Gå til innhold

Hvilke kredittkort har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

GJelder å kjøpe ting som mest sannsynlig går opp på nyåret ja. Jeg var fristet til å kjøpe marsipan for alt sammen da fryseren er full, men det kommer jo gjerne til halv pris i januar hvis det er noe igjen 😆

Kjøpt noen pakker mel som nesten alltid er billigst før jul. Litt pålegg som ikke tar så mye plass i kjøleskapet. Noen firepakk brus fra Rema, de har fast pris som ofte går opp i januar. Men er litt rart egentlig, når man går inn for å handle for mye er det plutselig vanskelig å få summen høy nok (og samtidig klare å bære alt hjem) 😆

Den teksten fra Avida er vel utformet sånn at man ikke trenger å handle for over 500 hver gang, eller? Så lenge det er minst tre kjøp og 1500 til sammen? 

Anonymkode: 8b0fe...a4f

Ja, egentlig rare de 2 alternativene...men her blir det nok 5-6 handler med total på over 1500. Mulig denne cashbacken kun går ut til dem som bruker kortet veldig lite i hverdagen. Jeg bruker det stort sett kun til store handler på 5-10000+ der jeg da primært er ute etter å utnytte 100-dagers prisgaranti.

Mulig Avida vil lære meg å bruke kortet mer🤭. Uansett tjener de fint lite på meg.

Anonymkode: 85e90...ed6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, egentlig rare de 2 alternativene...men her blir det nok 5-6 handler med total på over 1500. Mulig denne cashbacken kun går ut til dem som bruker kortet veldig lite i hverdagen. Jeg bruker det stort sett kun til store handler på 5-10000+ der jeg da primært er ute etter å utnytte 100-dagers prisgaranti.

Mulig Avida vil lære meg å bruke kortet mer🤭. Uansett tjener de fint lite på meg.

Godt mulig, jeg har bare brukt kortet et par ganger da jeg måtte reservere et hotell frem i tid og det kortet var det eneste med lang nok utløpsdato. Ja, de håper nok at vi fortsetter å bruke det, nå må vi i hvert fall fortsette å bruke det til vi har brukt cashbacken.

Men gratis penger er gratis penger. Og får jo en liten halvprosent med cashback ellers, det samme som Norwegian. Lurer forresten på om den cashbacken er innbakt i de 500 eller ikke? Dvs handler man for 1500, får man da 500, eller 507,5? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt mulig, jeg har bare brukt kortet et par ganger da jeg måtte reservere et hotell frem i tid og det kortet var det eneste med lang nok utløpsdato. Ja, de håper nok at vi fortsetter å bruke det, nå må vi i hvert fall fortsette å bruke det til vi har brukt cashbacken.

Men gratis penger er gratis penger. Og får jo en liten halvprosent med cashback ellers, det samme som Norwegian. Lurer forresten på om den cashbacken er innbakt i de 500 eller ikke? Dvs handler man for 1500, får man da 500, eller 507,5? 

Vil tro den kommer i tillegg. Kortet er jo ellers bra på Dealpass, kan dra opptil 25% rabatt der om en er litt om seg.

Ja, blir litt rart å ha et kredittkort med positiv saldo etter at de betaler ut de 500🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil tro den kommer i tillegg. Kortet er jo ellers bra på Dealpass, kan dra opptil 25% rabatt der om en er litt om seg.

Ja, blir litt rart å ha et kredittkort med positiv saldo etter at de betaler ut de 500🤭

Det er sikkert litt psykologi i det der, at så lenge man har noen kroner pluss så fortsetter man å bruke kortet. Men virker ikke uten videre på meg, jeg hadde 17 kroner der i månedsvis 😅

Vanligvis bruker jeg Morrowkortet, men har makset rabatten der det siste året.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sikkert litt psykologi i det der, at så lenge man har noen kroner pluss så fortsetter man å bruke kortet. Men virker ikke uten videre på meg, jeg hadde 17 kroner der i månedsvis 😅

Vanligvis bruker jeg Morrowkortet, men har makset rabatten der det siste året.

Ja, sjansen for at man handler noe for mer enn 500 er jo der når man skal bruke dem. Og da kan en pådra seg renter og Avida blir happy😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, sjansen for at man handler noe for mer enn 500 er jo der når man skal bruke dem. Og da kan en pådra seg renter og Avida blir happy😂

De sparer nok inn et sånt stunt lett, av de som nå handler for 1500-3000 er det garantert noen som ender opp med å betale 30% rente. Men bra for oss andre da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De sparer nok inn et sånt stunt lett, av de som nå handler for 1500-3000 er det garantert noen som ender opp med å betale 30% rente. Men bra for oss andre da. 

Jada. Den dagen jeg betaler 1 krone i renter på et kredittkort vil nok aldri komme.

Skrevet

Bruker platinum A+. Sjeldent i bruk, men gjerne for større regninger, reiser osv.

Anonymkode: 7941f...163

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jada. Den dagen jeg betaler 1 krone i renter på et kredittkort vil nok aldri komme.

Har du noen tips til ting jeg kan kjøpe som er nyttige, lette å bære, tar liten plass og ikke må i fryser/kjøleskap? Begynner å gå tom for ideer og må bruke for rundt 400 til. Har tenkt på supper og sauser, og kanskje en god gammeldags toalettpapirhamstring. Men ting virker plutselig så billige nå som jeg må opp i en gitt sum 😆 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du noen tips til ting jeg kan kjøpe som er nyttige, lette å bære, tar liten plass og ikke må i fryser/kjøleskap? Begynner å gå tom for ideer og må bruke for rundt 400 til. Har tenkt på supper og sauser, og kanskje en god gammeldags toalettpapirhamstring. Men ting virker plutselig så billige nå som jeg må opp i en gitt sum 😆 

En julegave? Den er jo gratis😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En julegave? Den er jo gratis😉

Jeg er ferdig med julegavene, nå shopper jeg bare til meg selv 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Alt med lang holdbarhet vil det som regel lønne seg å handle på tilbud. For toalettpapir så kjøper jeg alltid et års forbruk på sekkesalg. På samme måte er alltid ting som tannkrem, hermetikk, tacotilbehør ++++ veldig ofte på gode kampanjer. 

Det er på slike ting man ofte blir lurt når man "må" bruke penger. 

Anonymkode: c09ce...7bb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 22.35):

Har ingen, aldri hatt, ikke planer med å skaffe det heller, har man ikke penger så har man heller ikke råd

Anonymkode: fb3f2...5f4

Jeg har flere kredittkort, men har aldri betalt en regning for sent. 

Det er nettopp når man har penger, det kan være lurt med kredittkort. Enda et eksempel på at det er billigere å være rik enn fattig. 

Anonymkode: caecb...56c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alt med lang holdbarhet vil det som regel lønne seg å handle på tilbud. For toalettpapir så kjøper jeg alltid et års forbruk på sekkesalg. På samme måte er alltid ting som tannkrem, hermetikk, tacotilbehør ++++ veldig ofte på gode kampanjer. 

Jeg kjøper toalettsaker, såper, tørkeruller-dopapir, vaskemidler, hermetikk, mel (oppbevares i fryseren) og andre tørrvarer en eller to ganger i året. 

Nå har Coop 40 % på kaffen jeg bruker, har handlet så jeg har til neste jul. 

Genialt for meg som hater å gå i en butikk. 

Anonymkode: caecb...56c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har stort sett kjøpt ting nå som sjelden eller aldri er på tilbud, eller som er på tilbud akkurat nå (feks mel). Et års forbruk av toalettpapir hadde jeg ikke klart å bære hjem 😅 Men nå er jeg i mål og har handlet for i overkant av 1600 på tre kjøp.

Remas Æ (eller sluttet vel å hete Æ på et tidspunkt) er mye som du beskriver, man får "personlig" tilbud på noe som er på full pris den uken, og så er det en større ordentlig rabatt uken etter når man allerede har handlet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...