Gå til innhold

Hjelp meg å finne klær til mannen


Klips

Anbefalte innlegg

Hei alle motebevisste jenter :vinke:

Mannen min har bursdag straks, og ønsker seg selvfølgelig ingen verdens ting, annet enn at han alltid trenger klær og hater å shoppe. Det meste han har er billige greier jeg bestiller fra HM

:sjenert:

Derfor vil jeg ta han med på en ikke for lang ;) shoppingrunde i Bogstadveien (helst - nær barnevaktene) og kjøpe FINE klær. Ikke rådyre designersaker, men ting som passer til en mann som tross alt ikke har fylt 40 ennå (altså kanskje ikke Dressmann) og som er i god kvalitet.

Hvilke butikker bør vi velge?

Og hva er det som er kult på menn?

Mannen er høy og mager, og trenger først og fremst jobbklær (middels stivpyntede bukser og skjorter).

Egentlig burde vel vi kvinner elske å kle opp mennene våre, men jeg føler meg ikke helt kompetent :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Bogstadveien har du mange gode alternativer, bl.a. Follestad, Tatler, underetasjen på Companys, Match og Ricco Vero og Massimo Dutti. Rizzo har elegante sko.

Når det gjelder hva, så kommer jo det litt an på herrens stil… Er han en dress-på-jobb-mann, eller mer casual?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah du hadde jo egentlig skrevet det ser jeg nå, ikke jeans altså?

Men tror dere kan finne mye bra i de nevnte butikkene av skjorter og bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, han bruker jeans også, med skjorte til. Men jeg tror han har nok av akkurat det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for butikktips forresten. Hadde glemt av tråden, men nå nærmer shoppingturen seg. Hva skal vi se etter? Hva slags skjorter er kule? Hva slags bukser er tøft? Hva slags genser? Mannen har ca. 100 lyseblå skjorter i skapet, samt et par v-gensere (lyseblå&brune). På tide med en oppdatering? Han er tross alt bare 37 (i dag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut f.ex;

www.tigerofsweden.com

www.filippak.com

www.bzr.dk

...for inspirasjon. Hva som er kult er jo typisk smale rette bukser, strikket vest over t-skjorte/skjorte, gensere med striper på tvers (jeg synes de med litt brede striper kan være ganske freshe), safari-inspirerte skjorter osv, men det er sånne typiske trend-ting, hvem vet hvor lenge det varer.

Kanskje bedre å satse på oppdaterte klassikere, men freshe ham opp noen hakk i fargebruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen tuslet akkurat innom mens jeg så på bilder av herregensere med tversoverstriper. Han bare lo.

:ler:

Jajja. Har skrevet tipsene bak øret uansett jeg. (Faktisk ikke bak øret, har skrevet dem på handlelisten, sammen med butikkene ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Slenger med på anbefalingen om Filippa K, som har veldig mye fint for menn uten at prisene er heeeelt way out. Mye klassisk og pent, uten å bli for kjedelig. Tiger of Sweden har fine v-halscardiganer som ser veldig flotte ut. Men jeg får ikke kjæresten inn i sånt, han er så kreeeeesen. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Det må du ikke spørre meg om, jeg aner ikke hvor noe ligger i Oslo. ;) Hva med å sjekke hjemmesiden? Det pleier å være en sånn "retailers" eller "location" link hvor man kan se forhandlere.

Endret av Tristessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Nei, det vet du ikke, selvfølgelig. Glemmer til stadighet at ikke hele verden bor i Oslo :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jepp, det er derfor det ofte er så vanskelig å freshe dem opp, de har ganske bestemte meninger på hvilke farger som er ok f.ex, og da er de liksom stuck i samme tralten da...

Jeg kjøper nesten alltid klær i gave til kjæreste, og tar ofte med klær til ham hvis jeg har vært i utlandet uten ham. Da plukker jeg med meg det jeg synes er fint, og som han ville rynket på nesen til i butikken - men han liker det alltid når han får "vent seg til det" sier han. Men å "venne seg til" ting mens vi står i butikken, DET er vanskelig det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filippa K finner du på Tatler, pluss egne butikker i Skovveien og Markveien og på Steen og Strøm v/Karl Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemmer til stadighet at ikke hele verden bor i Oslo  :sjenert:

:ler: Jepp, det er derfor det ofte er så vanskelig å freshe dem opp, de har ganske bestemte meninger på hvilke farger som er ok f.ex, og da er de liksom stuck i samme tralten da...

Hihi, litt artig at svaret til Zest havnet rett etter akkurat det innlegget :ler:

Synes nå jeg da :rodme:

Men det var vel egentlig menn du siktet til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa
:ler: Jepp, det er derfor det ofte er så vanskelig å freshe dem opp, de har ganske bestemte meninger på hvilke farger som er ok f.ex, og da er de liksom stuck i samme tralten da...

Jeg kjøper nesten alltid klær i gave til kjæreste, og tar ofte med klær til ham hvis jeg har vært i utlandet uten ham. Da plukker jeg med meg det jeg synes er fint, og som han ville rynket på nesen til i butikken - men han liker det alltid når han får "vent seg til det" sier han. Men å "venne seg til" ting mens vi står i butikken, DET er vanskelig det...

Det er helt sant, noe trenger tilvenningstid... Men kjæresten min er helt sinnsykt klesnazi, og veldig.. erhm... konservativ av seg? Enten er fargen feil, eller så er det en stygg kant, snittet er feil, liker ikke ditt, liker ikke datt og omtrent alt er for dyrt. Åh, jeg blir helt sprø av og til. Han som er så slank og kjekk kan jo gå med alt! :sur:

Det er litt om å gjøre å komme forbi den kritiske "på hengeren" fasen. 99% av alt vi ser på, forblir på hengeren. Hiv ham i prøverommet med noe, og hent alt du synes er lekkert og lur ham i det. :sjarmor: Hvis han er av den gjenstridige sorten, that is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...