Gå til innhold

Klarer mannen å lage middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er norske menn flinkere på kjøkkenet en norske kvinner?

Anonymkode: e8429...eee

Kan det være interesse? Mannen min elsker i allefall å lage meg. Jeg bretter heller klær

Anonymkode: 13c40...c1c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er vel heller om jeg kan lage mat 😩 
Jeg gjør det altså, men varmdisken på meny frister ofte mer når mannen ikke er på plass. 

Anonymkode: 4a761...fbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Her nekter mannen å lage middag fordi han er redd for å bruke ingredienser som jeg eller andre i familien ikke tåler. Jeg har sagt flere ganger at så lenge han bruker av det vi allerede har i fryser, kjøleskap og matskap, eller spør før han bruker noe han har handlet selv, så er det ingen fare for at noen får en allergisk reaksjon. 

Anonymkode: 6b135...77c

Dette er et skoleeksempel på det som heter strategisk inkompetanse. 

Anonymkode: 8b216...b5d

• Liker 5
Skrevet

Ja han lager middag, jeg hadde aldri akseptert å hatt en mann som ikke bidrar med såpass basale ting. 

Anonymkode: 32794...765

• Liker 3
Skrevet

Ja, vi bytter på å lage middag. Hadde han ikke gjort det, hadde han ikke vært mannen min. 

• Liker 3
Skrevet

Dagens menn er ikke født på 30-40 tallet å klarer å lage middag 

Anonymkode: 0670d...09f

• Liker 1
Skrevet

Ja, og han er flinkere og, har lært mye av han.

han er innvandrer fra Danmark da

Anonymkode: 333cb...318

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig, han er mye flinkere enn meg på kjøkkenet 😂

Vi lager middag annenhver dag 

Anonymkode: aaaec...d7e

Hvis det er en selvfølge så burde vel du være flinkere til det og da...? Siden det er en selvfølge.

Anonymkode: c7794...90b

Skrevet

Takk for svar alle. Han er 53år så ikke en ung nyutflytta mann. Bare så sliten å lei! Spedielt siden jeg tsr det meste ellers, hadde vært fint å faktisk bare kunne bli frisk etter stor operasjon og stable seg på bena igjen. Jeg tar vare på de 4 ellers, så forventet litt mer enn dette! Når han ikle skjønner problemet en gang når jeg tar det opp og sier jeg sutrer.. Da er det nok :(

Anonymkode: 0c566...22e

Skrevet

Mannen min lager middag 99% av tiden.

Anonymkode: 7e80a...17a

Skrevet

Har dysleksi ,beklager skrivefeil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er norske menn flinkere på kjøkkenet en norske kvinner?

Anonymkode: e8429...eee

Har med interesse å gjøre,ikke kjønn, ingen er født med matlagingskompetanse.

Anonymkode: a4187...557

• Liker 4
Skrevet

Jepp! Jeg vil si matlagingen er ca. 50-50. Vi lager ofte middag sammen (jeg kutter opp ting, han gjør resten), men de dagene jeg lager mat, prøver jeg så godt jeg kan å lage noe som både er balansert og smaker godt, med ferdigmat eller frossenpizza innimellom. De dagene han lager mat, blir jeg servert restaurantkvalitet med selvdyrkede råvarer, langtidskokte sauser, mat fra alle verdenshjørner og jeg vet ikke hva. Og i tillegg er alt ernæringsmessig balansert og sunt, fordi han bryr seg om kostholdet vårt og helsen vår.  Jeg spiser som en dronning når han lager mat. Ellers hater han å vaske opp, men det er virkelig det minste jeg kan gjøre!

Anonymkode: 9bbdd...26c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar alle. Han er 53år så ikke en ung nyutflytta mann. Bare så sliten å lei! Spedielt siden jeg tsr det meste ellers, hadde vært fint å faktisk bare kunne bli frisk etter stor operasjon og stable seg på bena igjen. Jeg tar vare på de 4 ellers, så forventet litt mer enn dette! Når han ikle skjønner problemet en gang når jeg tar det opp og sier jeg sutrer.. Da er det nok :(

Når han velger å ikke gjøre noe som helst selv nå som du har hatt en stor operasjon, så sier han høyt og tydelig til deg at han ikke bryr seg! Han har ingen omtanke eller omsorg for deg! Han har ingen respekt for deg!

Når du har kommet deg på beina igjen - gi ham det han ønsker: skillsmisse! 

Jeg har ingen tro på at denne mannen ønsker å være i ekteskapet. Når han gjør som han gjør nå, så tror jeg han bevisst forsøker å få deg til å kreve skillsmisse, for han selv vil ikke ha på seg at han gikk fra deg. Gi ham det han vil - skillsmissen!

Du vil greie deg langt bedre uten et sånt åk som han er.

Har du/han foreldre i nærheten, eller annen familie? I så fall, forklar situasjonen, at du ikke har lov å gjøre noe som helst, og at "Per" ikke gjøre noe i huset, ikke en gang lager middag til deg og barna. Og så spør du om en av dem kan komme til dere 2-3 timer om dagen, lage ordentlig middag til deg og ungene. Ingen vits å forsøke å skjule for andre hvordan han faktisk er. Han kommer bare til å gjøre deg til syndebukk den dagen du går, at du er urimelig, at det kom helt uforberedt på ham osv. La folk få vite, be andre om hjelp slik at du kan komme deg raskere på beina igjen etter operasjonen!

God bedring! ❤️ 

Anonymkode: 52be2...dbb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Når han velger å ikke gjøre noe som helst selv nå som du har hatt en stor operasjon, så sier han høyt og tydelig til deg at han ikke bryr seg! Han har ingen omtanke eller omsorg for deg! Han har ingen respekt for deg!

Når du har kommet deg på beina igjen - gi ham det han ønsker: skillsmisse! 

Jeg har ingen tro på at denne mannen ønsker å være i ekteskapet. Når han gjør som han gjør nå, så tror jeg han bevisst forsøker å få deg til å kreve skillsmisse, for han selv vil ikke ha på seg at han gikk fra deg. Gi ham det han vil - skillsmissen!

Du vil greie deg langt bedre uten et sånt åk som han er.

Har du/han foreldre i nærheten, eller annen familie? I så fall, forklar situasjonen, at du ikke har lov å gjøre noe som helst, og at "Per" ikke gjøre noe i huset, ikke en gang lager middag til deg og barna. Og så spør du om en av dem kan komme til dere 2-3 timer om dagen, lage ordentlig middag til deg og ungene. Ingen vits å forsøke å skjule for andre hvordan han faktisk er. Han kommer bare til å gjøre deg til syndebukk den dagen du går, at du er urimelig, at det kom helt uforberedt på ham osv. La folk få vite, be andre om hjelp slik at du kan komme deg raskere på beina igjen etter operasjonen!

God bedring! ❤️ 

Anonymkode: 52be2...dbb

Ja kanskje jeg skulle spurt svigermor om litt hjelp til matlaging bare for å se hva han sier til det!

Skrevet

Alle menn og gutter i våres familie er kjempe flink å lage mat. 

Anonymkode: 624a3...054

Skrevet

Hvis jeg som mor til en gutt, nå voksen mann, hadde fått høre at min sønn ikke klarte å lage middag til familien, og sin syke partner, så hadde jeg lekset opp for ham, uavhengig av alder, og forklart ham at dette er så lavvmål som mulig. 

Anonymkode: 308b7...3cb

• Liker 2
Skrevet

Har du skrevet om han her inne før? 

Anonymkode: 81b65...7f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis det er en selvfølge så burde vel du være flinkere til det og da...? Siden det er en selvfølge.

Anonymkode: c7794...90b

Her blander du sammen det personen sier. Det er en selvfølge å kunne lage middag. Men hvor god man er på det avhenger av interesse og arbeidsdeling i et hjem ;) 

Anonymkode: f1c42...f52

• Liker 1
Skrevet

Han kan, han må til tider også, da jeg har en reisejobb. Han er ganske god, og har en viss interesse. Men han er ikke så glad i å eksperimentere. Han har sine retter han liker veldig godt å lage. Blant annet lager han tradisjonell julemiddag, og er alltid ansvarlig for dessert. 

Men jeg er en del hakk bedre enn han, som følge av interesse. Det å stå på kjøkkenet er hobby og ro. Så jeg har kuppet den oppgaven hjemme. 

Anonymkode: f1c42...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...