Gå til innhold

Dette antrekket til julebord?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Strikket genser med strikket cardigan så veldig veldig varmt ut. 

Jeg foretrekker tynnere lag innerst, singlet eller t-skjorte, så litt tykkere utenpå. Jeg unngår genser som innerste laget. Noen grendehus er iskalde, andre blir veldig varme. Selv om jeg er frossenpinne, så blir jeg fort svett også hvis det blir varmt. 

Anonymkode: 0dad0...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er vel at folk ser man har gjort en liten anstrengelse - og hvis hun går mye mer casual til vanlig har hun jo det. Skjønner ikke holdninga til folk som gransker og dømmer julebordantrekkene til kolleger.

Anonymkode: 82917...c74

• Nyttig 1
Skrevet

Ser ut som noe jeg kunne dasset rundt i stua med på en vanlig, litt kjølig vinterdag. 

Anonymkode: 444b3...113

Skrevet

Føler du deg komfortabel, kjør på! Men det der er ikke min stil, altfor underdressed! :sexy: 

Skrevet

Du kan gå i hva du vil. Jeg gikk i dongeribukse og genser. Hater å pynte meg.

• Liker 1
Skrevet

Ikke vært greit hos oss. Til julebord pynter man seg. Skjørtet kan gå, skoene kan gå men blusen må være penere. 

Anonymkode: ac343...ce1

Skrevet

Kommer jo an på hvor du jobber og hva som er normalt festantrekk hos dere. Jeg er ikke vanskelig på hva andre har på seg, og bryr meg heller ikke. 

Men til julebord er det en viss fare for at du vil være underdressed i forhold til dine kolleger. Men igjen så kommer det an på  hva som er vanlig hos dere. 

Skjørtet og strømpebuksen kommer du fint unna med, men jeg ville ha byttet pologenseren i en litt tynnere utgave, og gått for enten svart eller julerødt. For å øke feststemningen litt kan du gjerne ha litt glitter i. Det er alltid mye poloutgaver (altså med høy hals) i enten helt svart eller svart med glitter i. Og i stedet for cardigan tar du en litt mer pyntet utgave, type blazer eller lignende, kjør den gjerne også i svart dersom du tar en topp med litt glitter i. Da har du uppet antrekket litt, men er fortsatt lowkey og safe. 

Anonymkode: 1ec43...c85

• Liker 1
Skrevet

På vårt julebord hadde det antrekket skilt seg veldig ut - det er ikke et spesielt pyntet antrekk, men ser heller ut som noe de fleste jeg kjenner kunne brukt på jobb. 

Det at du «ikke går i kjole og skjørt til vanlig» gjør heller ikke dette til et pyntet antrekk. Hvis du er ukomfortabel i kjole eller skjørt vil det fungere bedre å gå i en dressbukse kombinert med en fin bluse, en pen jumpsuit eller dressbukse og blazer med en pen topp enn det der.

Anonymkode: 3effb...106

• Liker 2
Skrevet
Honey Dew skrev (4 timer siden):

Du kan gå i hva du vil. Jeg gikk i dongeribukse og genser. Hater å pynte meg.

Selv om du hater å pynte deg kan det være direkte respektløst ovenfor vertskapet å stille i hverdagsklær når det innbys til fest.

Anonymkode: 3effb...106

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Litt kjedelig. 

Skrevet

kanskje ha litt mer julefarger til et julebord?

Anonymkode: e237c...95a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 17.48):

Jeg går aldri i joggebukse, det er fortsatt ikke noe å ta på seg på julebord. 

Anonymkode: f9244...424

Ingen går i joggebukse på et julebord, enten man aldri går i det eller bruker det mye.

TS skriver jo at hun ikke går i skjørt eller kjole til hverdags, og dermed er hun pyntet når hun tar på seg det til pent. Jeg er helt enig! 

Skjønner ikke hvorfor du drar inn joggebukse her? 🙄

Anonymkode: c50c9...055

• Liker 2
Skrevet

Passer denne best med svart dressbukse eller svart skjørt som går rett over knærne? (skal ha svart strømpebukse)

ONLY ONLPERRY Strikkegenser -Winetasting - 15353189

Anonymkode: 1ece7...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...