Gå til innhold

Hvilke kredittkort har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes kredittkort er en god måte å handle på så lenge man vet hva man driver med.  Veldig mange bonuskroner man kan tjene med smart bruk.  Jeg bruker kun debetkort når jeg ikke har noe annet valg. 

Jeg har:

Trumf kredittkort: Bruker dette hos Norgesgruppen sine butikker som Kiwi, Meny, Joker, Spar. Samler trumf bonus

DNB Mastercard upgrade: Samler eurobonus hos SAS bruker det for alle handler der det ikke er trumf. Mange gode supertilbud jevnlig på 20% eller mer. Drivstoffrabatt.

Bank Norwegian:  Bruker dette til uttak i utlandet.

Revolut:(debetkort): Bruker det for Kryptohandel og uttak av penger i utlandet.

Vurderer også å skaffe et American Express Gold/platinum/elite om jeg skal gjøre noen større innkjøp snart. Bruker ikke nok penger for at det lønner seg akkurat nå.

Hvilke kort bruker dere?

Anonymkode: e3b91...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kun Bank Norwegian-kortet, orker ikke styre med mange forskjellige.

Anonymkode: a8d4f...ccf

Skrevet

Bank Norwegian. Brukes primært til reiser og handling på nett.

DNB. Brukes ikke. Har det kun som reserve.

Revolut. Kun ved reiser utenlands. 

Anonymkode: 32dee...cd6

Skrevet

Coop til kjøp hos Coop

Trumf til kjøp i butikker med trumf

NAF til elbillading

Morrow til alt mulig annet 

Norwegian når kvoten på Morrow er full.

Debetkort har jeg ikke.

Anonymkode: e9fb1...bc9

Skrevet

Private Banking kortet til DNB. Aner ikke om ikke det har noen bonuser (aldri sjekket, ikke så interessert i slikt) men får gratis flyplass louge og videolege med det.

Anonymkode: 45061...447

Skrevet

Kredittkort er et onde etter min mening . Så det har jeg ikke. Sett alt for mange tilfelle av folk som ikke får betalt tilbake

Anonymkode: 6dcab...1c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kredittkort er et onde etter min mening . Så det har jeg ikke. Sett alt for mange tilfelle av folk som ikke får betalt tilbake

Setter over penger før jeg bruker det, bare tull å trekke det på minus. 

Anonymkode: 844e5...751

• Liker 1
Skrevet

Trumfvisa til mat, handler hos kiwi og et mastercard fra dnb til drivstoff. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har man ikke god kontroll med penger så skal man holde seg unna kredittkort.

Men:

Det er mange som bruker det veldig smart og kan finansiere både reiser og ekstra bonuskroner. Mye rimeligere å bruke kredittkort enn debetkort og kontanter for handling om man har de rette kortene for sitt forbruk.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Setter over penger før jeg bruker det, bare tull å trekke det på minus. 

Anonymkode: 844e5...751

De fleste kredittkort har ikke renter de første 45 dager etter bruk. Så ikke noe poeng så lenge du betaler regningen til avtalt tid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ingen, aldri hatt, ikke planer med å skaffe det heller, har man ikke penger så har man heller ikke råd

Anonymkode: fb3f2...5f4

Skrevet

Ingen. Har ikke bruk for kredittkort. 

Skrevet

Sparebank 1 Mastercard (får blant annet 20% på strømmetjenester, tilbud og rabatter på kulturarrangement, gratis reise og avbestillingsforsikring) og Trumf (bonus)

Synes det er litt idioti å ikke ha kredittkort, så lenge man bruker det fornuftig. Jeg bruker aldri debetkort, alltid kredittkort - uansett om jeg handler på nett eller fysisk i butikk.

Anonymkode: 3af8a...e00

• Liker 2
Skrevet

Har ikke brukt et debetkort på fryktelig mange år, kun kredittkort. Bruker relativt store summer hvert år, og har aldri betalt en krone i renter.

Amex er primærkortet, på grunn av airline miles, companion ticket og andre goder.

Bank Norwegian-kortet er egentlig blitt uinteressant etter at de halverte bonusopptjeningen og Norwegian i tillegg sluttet å fly til USA og Asia. Men bruker det som nr 2 kort der de ikke tar Amex, og bruker det hvis jeg skal ta ut kontanter i utenlandske minibanker.

DNB Mastercard brukes kun når DNB kjører supertilbud (spes hos Power), ellers aldri.

Har en et ryddig forhold til egen økonomi så er kredittkort det absolutt smarteste en kan bruke.

Har en ikke det så er nok kredittkort en forbannelse.

Anonymkode: 1c164...a0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har ingen, aldri hatt, ikke planer med å skaffe det heller, har man ikke penger så har man heller ikke råd

Det siste der er helt sant, men det er jo ikke derfor og i de tilfellene man skal bruke kredittkort.

Kredittkort brukes for sikkerhet og for å hanke inn ekstragoder. Har man ikke pengene så skal man heller ikke bruke kredittkort. Det ender stort sett ikke bra.

Anonymkode: 1c164...a0e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

De aller fleste som bruker kredittkort i hverdagen gjør det ikke fordi de «ikke har penger». De gjør det fordi det gjerne er en del bonuser og fordeler forbundet med det. 

Så er det selvfølgelig også sånn at kredittkort er en risiko for folk uten kontroll på økonomien.

Det er vel igrunn stort sett de med best og dårligst kontroll på hverdagsøkonomien som bruker kredittkort. Bare av helt ulike årsaker. 

Anonymkode: f941d...d98

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri brukt kredittkort uten å ha pengene til å betale for kjøpet. Det brukes utelukkende for fordelene mtp reiseforsikring, avisbestillingsforsikring, sikkerhet ved nettkjøp og bruk i utlandet. 
Selv om det heter kredittkort må man ikke handle på kreditt vet du😉

Jeg har Santander og Bank Norwegian men begge er visa så jeg må skaffe meg et mastercard. Det skjer litt for ofte at visa har noe knot i utlandet så det er trygghet i å ha begge deler.

Anonymkode: bef00...353

Skrevet

Jeg har debetkort som reservekort. I det daglige bruker jeg Bank Norwegian. Autogiro på faktura, som betales samme dag som lønnen kommer. I forhold til bruk, lever jeg da på forskudd. 

Jeg har også Circkle K, men det brukes veldig sjelden. 

Anonymkode: 85366...004

• Liker 1
Skrevet

Har kun Bank Norwegian som jeg har brukt på reiser/i utlandet.

Anonymkode: 06842...cdb

Skrevet

Eika og Avida. Liker Avida sin deal på Elkjøp og andre, der en får 9 mnd rentefri betalingsutsettelse. Kjekt om man kjøper noe til 30-40-50000 og får en god pris der og da. Fort å spare tusenvis og likevel ha god tid på nedbetalingen.

Anonymkode: 85e90...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...