Gå til innhold

Det ultimate slanketipset

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Overgangsalderen? 

Anonymkode: b6e60...f2e

Ett skudd i blinde.. Om ts ikke er kommet i den alderen så ta grep før hormonforandringene kommer. 

Anonymkode: 53236...3b0

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du fikk meg til og lese hi nøye 5 ganger, hvor står alderen? 😅 

Det står ikke, men alle damer bør ta grep før overgangsalderen. Da er det nesten for sent.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det står ikke, men alle damer bør ta grep før overgangsalderen. Da er det nesten for sent.

Forbrenninga endrer seg lite mellom 20 og 60

Anonymkode: 2cb2f...28a

• Nyttig 2
Skrevet

Anbefaler podkasten «Diettfri» 🙌

Anonymkode: e2775...135

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 19.47):

Jeg er 40 kilo overvektig. Er 94 og bør bli 54. Jeg har prøvd alt fra Mysimba til Mounjaro uten effekt. Nå trenger jeg ditt beste triks. Jeg er en sukkerjunkie. 

Anonymkode: c41f3...ff4

Spis bare gotteri og ikke mat. Gikk ned 30 kg av det. Ikke sunt men effektivt.

Anonymkode: 4fee5...11d

Skrevet

Jeg vil også anbefale å lese litt om hva Marit Kolby anbefaler. Hun snakker aldri om vektnedgang, men hvordan du kan spise på en måte som er bra for kroppen din. Om du spiser råvarebasert, og i tillegg periodisk faste, så vil du garantert gå ned i vekt i tillegg til å få bedre helse! 

Jeg merker veldig forskjell på sukkercravings på hvor jeg er i syklus, før eggløsning er jeg mye mindre fysen og bruker den tiden på å avvenne meg godis så godt jeg kan. Spiser frukt og mørk sjokolade da.

Anonymkode: d1a05...d69

• Liker 1
Skrevet

Det ultimate slanetipset og vedlikehold på vekten er å kutte ut alt av sukkerholdig drikke, og så langt som mulig (utenom besøk) slutte å spise kl 17 eller 18.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 21.20):

For en korttenkt kommentar. Du vet jo ingenting om høyden til TS? Jeg er godt under gjennomsnittlig høy, og det betyr at hvis jeg veier 54 kg, har jeg masse fett å gå på. Slank blir jeg ikke før under 50 kg. Er det ikke bedre å fokusere på det TS faktisk spør om?

Anonymkode: 37d21...6de

Det er jo HELT feil. Du må være sykt lav om du tenker at du skal være slank og veie under 50kg. Da er du sykelig tynn da. 

jeg er 160cm og tenker at jeg er slank nok! Som snart førtiåring om jeg er i overkant av 60kg :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 21.25):

Hvis sukker er det største problemet hadde jeg prøvd keto . 

Øve opp til en lang faste via periodisk faste, så ta en 3- dagers vannfaste for å bli kvitt cravings og få stabilisert hormoner osv, og så gått over til keto ja... burde jeg også gjort, tror det er det eneste som kan få oss junkies ut av det... og deretter å anse oss som tørrlagte-sukkerjunkies og gjøre som tørrlagte alkoholikere, man må rett og slett ikke spise særlig mye sukkerholdig. Nå har ikke jeg klart dette i det hele tatt selv enda, men er en normalvektig sukkerjunkie, så jeg har ikke nok motivasjon bare av å vite at det ikke er bra for meg :(

Anonymkode: c10ca...45f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Øve opp til en lang faste via periodisk faste, så ta en 3- dagers vannfaste for å bli kvitt cravings og få stabilisert hormoner osv, og så gått over til keto ja... burde jeg også gjort, tror det er det eneste som kan få oss junkies ut av det... og deretter å anse oss som tørrlagte-sukkerjunkies og gjøre som tørrlagte alkoholikere, man må rett og slett ikke spise særlig mye sukkerholdig. Nå har ikke jeg klart dette i det hele tatt selv enda, men er en normalvektig sukkerjunkie, så jeg har ikke nok motivasjon bare av å vite at det ikke er bra for meg :(

Anonymkode: c10ca...45f

Hehe, jeg gjorde det for 8 siden. Etter og ha vært avhengig av sukker i 40 år egentlig. Så har jeg jo ikke unngått sukker helt i 8 år, jeg har bare fått et helt annet forhold til det etter 6 måneder keto. Før kunne jeg ikke ha godteri i hus uten og spise. I år spiste jeg resten av påskeegget i sommerferien. 

• Nyttig 1
Skrevet
galmamma skrev (18 timer siden):

Det er jo HELT feil. Du må være sykt lav om du tenker at du skal være slank og veie under 50kg. Da er du sykelig tynn da. 

jeg er 160cm og tenker at jeg er slank nok! Som snart førtiåring om jeg er i overkant av 60kg :)

Folk må få føle seg slank på forskjellig vekt. Er ingen fasit. Jeg føler meg ikke slank før 65kg og er 172cm. Tynn dermot er jeg på 57 kg.

Anonymkode: 275fe...75b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk må få føle seg slank på forskjellig vekt. Er ingen fasit. Jeg føler meg ikke slank før 65kg og er 172cm. Tynn dermot er jeg på 57 kg.

Nemlig, jeg er 164 cm og føler meg slank på 80 kg! Men det kunne like gjerne vært 60 kg for noen andre.

Anonymkode: 4a435...0fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det har du klart rett i. 
men sånn rent fysisk så er under 50kg altfor lite i voksen alder. Men nå vet jeg lite om hvor gammel denne personen er da. Så var kanskje litt kjapp med den kommentaren der.

Anonymkode: 20c2b...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...