Gå til innhold

Det ultimate slanketipset

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 40 kilo overvektig. Er 94 og bør bli 54. Jeg har prøvd alt fra Mysimba til Mounjaro uten effekt. Nå trenger jeg ditt beste triks. Jeg er en sukkerjunkie. 

Anonymkode: c41f3...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke ha godteri i hus, handle mat på oda, sette grenser som du kan leve med uten og sprekke enten litt godteri vær dag eller litt en dag i uka 

Anonymkode: 268bb...3d5

Skrevet

Start med kosthold, ikke trening. Skal mye til å gå i minus med å bare trene. Få deg en app som teller kalorier, da er det lettere å holde seg til "kvoten" 😊 Ev. mat dagbok, det funker for meg. Det er mange små steg som tilslutt gjør at du når målet, hold et tempo du klarer å holde.  

Anonymkode: 68ad8...f0c

• Liker 4
Skrevet

Ikke gjør kaloriunderskuddet så stort. Gå ned sakte

Anonymkode: 1b178...686

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Bytt ut sukker med gulrøtter. 

Bokstavelig talt. Ta deg en gulrot istedenfor sukker… 

Har du mulighet til å reise på en hytte i fire uker med bare sunn mat? Så du kommer deg over de verste ukene med sukkeravhengigheten din?

Anonymkode: 0507b...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 40 kilo overvektig. Er 94 og bør bli 54. Jeg har prøvd alt fra Mysimba til Mounjaro uten effekt. Nå trenger jeg ditt beste triks. Jeg er en sukkerjunkie. 

Anonymkode: c41f3...ff4

Hvorfor bør du bli 54 kg? Virker som du har hengt deg opp i et tall i nederste del av normalintervallet. Fokuser heller på bedre helse og sunnere vaner og enn å henge deg opp i en lav drømmevekt. 

Anonymkode: 7e0d1...fe1

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bør du bli 54 kg? Virker som du har hengt deg opp i et tall i nederste del av normalintervallet. Fokuser heller på bedre helse og sunnere vaner og enn å henge deg opp i en lav drømmevekt. 

For en korttenkt kommentar. Du vet jo ingenting om høyden til TS? Jeg er godt under gjennomsnittlig høy, og det betyr at hvis jeg veier 54 kg, har jeg masse fett å gå på. Slank blir jeg ikke før under 50 kg. Er det ikke bedre å fokusere på det TS faktisk spør om?

Anonymkode: 37d21...6de

• Liker 6
Skrevet

Hvis sukker er det største problemet hadde jeg prøvd keto . 

Anonymkode: b6e60...f2e

• Nyttig 2
Skrevet

Skaff deg en kostholdsveileder/coach! Da får du kostholdsplan, eventuelt treningsplan, ukentlige evalueringer, og en annen person som passer på som gjør det enklere å holde seg selv i skinnet. 

Koster kanskje litt, men om ønsket er sterkt nok, så er det vel verdt det!  

Anonymkode: c1303...0cf

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste tips er å lese deg opp litt om Marit Kolbys ernæringsråd.

Jeg har begynt å følge hennes råd om rene råvarer, unngå ultraprosessert mat og fast måltidsrytme - dette er overraskende enkelt å følge! Ingen veiing av mat eller telling av kalorier.

Jeg bruker chatGPT som "rådgiver" ; ber om tips til oppskrifter, eller sier hva jeg har spist idag, og ber om tips til matvarer eller justeringer som vil bedre kostholdet mitt e.l

Nå etter tre uker føler jeg meg mye mer våken, opplagt og energisk! Og som bonus peker vektkurven brått nedover. 😊

Anonymkode: 60b6b...504

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke ha noe veldig usunt i hus og heller ikke mat du synes er ekstremt god som er lett tilgjengelig, mye større sannsynlighet for at du spiser for kos enn faktisk sult. Knekkebrød med vanlig pålegg og grønnsaker til måltider utenom middag f.eks.

Anonymkode: 959bb...337

Skrevet

Ikke egentlig sunt, men funker: kaffe og snus

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke gjør kaloriunderskuddet så stort. Gå ned sakte

Anonymkode: 1b178...686

Jeg vil si helt motsatt. 
Langvarig faste. Rask nedgang. 

Anonymkode: 9907b...c6d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Lavkarbo sjokolademilkshake! (Brett med isbiter, 1,5 dl lett matfløte, 2 skjeer bake kakao, 2 skjeer finesse lavkarbo sukker)

Bytt ut frokost/lunsj med denne shaken!

Ha liten og sunn middag.

Liten shake på kvelden.

Drikk masse vann med isbiter, det fyller magen! 

Anonymkode: 63860...46d

Skrevet

Mannen min har gått ned 20 kg på under 6 måneder med å kun spise mellom 12 og 20.00 

Han spiser også mindre porsjoner enn før, og passer på å bevege seg mer. Har ikke trent, men går ca 10 000 skritt i døgnet. 

Anonymkode: 703ea...aae

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette! Hva med å legge deg i øvre sjikt av normal eller til og med overvektig. Bare det å gå 20 kg vil kroppen være takknemlig for.

Bortsett fra det, beveg deg og vær i aktivitet, det er lettere å mestre enn å starte hardt ut med å kutte ut det ene og det andre. Reduser mengde godis, spiser du en pose godteri om dagen, reduser til halvparten av det osv. Husk at det er du selv som har ansvar for helsa di og gjør det til din jobb å få det beste ut av den.

Anonymkode: 4a435...0fd

• Liker 1
Skrevet

Er enkelt å gå ned i vekt nå,  sjokoladeprisen er jo utrolig høy. Kjøper ikke med den prisen som er nå.  Kiloene renner hos meg. 

Anonymkode: e6328...7fe

• Liker 1
Skrevet

Gå cold turkey på sukkeravhengheten. Det eneste som funket for meg. Men først må du forstå at den type mat ikke er mat, men dop for hjernen. Og at vi har blitt kollektivt indoktrinert til å tro at det er noe vi "må ha". Og det er bare tull. 

Da jeg kuttet sukker fikk jeg en skikkelig aha-opplevelse over hvor mye ekte mat jeg kunne spise meg mett på og likevel gå ned i vekt. Dette er 1000 kcal Tidligere kunne jeg gomlet dette i meg uten å kjenne meg halvveis mett en gang. 

image.thumb.png.f79af968c762dd5eef2ca8217002cf64.png

Anonymkode: 2372b...943

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gå cold turkey på sukkeravhengheten. Det eneste som funket for meg. Men først må du forstå at den type mat ikke er mat, men dop for hjernen. Og at vi har blitt kollektivt indoktrinert til å tro at det er noe vi "må ha". Og det er bare tull. 

Da jeg kuttet sukker fikk jeg en skikkelig aha-opplevelse over hvor mye ekte mat jeg kunne spise meg mett på og likevel gå ned i vekt. Dette er 1000 kcal Tidligere kunne jeg gomlet dette i meg uten å kjenne meg halvveis mett en gang. 

Anonymkode: 2372b...943

Kjipt bilde å poste i tråden.

Anonymkode: 18f60...7ea

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Lag deg mindre mål, feks 5 kg og gi deg en belønning for hvert mål du når. Og ta tak nå før overgangsalderen. 

Anonymkode: 53236...3b0

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...