Gå til innhold

Dere som jobber 100%...

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi får 7,5 timer i året til slikt. Vi har fleksitid, så det er forventet at man prøver å ordne time før eller etter jobb. Men det er vanskelig å få ledig time før kl.9 eller etter kl.15, timelistene er fulle overalt og legekontor stenger jo kl.15. Å jobbe inn timer er litt vanskelig med en baby som sover dårlig og jeg selv som legger meg kl.21.

For min del ender det fort med at jeg ikke tar tak i egne helseproblemer..

Anonymkode: a51b7...4e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt spesielt behov for fri i slike sammenhenger, men jeg har bare ett barn, da. Ved tannlegebesøk med henne jobber jeg inn den tiden, og egne lege-/tannlegebesøk osv tar jeg utenom arbeidstid. Har alltid brukt private tilbud, der fungerer best for meg. Er hos lege kanskje en gang hvert 7. år.

Anonymkode: 57cef...08f

Skrevet

Tror jeg var toppen fem ganger med barnet til legen i oppveksten. Etter fjerning av mandler hos barnet fikk jeg legeerklæring for de dagene. Fulgte to ganger til tannlege, før han gikk alene (var rett ved skolen). Selv tror jeg bare jeg hadde ti ganger hos fysioterapeut. Ble aldri trukket i lønn for noe.

Anonymkode: 1acee...340

Skrevet

Jobber opp en del avspasering i min jobb, kan derfor bruke dette når jeg må gå tidlig/komme sent for lege eller timer for meg selv. Bruker også heller en time eller to med avspasere istedet for å bruke en halv omsorgsdag for å følge barn. 

Anonymkode: 6dd4f...584

Skrevet

Høres ut som skremmende mange jobber på kontor hvor de kan bestemme når (og noen også hvor mye) de vil jobbe. Klart det kan tilrettelegges da!

Mistenker at det ikke var dere TS rettet spørsmålet mot, men heller vanlig dødelige i 100% jobb på gulvet kanskje?

Anonymkode: 01145...ffc

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Høres ut som skremmende mange jobber på kontor hvor de kan bestemme når (og noen også hvor mye) de vil jobbe. Klart det kan tilrettelegges da!

Mistenker at det ikke var dere TS rettet spørsmålet mot, men heller vanlig dødelige i 100% jobb på gulvet kanskje?

Anonymkode: 01145...ffc

Hvorfor er det "skremmende" at mange har sånne jobber? Vi er jo vanlig dødelige vi på kontor også?

Anonymkode: bbeb4...9a6

• Liker 3
Skrevet

Når jeg drar til lege/tannlege selv, så er det betalt velferdspermisjon. Har et barn med kronisk sykdom, og alt av møter i forbindelse med h*n bruker jeg sykt barn dager ( kan bruke akkurat timer vi faktisk bruker) Har 10 dager ekstra pga det er kronisk.

Anonymkode: 072e3...a91

Skrevet

Jobber 100% og har barn med funksjonsvariasjon. Tar så mye jeg klarer utenfor møtetid og ting jeg «må» være på. Jobber mye på kveldstid for å ta igjen. Får permisjon med lønn for oppfølging av barn og egen helse (går til samtaler for stress ca 1,5 time annenhver uke). Har ekstra omsorgsdager, men de brukes sjelden da det ofte blir timer eller bare halve dager borte fra jobb. Hadde time hos spesialisthelsetjenesten, ansvarsgruppemøte og fysio forrige uke, så blir mye å ta igjen (de satte inn vikar for litt av det heldigvis). Men fungerer dårlig å jobbe slik med de antall timer vi har. Har hjelpestønad og omsorgsstønad i tillegg, men ikke nok til å kunne redusere stilling. Har ikke økonomi til å redusere stillingen utenom. Så må bare stå i det. Opplever at arbeidsgiver gjør sitt beste heldigvis.

Anonymkode: 72d6e...fd8

Skrevet

Jeg har en fleksibel jobb, så mye av dette kunne jeg gjort på dagtid og heller jobbet på kvelden.

Anonymkode: 370b9...7d3

Skrevet

Jobber turnus,så bytter vakter.Ellers avspaserer jeg. Har også fått velferdspermisjon i helger når mannen var  innlagt på sykehus og vi hadde små barn hjemme. 

Anonymkode: ae8e9...a35

Skrevet

Jeg har velferdspermisjon ved legetimer, tannelege osv. Andre ting som avslutninger, cos kurs osv, da må jeg endre på skiftplanen min. Men det er ikke lett nei 😅 

Anonymkode: 7ba13...8de

Skrevet

Vi får litt velferdspermisjon, litt avspasering og litt fleksing. Hvis man går fast til psykolog i spes.helsetjenesten skal man få fri med lønn. Samme gjelder alt med barna som er i spes. helsetjenesten. Dersom man går fast til psykolog over lang tid og trenger resten av dagen fri f.eks vet jeg noen kolleger har vært sykemeldt 20 prosent den perioden det har vært aktuelt. Så blir det lettere å klemme det inn liksom og alle vet de er borte. 

Anonymkode: 7f385...d45

Skrevet
Virrevirrevapp skrev (På 3.11.2025 den 10.23):

Dette er forresten et COS-kurs. All ære til foreldre som gjennomfører det:

https://www.bufdir.no/familie/tilbud/cos/

Skuffet over kurset, alt er jo bare selvfølgeligheter og helt basic.

Anonymkode: f281e...e46

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skuffet over kurset, alt er jo bare selvfølgeligheter og helt basic.

Anonymkode: f281e...e46

Mye er basic om man kan det. Men isåfall trenger man ikke et kurs.

Skrevet

Har alltid jobbet 100%, var alene med eldste fra fødsel, yngste fra 2 år. Det har fungert fordi jeg alltid har tenkt logistikk ved valg av bolig, og etter hvert kunne storesøster hente i barnehagen om det var krise (at banen sto f.eks.). Eksen tar sin del av oppfølging av felles barn.

Med barn som har regulering, syke foreldre og oppfølging av egen helse blir det litt gjennom året, men jeg kombinerer flexitid (legger timer tidlig/sent når mulig), velferdsperm og at jeg tar med meg PC så jeg er tilgjengelig brorparten av tiden (er f.eks. ikke med inn til reguleringstannlegen).

Har også en forståelsesfull sjef, og han vet jeg strekker meg andre veien. Har vel 0% sykdomsfravær de siste 2-3 årene, tar hjemmekontor om jeg ikke ligger flat (og før ved syke barn, nå er begge over 12), og tar igjen etter ordinær arbeidstid om det ligger noe igjen av oppgaver.

Bor man krøkkete til og/eller har en jobb uten særlig fleksibilitet skjønner jeg at 100% jobb kan være tungt.

Anonymkode: 5266e...d8e

Skrevet

Får fri med lønn for alt av legetimer både for meg og barna, fri med lønn også for foreldresamtaler, og bruker avspasering eller velferdspermisjon hvis jeg ikke har noe flex igjen på alt annet. 

Jobber i IA-bedrift, og min bedrift er iallfall veldig flinke til å legge til rette og finne løsninger. Har et barn som krever ekstra oppfølgning i barnehagen, og trenger litt fri i blant for å følge opp dette - og det får jeg alltid fri med lønn for også. 

Anonymkode: 75d5a...be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...