Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #61 Skrevet 17. mai 2006 Jeg har ikke tatt meg til å lese hele tråden, men vil gjerne svare. Vi sparer opp barnetrygden, sammen med bidrag, og bruker det til ferier e.l. Dvs. at pengene ikke går direkte inn i det daglige forbruket, men gjør det på sikt. Mine foreldre sparte barnetrygden "min" og brukte denne på familieferier. En grei ekstra reisekasse. Jeg ØNSKER å kunne spare barnetrygden, til f.eks sertifikat og konfirmasjon - når den tid kommer. Det er for meg ikke aktuelt i det hele tatt å spare barnetrygden på en konto i barnets navn, da kan barnet sløse bort alle disse pengene etter å ha fyllt 18 år, og det vil jo ikke mor! P.S. fjortiser kan være nokså utspekulerte for å få tilgang til penger på kontoen før de er 18, jeg har selv skrevet falsk fullmakt til venninner.... det er jeg IKKE stolt av i dag....( pengene gikk til sigaretter....) Derfor et lite tips for de som ønsker å spare disse pengene: gjør det på deres egen konto, så har dere kontrollen! Vi vet ikke hvordan den søte lille bylten blir når den vokser opp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå