Piggsopp Skrevet 23. oktober 2025 #21 Skrevet 23. oktober 2025 Humas skrev (3 minutter siden): Spør barna deres når de blir voksne om hvilken trygghet de fikk da. Sønnen til Axel Jensen og Marianne (som var kjæreste m Leonard Cohen) her var det fri og frivillig sex, polygami og rock and roll. LilleAksel ble oversett og har vært innlagt på psykiatrisk hele sitt voksne liv. T o så har jeg ikke tenkt å skrive mer her. Jeg er djevelens advokat - og jeg mener Fri’s program oppfordrer til å sende egne traumer videre til de neste generasjonene. Eros er kun 1 av 5 kjærlighetsspråk. Jeg vil ha med alle 5, ikke bare eros Ja, jeg er jo sterkt kritisk til Fri blant annet på grunn av dette. Polygami har aldri vært en del av norsk kultur. Men det er jo dette FRI og rosa kompetanse heier fram når de snakker om "seksuell mangfold". 7 2
I Grosny Skrevet 23. oktober 2025 #22 Skrevet 23. oktober 2025 Lur Venn skrev (4 timer siden): Trenger man egentlig å løfte opp homofile og transer, kan man ikke bare behandle de som vanlige mennesker, er det ikke det de egentlig vil Det er ikke lenge siden "homo" ble brukt som skjellsord, og det er muligens fortsatt skjellsord i enkelte miljøer. Det trengs tiltak for å oppgradere skjeives plass i folkets tankegang. 1 2
Lur Venn Skrevet 23. oktober 2025 #23 Skrevet 23. oktober 2025 I Grosny skrev (31 minutter siden): Det er ikke lenge siden "homo" ble brukt som skjellsord, og det er muligens fortsatt skjellsord i enkelte miljøer. Det trengs tiltak for å oppgradere skjeives plass i folkets tankegang. Ja , det betyr vel at de som tar seg nær av å bli kalt homo synes det er noe galt med homofile 2
Katten.2.0 Skrevet 23. oktober 2025 #24 Skrevet 23. oktober 2025 Lur Venn skrev (15 minutter siden): Ja , det betyr vel at de som tar seg nær av å bli kalt homo synes det er noe galt med homofile Hvis man reagerer på at noen mennesker bruker homo som skjellsord, så synes man selv det er noe galt med homofil? For en skikkelig rar ting å skrive. 2 1 2
Gregarious Skrevet 23. oktober 2025 #25 Skrevet 23. oktober 2025 Rosa kompetanse/FRI er en ideologisk basert organisasjon som driver med indoktrinering av sitt eget manifest. Mye av denne ideologien har nå blitt til propaganda i norske lærebøker, der elever for eksempel kan lese at det er leger som "bestemmer" kjønn. Man kan problematisere svært mye av tankegodset til FRI, men hovedpoenget mitt er at det er de menneskene FRI hevder å "kjempe for" som i realiteten blir taperne. Det verste man kan gjøre er å tvinge sitt eget syn på andre og drive med karakterdrap mot dem som ikke deler ens verdensbilde. Dette fører til polarisering og til slutt opprør. Ingen tjener mer på FRI enn de konservative kreftene i Norge. 7 4
I Grosny Skrevet 23. oktober 2025 #26 Skrevet 23. oktober 2025 (endret) Lur Venn skrev (3 timer siden): Ja , det betyr vel at de som tar seg nær av å bli kalt homo synes det er noe galt med homofile Jeg tror heller de som tar seg nær av å bli kalt "homo" i et spottende og nedverdigende tonefall tar seg nær av at de blir sett på som undermennesker. Rosa kompetanse handler om at alle mennesker er fullverdige uansett om de er homo, hetero, bi eller trans. Det er betydelige krefter som nedvurderer homofile, som f.eks. det ledende politiske - og propagandamiljøet i Russland. Endret 23. oktober 2025 av I Grosny 4
Lur Venn Skrevet 23. oktober 2025 #27 Skrevet 23. oktober 2025 Katten.2.0 skrev (3 timer siden): Hvis man reagerer på at noen mennesker bruker homo som skjellsord, så synes man selv det er noe galt med homofil? For en skikkelig rar ting å skrive. Det er fordi du ikke forstår hva jeg mener 2
Katten.2.0 Skrevet 23. oktober 2025 #28 Skrevet 23. oktober 2025 Lur Venn skrev (14 minutter siden): Det er fordi du ikke forstår hva jeg mener Du kan gjerne utdype hva du mener, for når du skriver: "Ja , det betyr vel at de som tar seg nær av å bli kalt homo synes det er noe galt med homofile" - så ilegger du vedkommende som reagerer på at homo blir brukt som skjellsord mot en sevl, at de selv synes det er noe galt med homofile. 2
Piggsopp Skrevet 23. oktober 2025 #29 Skrevet 23. oktober 2025 I Grosny skrev (38 minutter siden): Jeg tror heller de som tar seg nær av å bli kalt "homo" i et spottende og nedverdigende tonefall tar seg nær av at de blir sett på som undermennesker. Rosa kompetanse handler om at alle mennesker er fullverdige uansett om de er homo, hetero, bi eller trans. Det er betydelige krefter som nedvurderer homofile, som f.eks. det ledende politiske - og propagandamiljøet i Russland. Hat du vært på kurs i regi av rosa kompetanse eller på annen måte satt deg inn i hva de står for? 3
I Grosny Skrevet 23. oktober 2025 #30 Skrevet 23. oktober 2025 Piggsopp skrev (1 minutt siden): Hat du vært på kurs i regi av rosa kompetanse eller på annen måte satt deg inn i hva de står for? Jeg var på et halvdagskurs for noen få år siden. 2
MollyJones Skrevet 24. oktober 2025 #31 Skrevet 24. oktober 2025 Humas skrev (19 timer siden): Spør barna deres når de blir voksne om hvilken trygghet de fikk da. Sønnen til Axel Jensen og Marianne (som var kjæreste m Leonard Cohen) her var det fri og frivillig sex, polygami og rock and roll. LilleAksel ble oversett og har vært innlagt på psykiatrisk hele sitt voksne liv. T o så har jeg ikke tenkt å skrive mer her. Jeg er djevelens advokat - og jeg mener Fri’s program oppfordrer til å sende egne traumer videre til de neste generasjonene. Eros er kun 1 av 5 kjærlighetsspråk. Jeg vil ha med alle 5, ikke bare eros Til dette har vi en helt egen etat som heter barnevernstjenesten som skal gripe inn når et barn blir utsatt for omsorgssvikt. Denne svikten kan skje i familier med en mor, med en mor og en far, med to mødre, med to fedre, med en far og fire mødre, eller en mor og seks fedre. Om jeg gir et eksempel på omsorgssvikt skjedd i en monogam familie - vil du da argumentere mot monogami?
Rhodiola Skrevet 24. oktober 2025 #32 Skrevet 24. oktober 2025 Tråden er ryddet for ryktespredninger, avsporing, brudd på underforumets retningslinjer og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
Lur Venn Skrevet 25. oktober 2025 #33 Skrevet 25. oktober 2025 Katten.2.0 skrev (På 23.10.2025 den 20.38): Du kan gjerne utdype hva du mener, for når du skriver: "Ja , det betyr vel at de som tar seg nær av å bli kalt homo synes det er noe galt med homofile" - så ilegger du vedkommende som reagerer på at homo blir brukt som skjellsord mot en sevl, at de selv synes det er noe galt med homofile. Er skjellsord har jo bare kraft hvis noen tar seg nær av det. Hvis man assosierer det å bli kalt homo med noe negativt betyr det man synes det er noe galt med å være homo, som det forøvrig ikke er🙂 1
Katten.2.0 Skrevet 25. oktober 2025 #34 Skrevet 25. oktober 2025 Lur Venn skrev (4 timer siden): Er skjellsord har jo bare kraft hvis noen tar seg nær av det. Hvis man assosierer det å bli kalt homo med noe negativt betyr det man synes det er noe galt med å være homo, som det forøvrig ikke er🙂 Det er virkelig merkelig at du genuint mener at de som reagerer på at noen bruker homo som skjellsord er de som mener det er noe galt med å være homofile. 1 1
BareMay Skrevet 25. oktober 2025 Forfatter #35 Skrevet 25. oktober 2025 MollyJones skrev (På 23.10.2025 den 11.44): Men, er det privat om min homofile sønn tar livet av seg fordi han ble mobbet og eksludert? Jeg sykemeldes kanskje for resten av arbeidslivet mitt. Hans kjæreste trenger terapi og medisiner i lang tid, og hans far begynner å drikke og trenger behandling for dette (han var nemlig ikke så støttende som han burde vært, og føler på skam og skyld). De som mobbet han til døde trenger kanskje også hjelp, kanskje driver samvittigheten dem inn i rus og kriminalitet. Alt dette blir betalt av samfunnet - og er ikke privat. Så om staten kan spare penger ved å bruke penger til forebygging så vil jeg gjerne at pengene mine går til det. Jeg kjenner en kar som var voldelig mot damer, til slutt knivstakk og drepte kjæresten sin. Han hadde så mye sinne i seg. Og han var homofil - kom ut av skapet etter soning og mener selv at skammen over å være tiltrukket av gutter ved en medvirkende årsak til hans sinne, rus og vold. Tenk om han hadde levd et bedre liv med et rausere samfunn som han følte seg trygg i? Kanskje hadde det gått like dårlig, men jeg tror det hadde gått bedre. Mobbing og utestenging er grusomt og ingen fortjener å oppleve det. Altfor mange mennesker opplever det, uavhengig av legning. Folk som mobber, fryser ut, mishandler og dreper har jeg ingen sympati for. Den retten har ingen, uansett hvordan de føler seg.
Bor Skrevet 25. oktober 2025 #36 Skrevet 25. oktober 2025 BareMay skrev (På 15.10.2025 den 14.48): Og det er helt greit! Og privat. Så lenge de holder seg i skap og du slipper å se? 1
BareMay Skrevet 25. oktober 2025 Forfatter #37 Skrevet 25. oktober 2025 Karen1987 skrev (På 23.10.2025 den 14.51): Rosa kompetanse handler om inkludering og likestilling. Hvorfor skal vi kutte det? Det er ikke likestilling når biologiske menn tar seg tilrette i kvinneidrett, kvinnegarderober, kvinnefengsel, krisesenter osv. Dette er problematisk på mange måter. 2 3
BareMay Skrevet 25. oktober 2025 Forfatter #38 Skrevet 25. oktober 2025 Bor skrev (25 minutter siden): Så lenge de holder seg i skap og du slipper å se? Slipper å se hva? 1
Stonegiant Skrevet 25. oktober 2025 #39 Skrevet 25. oktober 2025 Kjempefin organisasjon, men trenger de egentlig statstøtte?
Rullerusk Skrevet 29. oktober 2025 #40 Skrevet 29. oktober 2025 pøbelsara skrev (På 22.10.2025 den 15.41): Jeg er helt uenig. Vi trenger Rosa kompetanse - kursene deres er gode og inkluderende og viktige. Hentet fra hjemmesiden deres: https://foreningenfri.no/om-rosa-kompetanse/ Hvorfor i all verden skal vi kutte ut dette? Det er veldig enkelt å svare på; fordi det de formidler er følelsesbasert og ikke evidensbasert. De har en politisk agenda og er på ingen måte nøytrale. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå