Gå til innhold

Hvilke kredittkort har dere?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Setter over penger før jeg bruker det, bare tull å trekke det på minus. 

Anonymkode: 844e5...751

Hvorfor?

Du taper på å ikke utnytte muligheten for rentefritt lån - penger som ellers ville hatt avkastning.

Anonymkode: c09ce...7bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ingen, aldri hatt, ikke planer med å skaffe det heller, har man ikke penger så har man heller ikke råd

Anonymkode: fb3f2...5f4

Tull. Har penger i banken, men bruker kredittkort til alle kjøp. Har man ikke kredittkort sier man også nei til gratis penger. 

Selv bruker jeg Bank Norwegian og flyr  på en tur i året med bonuspoengene✈️

• Liker 2
Skrevet

Bank Norwegian (har ikke brukt på 3 år) Esso mastercard. Brukes, men står alltid i null den 1. i hver måned.

Anonymkode: 72fb7...241

• 1 måned senere...
Skrevet

Har flere fått den dealen fra Avida med 500 i cashback hvis man handler for gitte summer? Fikk det på e-post, men stusser på at det ikke står noe på nettsidene. 

Anonymkode: 8b0fe...a4f

Skrevet

DNB Saga Mastercard upgrade for de 20.000 nivåpoengene i Eurobonus (2x 100.000,- i forbuk)

SAS Mastercard premium på resten.

Flyr ikke voldsomt mye, men riktig kortbruk gjør at jeg har hatt gullkort hos SAS i noen år.

Anonymkode: 46494...6d9

• Liker 1
Skrevet

Sparebank1 og Morrow.

Vurderer Coop sitt, da jeg handler endel på Extra og Meny.

Har betalt absolutt alle kjøp med kredittkort de siste 10+ årene, og har fremdeles til gode å betale noen renter. Har man bittelitt oversikt over egne utgifter er det bare positivt med kreditt. Det er gratis penger!

Anonymkode: 608cd...79c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 22.15):

Kredittkort er et onde etter min mening . Så det har jeg ikke. Sett alt for mange tilfelle av folk som ikke får betalt tilbake

Anonymkode: 6dcab...1c2

Spørsmålet var ikke hvorfor har du ikke Kredittkort....

Anonymkode: 790e1...2c0

• Liker 2
Skrevet (endret)

SAS American Express Elite og SAS World Mastercard Premium.

Bruker absolutt aldri debetkort, ser ikke poenget.

Endret av Jdz
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har flere fått den dealen fra Avida med 500 i cashback hvis man handler for gitte summer? Fikk det på e-post, men stusser på at det ikke står noe på nettsidene. 

Jepp, den er kommet her også. Litt av en deal. Om 2000 stk benytter seg av dette, må de ut med en million, slik helt uten videre....

Anonymkode: 85e90...ed6

Skrevet

Jeg har Mastercard og Visa fra banken min, samt Strawberry Mastercard for å tjene Spenn.

Bruker Mastercard til absolutt alt, og betaler inn på kortet 2-3 ganger i uka for å ha kontroll på hvor mye jeg bruker. Får 6-8 gratis hotellovernattinger pr. år ut av det. 

Anonymkode: fddff...ead

Skrevet

Trumf visa

Anonymkode: 06ef5...6e6

Skrevet

SAS Mastercard Premium og American Express Elite, samler EuroBonus og flyr langdistanse på business class to ganger i året. I år har vi vært på Martinique og i Tokyo. 

Anonymkode: eedc4...cc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jepp, den er kommet her også. Litt av en deal. Om 2000 stk benytter seg av dette, må de ut med en million, slik helt uten videre....

Dette tar de nok igjen fra folkene som overforbruker i julen (og ellers) og betaler skyhøye renter. Men jeg takker og bukker. Det ser ikke ut som det er noen begrensninger på hva man kan kjøpe, så lenge det er gitte dagligvarekjeder? Men regner blant annet med at pant ikke teller hvis man kjøper mineralvann. Hva hvis man kjøper gavekort? Begynner å bli fullt i fryseren 😛 

Og hva er grunnen til at man enten må kjøpe for 3000, eller bare 1500 hvis man deler det i minst tre? Lønner det seg for kortselskapet at man handler flere ganger? Hva hvis du står i selvbetjeningskassen og deler kjøpet ditt i tre? Tror jeg skal handle hos tre ulike kjeder for å være på den sikre siden, allerede handlet hos to for over 1000 til sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 22.15):

Kredittkort er et onde etter min mening . Så det har jeg ikke. Sett alt for mange tilfelle av folk som ikke får betalt tilbake

Anonymkode: 6dcab...1c2

Nei, kredittkort er ikkje eit onde dersom ein betaler tilbake før påløpte renter, og dessuten er det innbakt reiseforsikring på dei fleste kredittkort. 

Anonymkode: 88e11...cc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette tar de nok igjen fra folkene som overforbruker i julen (og ellers) og betaler skyhøye renter. Men jeg takker og bukker. Det ser ikke ut som det er noen begrensninger på hva man kan kjøpe, så lenge det er gitte dagligvarekjeder? Men regner blant annet med at pant ikke teller hvis man kjøper mineralvann. Hva hvis man kjøper gavekort? Begynner å bli fullt i fryseren 😛 

Og hva er grunnen til at man enten må kjøpe for 3000, eller bare 1500 hvis man deler det i minst tre? Lønner det seg for kortselskapet at man handler flere ganger? Hva hvis du står i selvbetjeningskassen og deler kjøpet ditt i tre? Tror jeg skal handle hos tre ulike kjeder for å være på den sikre siden, allerede handlet hos to for over 1000 til sammen. 

Ja, jeg også kommer til å dele kjøpene på 3+ her, på Extra og Kiwi. Ser at Extra har 40% på fryste grønnsaker her, så blir 35 poser av dette gratis i år da😂😂. Det går med likevel på nyåret😊

Skrevet

Nordea Premium

Amex

Og så har jeg visst et fra Ikano liggende, men sluttet å bruke det da de fjernet godene.

Betaler alltid alt på forfall, har aldri betalt noe renter.

Så ja kredittkort kan være et onde, helt klart. Men trenger ikke å være det. 

Anonymkode: afc67...018

Skrevet

Nordea Black er min favoritt, og bruker bare det. 

Anonymkode: 71f96...a4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, jeg også kommer til å dele kjøpene på 3+ her, på Extra og Kiwi. Ser at Extra har 40% på fryste grønnsaker her, så blir 35 poser av dette gratis i år da😂😂. Det går med likevel på nyåret😊

GJelder å kjøpe ting som mest sannsynlig går opp på nyåret ja. Jeg var fristet til å kjøpe marsipan for alt sammen da fryseren er full, men det kommer jo gjerne til halv pris i januar hvis det er noe igjen 😆

Kjøpt noen pakker mel som nesten alltid er billigst før jul. Litt pålegg som ikke tar så mye plass i kjøleskapet. Noen firepakk brus fra Rema, de har fast pris som ofte går opp i januar. Men er litt rart egentlig, når man går inn for å handle for mye er det plutselig vanskelig å få summen høy nok (og samtidig klare å bære alt hjem) 😆

Den teksten fra Avida er vel utformet sånn at man ikke trenger å handle for over 500 hver gang, eller? Så lenge det er minst tre kjøp og 1500 til sammen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...