2025 #15 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Høres ut som dette er skrevet av en person med mye bagasje. Samboerskap fengsel? Det var da voldsomt til kontroll du skulle ha over en fremmed på nett. Vil du bestemme over henne? Jeg bor selv hos en mann jeg flyttet inn til etter 3 uker, eier ikke flisa i veggen her og er nå gravid. Null problem for vi skal kjøpe sammen etter hvert og man må tross alt satse på en mann og for å vinne kjærlighet og gjensidig tillit. Anonymkode: 7dfdf...d36 Situasjonen er en ganske annen når du har et barn fra før.
Brunello Skrevet 6. november 2025 #16 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei. Nei. Nei. Man skal sikre egen økonomi først. Og disse typiske kvinnetabbene er det utallige eksempler på ukentlig på dette forumet. Vi er i 2025, kvinnefella skal være lagt bak oss. Anonymkode: acb83...d96 Hun har ikke skrevet noe om leie. I utgangspunktet høres dette mer ut som manne-fella. At man betaler for en dame og hennes barn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #17 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men det går ikke an å ta som utgangspunkt at dette er en voldelig mann. Å tilby hjertet sitt er å gjøre seg sårbar og det er en sjanse man må ta for å vinne kjærlighet. Anonymkode: 7dfdf...d36 Selvfølgelig, men han kan være og det er en risk å ta når et barn er innblandet. Anonymkode: 794e4...28d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #18 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor MÅ hun kjøpe seg inn? Man kan fint betale leie på lik linje som man ville gjort om man bodde for seg selv. Selvsagt må det være en fornuftig leie som dekker de reelle utgiftene, og ikke nedbetaling av lån Anonymkode: 4ad98...0dc Fordi det er forskjell på et par der den ene sitter på huset med den potensielle makten det kan føre med seg, og den passive verdiøkning det fører med seg, og det å leie hos en utleier man ikke er i et forhold med, men har en form for profesjonell relasjon med. Man trenger jo ikke å like utleier engang. Og om man leier et rom hos en venn så er hele utgangspunktet at dette er midlertidig frem til man skal finne seg noe eget å kjøpe, kanskje sammen med kjæresten sin. Om man ikke vil kjøpe seg inn i samboers hus så må man sørge for å kjøpe en annen bolig og leie ut. Det skal være en økonomisk balanse i dette når man er et par. Og så er det den potensielle makten som følger med. Det er mange kvinner som sitter og gråter etter samlivsbrudd, tre barn i skolealder og MÅ være den som flytter fordi han er eneste eier av huset. Og slikt skal ikke være gitt. Man skal begge potensielt ha mulighet til å ta over, og iallfall sitte igjen med avkastningen når den andre parten kjøper en ut. Eller sin del av avkastning om huset går på det åpne markedet. Det eneste som kan kompensere for å ikke eie bolig er isåfall en sparingsform som gir like bra avkastning. Men det skal man jo helst spare i i tillegg til å eie egen bolig. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du også, tar som utgangspunkt at man havner i kvinnefella umiddelbart. Alt handler om kommunikasjon og skriftlige avtaler. Her har vi samboerkontrakt selv om jeg ikke eier noe, og det er ikke noe problem her. Vi skal som sagt kjøpe sammen, og det handler om tillit i prosessen. Anonymkode: 7dfdf...d36 Men da lurer jeg på hva du sitter igjen med av økonomisk verdi dersom du ikke eier noe, med mindre han i denne kontrakten har gått med på GI deg noe? Anonymkode: acb83...d96 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #19 Skrevet 7. november 2025 Synes 1 år er alt for tidlig når du har barn. Hvor godt forhold har han til barnet ditt? Anonymkode: dde13...db8
Rødvinsfilosofen Skrevet 7. november 2025 #20 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bor i hybelen til foreldrene mine med datteren min på 4 år. Har bodd der i noen år også møtte jeg drømmemannen for 1 år siden og han har hus og er bosatt 45 minutter unna. Foreldrene mine har et veldig godt forhold til datteren min og jeg vil flytte til han. Virker som de vil jeg skal være låst til denne plassen og jeg sliter med å ta det opp med dem at jeg vil flytte. Hvordan skal jeg gjøre dette? Vet det er mitt valg, men det sitter virkelig langt inne. Anonymkode: f3052...83c Om to år skal hun starte på skole. Da blir man veldig låst, og mange kvier seg for å flytte. Blir det slutt med kjæresten din så risikerer du å måtte bli boende på et sted hvor barnet ditt har blitt godt etablert med nye venner, skole og fritidsaktiviteter. Der du bor har du familien og datteren din har barnehage. Kan huset hans selges/leies ut? Kan dere finne en felles bolig i nærheten av der du bor i dag?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå