AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #21 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da vil jeg anbefale deg vektvest, og gjør disse trappeøktene/tredemølleøktene til intervall hvor du gir jernet og får opp pulsen. Det nytter ikke med all verdens apparater om en ikke får opp pulsen, da kan du like gjerne gå tur ute. Slynger som nevnt ovenfor er også superbra, for da bruker du din egen kroppsvekt som trening☺️ Anonymkode: d1390...e4f Jeg har tenkt til å kjøpe det Går mye tur men når glatta kommer vil jeg ha mer jeg kan bruke inne Anonymkode: 91716...d26
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #22 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har tenkt til å kjøpe det Går mye tur men når glatta kommer vil jeg ha mer jeg kan bruke inne Anonymkode: 91716...d26 Brodder Anonymkode: ed61c...9d2 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #23 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Brodder Anonymkode: ed61c...9d2 er ikke alle steder det funker så bra fakrisk Anonymkode: 91716...d26 1 1
I Grosny Skrevet 21. oktober 2025 #24 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nå har ikke jeg plass til en sykkel mitt i stua Må være noe som er lett og rydde bort Anonymkode: 91716...d26 Jeg tror romaskina til Olav Tufte er ganske lett å rydde bort, men jeg har ingen erfaring med den selv. Jeg kunne godt tenkt meg å sitte og ro og samtidig se et godt tvprogram. Min erfaring med romaskin på treningssenter er at jeg går lei før det har gått en halvtime, men tror jeg kunne rodd mye lenger foran tv`n. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #25 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vet at step kasse ikke tar mye plass men jeg så mer for meg en step maskin som teller skritt og som man kan justere litt på også Det var mest for å få ut litt frustrasjon om enkelte maskiner som ikke tåler mer enn 100kg Trappen blir jo brukt mye når man har hus med 3 etasjer som man flyr opp og ned hele tiden og tredemølla blir brukt en del Anonymkode: 91716...d26 Det er noen apparater som har vektbegrensning ja, spesielt konpakte apparater. Fordi det ville vært dyrere produsere om de skulle tålt mer vekt og fortsatt vært små. Her har du en som tåler mer vekt https://www.sportgymbutikken.no/no/artiklar/mosjon/stepmaskiner/stepmaskin-stepper-active-insportline.html?at_gd=CE44B645E68EA93C65BB49D374AA3F8C2CF7BCF0&trackID=197772735 Men jeg tror du overvurderer veldig hvor effektive små stepmaskiner er. De fleste har ikke mange innstillinger, og du får heller ikke like intensiv treningsøkt som på en ellipsemaskin eller en større stepmaskin. Anonymkode: 12f0b...910 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #26 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er noen apparater som har vektbegrensning ja, spesielt konpakte apparater. Fordi det ville vært dyrere produsere om de skulle tålt mer vekt og fortsatt vært små. Her har du en som tåler mer vekt https://www.sportgymbutikken.no/no/artiklar/mosjon/stepmaskiner/stepmaskin-stepper-active-insportline.html?at_gd=CE44B645E68EA93C65BB49D374AA3F8C2CF7BCF0&trackID=197772735 Men jeg tror du overvurderer veldig hvor effektive små stepmaskiner er. De fleste har ikke mange innstillinger, og du får heller ikke like intensiv treningsøkt som på en ellipsemaskin eller en større stepmaskin. Anonymkode: 12f0b...910 nei da jeg er klar over det men det er fint å ha litt variasjon med dager med ekstrem effekt og noen litt mindre Anonymkode: 91716...d26
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #27 Skrevet 21. oktober 2025 Gå deg en tur ute. Du trenger ikke en stepmaskin i stua. Det blir for dumt Bruk pengene på gode ytterklær, refleksvest og brodder Anonymkode: d8476...5f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #28 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gå deg en tur ute. Du trenger ikke en stepmaskin i stua. Det blir for dumt Bruk pengene på gode ytterklær, refleksvest og brodder Anonymkode: d8476...5f3 Jeg bruker penger på det jeg vil! Trening er Trening om det er ute eller inne å når det blir glatt velger jeg å trene inne jeg syns faktisk ikke krykker er så gøy Anonymkode: 91716...d26 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #29 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 20.10.2025 den 18.01): Nå har ikke jeg plass til en sykkel mitt i stua Må være noe som er lett og rydde bort Anonymkode: 91716...d26 Du kan jo gå en tur ute, i stedet for i stua..! Tar i hvert fall liten plass (ikke meningen å være spydig). Anonymkode: de979...c47
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #30 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo gå en tur ute, i stedet for i stua..! Tar i hvert fall liten plass (ikke meningen å være spydig). Anonymkode: de979...c47 Kanskje lese litt før du skriver Anonymkode: 91716...d26
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #31 Skrevet 22. oktober 2025 Har du et treningssenter i nærheten? Da ville jeg prøvd det. De har masse apparater som tåler høy vekt. I tillegg synes jeg det er lettere å gjennomføre treningen på treningssenteret enn hjemme. Anonymkode: cc8ee...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #32 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du et treningssenter i nærheten? Da ville jeg prøvd det. De har masse apparater som tåler høy vekt. I tillegg synes jeg det er lettere å gjennomføre treningen på treningssenteret enn hjemme. Anonymkode: cc8ee...6c5 ja jeg trener der flere ganger i uka men det hjelper lite når glatta kommer da går jeg minst mulig ut som sakt jeg er ikke noe glad i krykker jeg har ikke noe problem med og trene hjemme Anonymkode: 91716...d26
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #33 Skrevet 22. oktober 2025 Jeg har en en Urevo Strol 2S Pro walkingpad (liten tredemølle) som tåler en maksvekt på 120kg. Jeg dytter den under sofa når den ikke er i bruk (obs på at sofa må være høy nok under). Man får også versjoner som pakkes sammen stående og kan settes i et hjørne. Synes den fungerer bra. Har også litt høy BMI ca. 30. Anonymkode: aef5f...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #34 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en en Urevo Strol 2S Pro walkingpad (liten tredemølle) som tåler en maksvekt på 120kg. Jeg dytter den under sofa når den ikke er i bruk (obs på at sofa må være høy nok under). Man får også versjoner som pakkes sammen stående og kan settes i et hjørne. Synes den fungerer bra. Har også litt høy BMI ca. 30. Anonymkode: aef5f...5bf javel? Anonymkode: 91716...d26
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #35 Skrevet 22. oktober 2025 Gå ned i vekt så kan du kjøpe hvilken maskin du ønsker. Maken til sure svar du gir alle her inne som bare prøver å hjelpe deg! Anonymkode: 41f14...5bc 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #36 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): javel? Anonymkode: 91716...d26 Kanskje jeg misforstod? Jeg tenkte bare å foreslå et apparat som er praktisk å ha hjemme, og som enkelt kan ryddes bort når det ikke er i bruk. Det finnes utgaver som tåler mer vekt også. Ser at noen har foreslått romaskin. Jeg har samme type som Tufte, og den tar betydelig mer plass – både når den er slått opp og slått sammen. Den kan verken legges under sofaen eller settes diskret i et hjørne uten å ruve litt, og den er ganske lang når den er montert. Men jeg liker romaskin veldig godt! Walkingpaden fungerer derimot fint til både jogging og løping for meg. Den kan settes foran TV-en, så man kan ta seg en tur mens man ser på favorittprogrammet sitt. Anonymkode: aef5f...5bf 6 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #37 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje jeg misforstod? Jeg tenkte bare å foreslå et apparat som er praktisk å ha hjemme, og som enkelt kan ryddes bort når det ikke er i bruk. Det finnes utgaver som tåler mer vekt også. Ser at noen har foreslått romaskin. Jeg har samme type som Tufte, og den tar betydelig mer plass – både når den er slått opp og slått sammen. Den kan verken legges under sofaen eller settes diskret i et hjørne uten å ruve litt, og den er ganske lang når den er montert. Men jeg liker romaskin veldig godt! Walkingpaden fungerer derimot fint til både jogging og løping for meg. Den kan settes foran TV-en, så man kan ta seg en tur mens man ser på favorittprogrammet sitt. Anonymkode: aef5f...5bf som sakt så har vi tredemølle trenger ikke en til Anonymkode: 91716...d26
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #38 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): som sakt så har vi tredemølle trenger ikke en til Anonymkode: 91716...d26 Ok, hadde ikke fått med meg det. Forstår at du ikke trenger to. Anonymkode: aef5f...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #39 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): nei da jeg er klar over det men det er fint å ha litt variasjon med dager med ekstrem effekt og noen litt mindre Anonymkode: 91716...d26 AnonymBruker skrev (På 20.10.2025 den 20.33): trapper går jeg i flere ganger om dagen så det får jeg ikke noe ut av, selv om jeg er overvektig så er jeg faktisk ganske trent med mye muskelmasse Anonymkode: 91716...d26 Du får mer ut av å gå i trapper enn på en stepmaskin. Du kan variere mer i trapp også. Men du har låst deg til det ene apparatet, i en spesifikk størrelse, som ikke passer deg. Gjennomsnittsvekten for menn var i 2021 var 86,6 kg, og kvinner 71,6 kg. Ministeppere kan altså brukes av personer som er ganske mye høyere enn gjennomsnittsvekten. Og det er urimelig å forvente at produsentene skal lage apparater som tåler ubegrenset vekt, uten at det skal gå på bekostning av størrelsen på apparatet. Anonymkode: 12f0b...910 3
Moppeguri Skrevet 22. oktober 2025 #40 Skrevet 22. oktober 2025 Skjønner at du egentlig ikke er ute etter forslag, men er innstilt på å få argumenter til å overtale din mann til å la deg kjøpe stepmaskin. Personlig synes jeg den eneste stepmaskinen som er nyttig og gir meg noe verdi er de store de gjerne har på treningssenter Av småutstyr ville jeg heller prøvd meg på en treningsmatte og er utvalg kettlebells eller vekter, samt en gymball, da er det nesten ubegrenset med øvelser du kan gjøre. 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå